نحوه استفاده از ماشین ظرف شویی: شما بعد از برگزاری یک مهمانی بزرگ کدام را ترجیح می دهید؟ شستن با ماشین ظرف شویی یا شستن با دست؟
با وجود این که شستن ظرف با دست -که در مقاله ی شستن ظرف با دست به طور کامل به آن پرداخته بودیم- ممکن است زمان کم تری استفاده کند، اما شستشو با ماشین ظرف شویی هم طرفداران زیادی دارد. جدا از اینکه استفاده از این دستگاه پوست دست شما را از آسیب مواد شیمیایی حفظ می کند، آب کم تری مصرف می کند و با توجه به بحران آب در ایران، که روز به روز در حال افزایش است، این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

۱-ظرفیت ماشین ظرفشویی چقدر است؟

  • ماشین ظرفشویی خود را بطور منطقی و مناسب پر کنید. ظرفیت هر ماشین های ظرفشویی منحصر به فرد است و با دیگر مدل ها متفاوت هستند و هر فرد روش متفاوتی برای پر کردن ماشین ظرفشویی دارد. سعی کنید از یک روند ثابت برای پر کردن ماشین ظرف شویی استفاده کنید. در اینجا به چند نکته برای پر کردن این دستگاه وجود دارد:
  • ماشین ظرفشویی خود چگونه کار می کند؟ برخی از آنها دارای یک مجموعه از بازوی های افشانه ای هستند که از پایین آب را پمپاژ می کنند، در حالی که در بعضی از مدل ها آب از زیر قفسه های پایین و به سمت بالا پمپاژ می شود.
  • بسیاری از ماشین های ظرفشویی برای قرار دادن کاسه های بزرگ، ظروف و دیس ها، در قفسه های پایین فاصله های متنوعی دارند. قفسه بالا به اقلام کوچک تر و کم ارتفاع تر مانند فنجان ها، لیوان ها، کاسه های کوچک، شیشه های مربا و قاشق و چنگال اختصاص داده می شود.

۲- مصرف آب ماشین ظرفشویی چقدر است

  • در مقدمه به این نکته اشاره کردیم که استفاده از ماشین ظرف شویی نسبت به شستن با دست آب کمتری مصرف میکند. اما باید این نکته را هم به خاطر داشته باشید که روشن کردن ماشین ظرف شویی نیمه پر، باعث به هدر رفتن آب می شود. پس سعی کنید وقتی ماشین پر شد -نه بیش از حد که به دستگاه آسیب برساند- آن را روشن کنید.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی 2

۳- از بهترین شوینده ماشین ظرفشویی استفاده کنید

  • مخزن مواد شوینده را با تمیز کننده دلخواهتان به صورت مایع، پودر یا کپسول پر کنید و آن را ببندید.
  • اگر ظرف ها خیلی چرب باشند می توانید در مخزن جانبی که در بعضی مدل های ماشین ظرف شویی تعبیه شده است هم استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از لکه دار شدن ظروف، از شوینده هایی که زمان زیادی از تاریخ مصرفشان نگذشته استفاده کنید. شوینده های قدیمی تر دیر تر در آب حل می شوند. دلیل دیگر لکه دار شدن ظروف کم بودن دمای آب است. دمای پیشنهادی آب در ماشین های ظرف شویی چیزی حدود ۵۰ درجه سانتی گراد است.

۴- ماشین ظرفشویی را روشن کنید

  • در صورت لزوم را تایمر را روشن کنید. معمولا تایم زیادی صرف شسته شدن ظروف در ماشین ظرف شویی می شود. می توانید تایمر را برای زمانی که خواب هستید تنظیم کنید. وقتی بیدار شدید ظروف شما شسته و آماده ی استفاده هستند. به خاطر داشته باشید که شستشوی ظروف تایم متفاوتی می طلبد. زمان کمتری برای ظروفی که خیلی چرب نیستند و یا مدت زمان بیشتری برای ظروف چرب، تابه ها و قابلمه ها تنظیم کنید.

۵- از خشک کن ماشین ظرفشویی استفاده کنید

  • حتما برای شما هم اتفاق افتاده که وقتی در ماشین ظرف شویی را باز می کنید با ظروفی مواجه شوید که خشک نیستند و در آن ها آب جمع شده است. جدا از این نکته که ظروف باید رو به پایین در دستگاه چیده شوند، باز هم این اتفاق زیاد رخ می دهد. برای خشک کردن ظروف شما می توانید از خشک کن استفاده کنید –همه ی مدل های ماشین ظرف شویی این آپشن را ندارند- اما مراقب باشید برای خشک کردن، ظروف پلاستیکی را فراموش نکنید. در دمای بالای خشک کن ممکن است ظروف پلاستیکی تغییر شکل دهند!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

6 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سپیده 31-08-2018

    مرسی از مطلب خوبتون . ??

      زهرا طباطبایی 19-12-2018

      خواهش میکنم 🙂