پیدا کردن رنگ مناسب برای آرایش ابرو ممکن است سخت باشد، چون شما می‌خواهید که خط ابرویتان طبیعی به نظر برسد. انتخاب رنگ ابرو اشتباه باعث می‌شود ابروهای شما خیلی تیره یا خیلی روشن به نظر برسند. سایه مناسب برای ابروها باید متناسب با رنگ پوست و رنگ مو شما باشد و با آن‌ها همخوانی داشته باشد. بر این اساس پس از یافتن رنگ مناسب آن‌را به درستی اعمال کنید تا خط ابروهای شما پر و زیبا به نظر برسد.

در این مطلب از پین‌ورک به نحوه‌ی انتخاب رنگ ابرو مناسب با رنگ پوست و مو شما می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

روش اول|مطابق بارنگ مو شما

۱ . اگر موهای قهوه‌ای یا سیاه دارید سایه‌ای را انتخاب کنید که حداقل ۱-۲ سایه‌روشن باشد

انتخاب رنگ ابرو

اگر موهای قهوه‌ای یا سیاه دارید ‌را سایه‌ای را انتخاب کنید که حداقل ۱-۲ سایه‌روشن باشد. این امر باعث می‌شود رنگ ابرو طبیعی به نظر برسد و خیلی تاریک در ابرو شما نباشد. روغن‌های موجود در پوست شما نیز باعث می‌شوند رنگ ابرو تیره‌تر به نظر برسند، بنابراین با رفتن ۱-۲ سایه‌روشن تر از رنگ موی شما تضمین می‌کند که رنگ بیش‌ازحد مشخص نمی‌شود.

  • ممکن است یک رنگ ابرو روشن‌تر را انتخاب کنید یا بخواهید یک سایه‌روشن تر را امتحان کنید

۲ . اگر موهای بلوند یا قهوه‌ای روشن دارید سایه‌ای را انتخاب کنید که ۱-۲ درجه تیره باشد

انتخاب رنگ ابرو

اگر موهای بلوند یا قهوه‌ای روشن دارید سایه‌ای را انتخاب کنید که ۱-۲ درجه تیره باشد. اگر موهایتان رنگ روشن‌تری دارند، مطمئن شوید که رنگ ابرو شما کمی تیره‌تر باشد؛ بنابراین روی صورت شما جلوه بهتری دارد. سایه باید به‌اندازه کافی روشن باشد تا طبیعی به نظر برسد اما به‌اندازه کافی تیره باشد تا به خط ابرو شما رنگ دهد.

  • اگر ترجیح می‌دهید که خط ابرو شما تیره‌تر به نظر برسد، از یک رنگ ابرو که یک سایه تیره‌تر است استفاده کنید و یا سایه تیره‌تری را امتحان کنید.

۳ . اگر موهای بلوند دارید رنگ یک درجه تیره‌تری را انتخاب کنید

انتخاب رنگ ابرو

اگر موهای بلوند دارید رنگ یک درجه تیره‌تری را انتخاب کنید. موهای بلوند دارید رنگ یک درجه تیره‌تری را انتخاب کنید. این امر باعث می‌شود رنگ ابرو در مقابل موهای ابرو تان طبیعی به نظر برسد و خیلی تیره نباشد.

  • اگر موهای قهوه‌ای بسیار روشن یا موهای روشن و بلوند دارید، ممکن است بخواهید رنگ طوسی را امتحان کنید.

۴ . اگر موهای قهوه‌ای یا مشکی دارید، به سراغ یکرنگ قهوه‌ای روشن بروید

انتخاب رنگ ابرو

اگر موهای قهوه‌ای یا مشکی دارید، به سراغ رنگ قهوه‌ای روشن بروید. به دنبال سایه‌ای باشید که قهوه‌ای روشن باشد، بنابراین، به‌خصوص اگر موهای قهوه‌ای متوسط دارید، خیلی تیره به نظر نمی‌رسد، اگر موهای سیاه یا موهای تیره دارید، سایه قهوه‌ای تیره بزنید. مگر اینکه ابروهای شما به‌طور طبیعی مشکی باشد، از استفاده از رنگ سیاه برای خط ابرو خود خودداری کنید، زیرا می‌تواند خیلی زمخت و تیره به نظر برسد. اگر شک دارید، به‌جای آن سایه قهوه‌ای تیره را انتخاب کنید.

