طبق آمار حدود ۵۱ درصد از خانم ها بطور متوسط  ۳ ساعت از روز را به تمیز کردن و نظافت منزل اختصاص می دهند. قطعا بسیار عادی است که بعد از مدتی این کار برایتان خسته کننده و یکنواخت شود. علاوه بر این استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی پاک کننده بسیار برای سلامتی مضر است. اگر شما از آن دسته خانم هایی هستید که از تمیز کردن خانه یتان فراری هستید و یا به دنبال روش های سریع و جدید برای نظافتید، حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

۱- تمیز کردن گردوخاک

یکی از راه حل های خوب برای تمیز کردن خانه ، استفاده از لایه چسب است. شما می توانید برای پاک کردن لکه ها و گردوخاک از آن استفاده کنید. همچنین برای تمیز کردن آینه و لوازم حمام بسیار کاربردی است.

۲- تمیز کردن اتو

اکثر ما حداقل یکبار با اتو لباسمان را سوزانده ایم. یک روش عالی برای برق انداختن اتو استفاده از نمک است. چند قاشق سوپ خوری نمک روی یک پارچه ی نرم بریزید. سپس اتو را روشن کرده و دستمال را اتو بکشید. سپس صبر کنید تا اتویتان خنک شود . و در نهایت آن را با یک دستمال تمیز کنید.

تمیز کردن اتو

۳- تمیز کردن فیلتر هود

شما برای پاک کردن فیلتر هود به آب، نصف فنجان جوش شیرین و یک ماهیتابه بزرگ نیاز دارید. به مقدار کافی آب درون ماهیتابه بریزید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید و سپس به آرامی جوش شیرین را اضافه کنید.  حالا فیلتر را درون ماهیتابه قرار دهید. و چند دقیقه صبر کنید. فیلتر مثل روز اول نو خواهد شد.

تمیز کردن فیلتر هود

۴- تمیز کردن گاز در نظافت منزل

برای ساخت پاک کننده ی خانگی برای تمیز کردن گاز تان به ۴ قاشق غذاخوری مایع دستشویی، ۷ پیمانه سرکه ، ۴ پیمانه آبلیمو و ۲ لیتر آب نیاز دارید. این مواد را با هم ترکیب نمایید سپس گازتان را با آن تمیز کنید. مطمئننا از قدرت پاک کنندگی آن شگفت زده خواهید شد.

پاک کردن گاز در نظافت منزل

۵- تمیز کردن وسایل چوبی

چای تنها یک نوشیدنی نیست بلکه یک پاک کننده عالی برای وسایل چوبی نیز محسوب می شود برای استفاده از این روش ۴ عدد چای کیسه ای را درون آب بجوشانید. مدت زمان جوشیدن بستگی به رنگ وسیله تان دارد، هر چه که رنگ وسیله تان تیره تر باشد چای را بیشتر بجوشانید. سپس اجازه دهید تا محلول کمی سرد شود و بعد با یک دستمال را به آن آغشته کرده و شروع به تمیزکاری کنید.

۶- تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برای تمیزکردن ماشین ظرفشویی شما به تنها چیزی که نیاز دارید سرکه است. سرکه علاوه بر خاصیت آنتی باکتریال یک پاک کننده قوی لکه نیز هست. ابتدا با یک دستمال آغشته به سرکه آن را تمیز کنید و در اخر یک فنجان سرکه را درون ماشین بریزید و ماشین را روی دوره ی کوتاه تنظیم کنید. سرکه ماشین ظرفشوییتان را برق می اندازد.

۷- تمیز کردن تخته گوشت

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم اینست که استفاده طولانی مدت و تمیز نکردن تخته گوشت باعث رشد باکتریها بر روی آن می شود. برای پاک کردن تخته گوشت چوبی از لیمو، جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. روش کار به این صورت است که مقداری جوش شیرین روی تخته بریزید و با لیمو روی آن بمالید. در نهایت تخته را با یک پارچه آغشته به سرکه پاک کرده و آن را آب بکشید.

تمیز کردن تخته گوشت با لیمو

۸- تمیز کردن مایکروویو

برای تمیز کردن مایکروفر شما به یک ظرف کوچک، ۲ قطره اسانس لیمو، ۲ قاشق سوپ خوری آب و یک اسفنج نیاز دارید. آب و اسانس را درون یک ظرف کوچک با یکدیگر مخلوط کنید و آن را درون مایکرویو قرار دهید. مایکروویو را برای مدت یک دقیقه و با درجه حرارت بالا روشن کنید.  بعداز سپری شدن یک دقیقه در آن را باز کرده سپس اسفنج را به محلول آغشته کرده و با آن تمای قسمت های مایکروویو را به راحتی تمیز کنید.

تمیز کردن مایکروویو

اگر شما هم ایده ای برای تمیز کردن خانه دارید خوشحال میشیم که با پین ورک به اشتراک بزارین!

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.