داشتن یک وان لعابی در خانه جالب به نظر میرسد اما شستن آن نکاتی دارد که اگر بدانید زحمت تان کم خواهد شد. در این مقاله، پین ورک به پیشنهاد شما نکات شستن وان لعابی را بررسی می کند:

الف) شستشوی اولیه وان لعابی

شستن وان لعابی با مایع ظرفشویی

دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با حدود ۴ لیتر آب داغ ترکیب کنید. ترجیحا از مایعی استفاده کنید که توانایی زیادی در از بین بردن چربی ها داشته باشد. سپس با این محلول و یک تکه اسفنج و یا اسکاچ وان را به خوبی بسابید. از اسکاچی که یک طرف ان سیمی و یا غیر مسطح باشد استفاده نکنید زیرا به بدنه ی وان آسیب میزند. سعی کنید هفته ای یکبار این کار را انجام دهید.

ب) شستن وان لعابی با سرکه و مواد طبیعی 

شستن وان لعابی با سرکه

ممکن است وان شما جرم گرفته باشد و یا در بعضی نقاط آهک بسته باشد. برای شستن انها از شوینده های شیمیایی استفاده نکنید زیرا وان را فرسوده می کنند. به جای آن از ترکیب مساوی آب و سرکه سفید استفاده کنید و با آن به خوبی وان را بسابید.
قسمت هایی از وان که جرم اهکی ندارد را با سرکه نشویید.
-برای شستن سایر نقاط از سفیدکننده های رقیق شده استفاده کنید. یعنی حدود یک پیمانه یا ۱۰۰ میلی لیتر از سفیدکننده ای مانند وایتکس را با ۳ لیتر آب مخلوط کنید. با یک اسپری این مایع را روی جرم ها بپاشید و اجازه دهید ۲ دقیقه بماند. سپس با یک اسفنج وان را به خوبی بشویید.
هرگز بلافاصله بعد از سرکه از سفیدکننده استفاده نکنید زیرا ترکیب این دو ماده ی اسید دار گازی تولید می کند که برای ریه ها ضرر دارد. ابتدا سرکه را از روی وان بشویید و وقتی اثری از آن نبود شروع به شستن وان با سفیدکننده کنید.
-اگر با این روشها نتوانستید همه ی جرم ها را ازبین ببرید، پس باید سراغ خمیر جادویی برویم.
یک بخش از هیدروژن پراکسید را با دو بخش کرم تارتار مخلوط کنید. خمیر را روی جرم ها بزنید و اجازه دهید ۱ ساعت بماند. سپس با یک پارچه خمیر را پاک کرده و محل را آبکشی و خشک کنید.
-روش دیگر استفاده از جوش شیرین و سرکه است. جوش شیرین را روی جرم ها بریزید و مقداری سرکه روی انها بپاشید. پس از ۱۰ دقیقه محل را بشویید و آبکشی کنید.
روش دیگر این است که یک لیموترش را نصف کنید و آن را روی جرم های آهکی بزنید تا جرم ها از بین بروند و سپس بلافاصله آبکشی کنید. بعضی ها توصیه می کنند که لیمو را قبل از استفاده در نمک بخوابانیم تا اثر پاک کنندگی بیشتری داشته باشد اما نمک به جنس های لعابی آسیب می زند.

ج) نکاتی برای نگهداری از وان لعابی

نگهداری از وان لعابی

-بعد از هر استفاده وان را به خوبی بشویید.
-هرگز با اسکاچ سیمی و اسکاچ های زمخت و خشن وان را نسابید.
اگر شیر وان چکه میکند و واشر ان نیاز به تعمیر دارد، فورا رسیدگی کنید تا وان اهک نبندد.
-مراقب گرفتگی سینک وان باشید. اگر موی بلند دارید بعد از هر استفاده سینک را از مو و سایر جرم ها تمیز کنید. برای جلوگیری از گرفتگی سینک میتوانید از درپوش های شیاردار استفاده کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.