  • اگر ابروهای شما به‌طور طبیعی مشکی یا قهوه‌ای بسیار تیره است، انتخاب یک سایه‌روشن تر ممکن است غیرطبیعی به نظر برسد. در این موارد، شما باید از یک سایه ابرو مشکی یا تیره استفاده کنید.

۵ . اگر موهای قرمز دارید، یکرنگ بلوند را انتخاب کنید

انتخاب رنگ ابرو

اگر موهای قرمز دارید، رنگ بلوند را انتخاب کنید. رنگ‌های قرمز موهای خود را بارنگ ابرو بلوند روشن تکمیل کنید. معمولاً هرچه سایه بلوند روشن‌تر باشد، بهتر است زیرا موهای ابرو برای مو قرمزها جلوه خوبی می‌دهد.

روش دوم|انتخاب بر اساس رنگ پوست شما

۱ . اگر پوست روشن و تیره‌ای دارید، رنگ بلوند خاکستری را انتخاب کنید

انتخاب رنگ ابرو

اگر پوست روشن و تیره‌ای دارید، رنگ بلوند خاکستری را انتخاب کنید. تن پوست خود را با استفاده از رنگ بلوند روشن مایل به خاکستری تیره کنید. همچنین ممکن است در صورت داشتن پوستی روشن و موهای تیره‌رنگ قهوه‌ای روشن را امتحان کنید.

  • سعی کنید حتی اگر موهای بلوند یا قهوه‌ای دارید از استفاده از رنگ‌های مایل به قرمز یا گرم برای ابرو خود خودداری کنید. ابروها نسبت به موهای روی سر شما خاکستری‌تر هستند، بنابراین استفاده از سایه‌روشن تر جلوه‌ای طبیعی‌تر به شما می‌بخشد.

۲ . اگر پوست زیتونی دارید، قهوه‌ای روشن تا متوسط را انتخاب کنید

انتخاب رنگ ابرو

اگر پوست زیتونی دارید، قهوه‌ای روشن تا متوسط را انتخاب کنید. اگر پوست شما به‌راحتی برنزه می‌شود یا پوست طبیعی زیتونی دارید، به دنبال سایه ابرو ای باشید که قهوه‌ای متوسط است. این امر باعث می‌شود رنگ قهوه‌ای به چهره شما جلوه دهد.

۳ . اگر پوست تیره دارید، از رنگ مات قهوه‌ای استفاده کنید

انتخاب رنگ ابرو

اگر پوست تیره دارید، از رنگ مات قهوه‌ای استفاده کنید. اگر پوست شما تیره یا سیاه است سایه قهوه‌ای روشن تا متوسط را امتحان کنید که دارای پوشش مات باشد. رنگ باید ۱-۲ درجه روشن‌تر از تن پوست شما باشد، بنابراین بر روی صورت شما می‌نشیند و باعث می‌شود که ابروهای شما مشخص باشد.

روش سوم|استفاده از رنگ ابرو

۱ . قبل از استفاده از آن در ابرو خود، رنگ را روی پوست خود آزمایش کنید

انتخاب رنگ ابرو

قبل از استفاده از آن در ابرو خود، رنگ را روی پوست خود آزمایش کنید. با زدن مقدار کمی رنگ روی گونه یا پوست کنار ابرو خود، رنگ ابرو را تست کنید. می‌توانید از این طریق یک مداد ابرو یا ژل تست کنید. بسته به رنگ مو و رنگ پوست، رنگ آن باید ۱-۲ درجه تیره‌تر یا روشن‌تر به نظر برسد. این ماده باید تن و رنگ پوست شمارا تکمیل کند، نه این‌که ایجادِ تضاد کند.

  • به خاطر داشته باشید که روغن‌های موجود در پوست شما باعث می‌شوند رنگ ابرو تیره‌تر به نظر برسد، به‌خصوص که در طول روز تنظیم می‌شود. معمولاً بهتر است که احتیاط کنید و ابتدا از سایه‌روشن تر شروع کنید.

