با وجود اینکه هیچ کس از حمام کثیف خوشش نمی‌آید ولی تقریبا همه از شستن حمام بدشان می آید که این نکته راجع به خود من هم صدق می کند. اما از آنجایی که هر روز از حمام استفاده می کنیم و یک حمام گرم و طولانی در پایان روز، نقش مهمی در کاهش استرس ایفا می کند حتما باید این کار انجام شود. اگر با پین ورک  همراه باشید روش های شستن حمام در کمترین زمان و به بهترین نحو را به شما آموزش خواهیم داد.

الف) شستن حمام در کمترین زمان: آماده سازی‌ های قبل از شستشو

۱- وسایل اضافی درون حمامتان مثل شامپو، لباس، سطل زباله و ….. را از آن خارج کنید. همچنین تمامی کابینت های قابل حمل و کوچک را نیز تکان داده و زیر آنها را تمیز کنید.

۲- درون کاسه توالتتان مواد سفیدکننده و ضد عفونی کننده بریزید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند در همین حین شما می توانید به سایر کارهایتان برسید و درزمانتان صرفه جویی کنید. حتما مطمئن شوید که درب حمام باز و فن روشن باشد تا تهویه مناسب صورت بگیرد.  اگر میخواهید جایگزین زیست محیطی برای مواد شیمیایی داشته باشید می توانید از یک قاشق بیکینگ پودر و نسبت ۲۵/۷۵ سرکه سفید و آب استفاده کنید.

ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی۳- تارهای عنکبوت و گردخاک را از گوشه های دیوار و سقف بتکانید و روی زمین بریزید تا بعدا جارو کنید. حتما گردگیری را از بالا به پایین انجام دهید.

۴- بر روی قسمت‌های لکه دار و کثیف، پودر لکه بر بپاشید و در حالی که شما کارهای دیگرتان را انجام می‌دهید، اجازه دهید تا پودر ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. این کار شستشو را برایتان راحت‌تر می کند. حتما برچسب روی محصول را بخوانید و مطمئن شوید که محصول برای سطوح شما مناسب است و به کاشی و سرامیک هایتان آسیبی  وارد نمی‌کند.

شستشو کف حمام و دستشوییب) شستن حمام در کمترین زمان: تمیز کردن سطوح

۵- مواد ضدعفونی کننده را بر روی دیوار، سقف و پنجره ها اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. برای جلوگیری از خشک شدن دست‌هایتان حتما دست کش بپوشید. سپس با برس و یا دستمالی تمیز سطوح را پاک کنید.

تمیز کردن دیوار حمام

۶- اسپری پاک کننده مخصوص وسایل استیل را بر روی دوش و شیرها بپاشید و برای چند دقیقه بگذارید که بماند سپس با اسفنج و یا حوله آنها را تمیز کنید. همچنین می توانید از مخلوط سرکه و آب استفاده کنید و با مسواک، شیرها و منطق باریکی که نیاز به شستشوی دقیق دارند را تمیز کنید. سپس شیرها را با آب داغ شستشو داده و با حوله خشک نمایید. در ضمن شما می‌توانید سر دوش را بردارید و درون آب داغ، صابون و سرکه شستشو دهید.

۷- با اسفنج و مقداری پاک کننده، صابون و خمیردندانهای روی سینک را تمیز کنید. شما می‌توانید از مسواک‍های قدیمی برای تمیز کردن گوشه ها استفاده کنید. بالای کابینت‌ و کشوها را نیز با آب داغ و صابون تمیز کنید.

شستن حمام در کمترین زمان۸- آینه و شیشه ها را با شیشه پاک کن و دستمال پاک کنید. در ضمن مخلوط آب و سرکه نیز باعث درخشندگی آینه می‌شود.

۹- برای تمیز کردن توالت لازم نیست که زحمت زیادی بکشید همانطور که در مرحله ۲ گفتیم فقط کافی است نیم ساعت قبل از تمیزکاری، ماده سفیدکننده را درون کاسه ی توالت ریخته و سپس زمان بدهید تا ماده ی شوینده کار خودش را انجام بدهد. این کار در شستن حمام در کمترین زمان کمک می‌کند و درنهایت همین که برس را به آرامی هم روی سطوح بکشید کاملا پاک خواهند شد. برای سطوح بیرونی توالت می‌توانید از یک دستمال آغشته به سفیدکننده استفاده کنید.

۱۰- از دورترین نقطه از در شروع به جاروکردن کنید و اشغال های کف را کاملا تمیز کنید. سپس با آب و سفیدکننده صابونی آن را بشویید. حواستان باشد تا چیزی از صابون در کف نماند چون سطح لغزنده می شود و ممکن است زمین بخورید. حتما اطراف کاسه توالت را به خوبی تمیز کنید زیرا اکثرا آلودگیها در آنجا جمع می شوند.

ج) شستن حمام در کمترین زمان: تمیز نگه‌داشتن حمام

۱۱-برای داشتن تهویه مناسب از فن استفاده کنید. از آنجایی که رطوبت محل رشد کپک و باکتریهاست درنتیجه حتما بعد از حمام، فن را روشن کنید تا رطوبت حمام را بکشد و هوای حمام خشک و خنک گردد.

تهویه۱۲- برای جلوگیری از رشد باکتریها و کپک، بعد از حمام، دوش را تمیز کرده و دیوار های حمام را با آب بشویید. در ضمن حتما فن را روشن بگذارید.

۱۳- همیشه حمام را مرتب نگه دارید. سبدی برای لباسهای کثیفیتان کنار بگذارید. مسواکی هایتان را به نگهدارنده ی مسواک‌ آویزان کنید. و وسایل اضافی را درون جعبه ای قرار داده و زیر سینک بگذارید.

مرتب نگه داشتن توالت۱۴- هفته ای یکبار با برس و یا مسواک سینک را تمیز کنید. حتی اگر سینکتان تمیز هم به نظر می رسد اما مواد معدنی درون آب باعث ایجاد لکه می شود. در نتیجه انجام منظم اینکار باعث می شود که تمیزکاری کلیتان راحتر و سریع تر شود.

برس کشیدن سینک

۱۵- لکه های خمیر دندان روی آینه و سینک باعث می شود که حمام و دستشویی از آنچه که هست کثیف تر به نظر برسد. زمانی که مسواک زدید سینک را کاملا شسته و سپس خشک کنید. سعی کنید دور از آینه مسواک بزنید ولی اگر ذرات خمیر دندان بر روی آینه پاشیده شد سریعا آن را پاک کنید.

اگر شما هم برای شستن حمام در کمترین زمان ترفندهای جالب دیگری دارید خوشحال میشم که نظراتتون رو به اشتراک بگذارید. 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    امیر 18-02-2020

    سلام ممنون بابت مقاله مفیدتون.
    میخواستم بدونم تهییه روشویی کابینتی چقد تاثیر داره توی تمیز موندن محیط سرویس بهداشتی و اینکه اگر از روشویی الگانته کابین استفاده کنیم این کابینت‌ها چجوری متصل میشن به دیوار ؟؟‌
    سوال دومم به منظور تمیز کردنشون بود بیشتر!

      فریبا کیتویی 09-04-2020

      سلام ممنون از نظر لطفتون? به نظر من روشویی های کابینتی تاثیر بیشتری در تمیز نگه داشتن سرویس بهداشتی دارند.