۲ . از یک مداد ابرو با نوک‌ریز استفاده کنید تا ابروهای شما پرتر به نظر برسد

انتخاب رنگ ابرو

از یک مداد ابرو با نوک‌ریز استفاده کنید تا ابروهای شما پرتر به نظر برسد. سعی نکنید شکاف‌های موجود در ابروهای خود را بامداد پرکنید. در عوض، برای زیبایی بیشتر به‌صورت طبیعی، ابروهای خود را در بالا و پایین پرکنید. از طرح دقیق و منظم خودداری کنید و در عوض از خطوط کوتاه بامداد استفاده کنید تا خط‌هایی ایجاد کنید که مانند طرح مو به نظر برسند. سپس از قلم‌مو استفاده کنید تا رنگ را با حرکت به سمت بالا و خارج شانه بزنید

  • برخی از مدادهای ابرو با یک نوک‌ریز در یک انتها و شانه ابرو در انتهای دیگر هستند تا راحت‌تر باشید.

۳ . می‌توانید مداد ابرو را در فروشگاه عرضه‌کننده لوازم زیبایی یا به‌صورت آنلاین خریداری کنید

انتخاب رنگ ابرو

می‌توانید مداد ابرو را در فروشگاه عرضه‌کننده لوازم زیبایی یا به‌صورت آنلاین خریداری کنید. ممکن است بخواهید مداد ابرو را به‌صورت حضوری در یک فروشگاه بخرید تا بتوانید رنگ را قبل از خرید امتحان کنید. برای استفاده سریع و آسان از ژل ابرو استفاده کنید. ژل ابرو گزینه‌ای مناسب است اگر نمی‌خواهید مجبور شوید ابروهای خود را بامداد پرکنید، ژل ابرو گزینه‌ای مناسب است. از یک قلم‌مو حلقه‌ای یا یک قلم‌مو زاویه‌دار استفاده کنید تا ژل ابرو را درحرکت خود به سمت بالا و خارج بکشید.

 

  • ژل ابرو همچنین می‌تواند به خوش‌فرم کردن و حفظ ابروهای شما در طول روز کمک کند و رنگ را نگه دارد.
  • ژل ابرو را از فروشگاه لوازم زیبایی خود یا به‌صورت آنلاین خریداری کنید. خرید برای این محصول به‌صورت حضوری ممکن است ایدئال‌تر باشد چون می‌توانید قبل از خرید آن را امتحان کنید.

۴ . برای داشتن ظاهری محوتر، ابروهای خود را با سایه چشم پرکنید

انتخاب رنگ ابرو

برای داشتن ظاهری محوتر، ابروهای خود را با سایه چشم پرکنید. سایه می‌تواند جایگزین مناسبی برای مداد و ژل‌های تعریف‌شده باشد. از یک قلم‌مو کوچک و زاویه‌دار را بارنگ سایه‌ای که مطابق با ابرو شما باشد، استفاده کنید. سپس، به‌آرامی قلم‌مو را از ریشه ابرو خود به سمت بالا بکشید. این به ایجاد خطوط مویی کمک می‌کند. این فرآیند را ادامه دهید تا ابروهایتان دلخواه شما.

۵ . رنگ ابرو

انتخاب رنگ ابرو

رنگ‌آمیزی ابروها به شما کمک می‌کند تا ابروهای شما به مدت ۳ الی ۴ هفته زیباتر به نظر برسند. این رنگ فقط روی موهای ابرو شما اعمال می‌شود و شمارا راضی می‌کند. ابروهای خود را توسط یک متخصص آرایش و زیبایی رنگ کنید تا از ایدئال بودنان مطمئن شوید.

  • اگر می‌خواهید در خانه ابروهای خود را رنگ کنید، این کار را بااحتیاط انجام دهید، زیرا نمی‌خواهید آن‌ها را خیلی تیره‌رنگ کنید. به دنبال رنگی باشید که همان سطح یا سطحی تیره‌تر از ابروهای طبیعی شما باشد.
  • حتی باوجود ابروهای رنگی، ممکن است هنوز هم نیاز به استفاده از مداد برای پر کردن نقاط نازک و یا منظم کردن شکل ابروهای خود داشته باشید.

مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک به نحوه‌ی انتخاب رنگ ابرو مناسب با رنگ پوست و مو شما پرداختیم. امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.