اکثر اوقات، کابینت ها بر اثر آشپزی و لکه های غذا کثیف می شوند و اگر به موقع دست به کار نشوید برای تمیز کردن  آنها دچار مشکل می شوید. پین ورک راه حل های ساده و موثری را برای تمیز کردن کابینت پیشنهاد می دهد که بد نیست نگاهی به انها بیندازید:

تمیز کردن کابینت چوبی (MDF)

برای تمیز کردن کابینت چوبی یا MDF ابتدا با یک دستمال خاک کابینت ها را پاک کنید. سپس با پاک کننده ای مانند شامپو فرش و آب محلولی درست کرده و کابینت ها را به خوبی بشویید. از شوینده های قوی شیمیایی و شوینده های الکل دار استفاده نکنید. سپس از یک دستمال نیمه مرطوب (دقت کنید که زیادی خیس نباشد!) برای پاک کردن کف کابینت ها استفاده کنید و با یک دستمال نرم و خشک آن ها را خشک کنید. هرگز از اسکاچ های خشن یا اسفنج های زمخت استفاده نکنید زیرا به چوب آسیب می زند. در یک مقاله مفصل تر به نحوه تمیزکردن کابینت چوبی پرداخته ایم.

تمیز کردن کابینت چوبی (MDF)

تمیز کردن کابینت شیشه ای

برای تمیز کردن کابینت و بوفه های شیشه ای لازم نیست حتما از شوینده های شیمیایی استفاده کنید. یک پیمانه سرکه را با دو برابر آب ترکیب کرده و یک پاک کننده ی قوی در خانه درست کنید. ابتدا با یک دستمال گرد و خاک را پاک کرده و سپس با این ترکیب کابینت های شیشه ای را تمیز کنید. بهتراست  پس از اتمام شستشو با یک دستمال نرم و پارچه ای کابینت ها را خشک کنید در غیر اینصورت اثر قطرات آب بر روی شیشه میماند.

تمیز کردن کابینت شیشه ای

تمیز کردن کابینت فلزی

برای تمیز کردن کابینت فلزی میتوانید از ترکیب آب و صابون استفاده کنید. محلول سرکه و آب نیز برای از بین بردن لکه های قدیمی و روغنی بسیار موثر است. اگر سرکه برای از بین بردن لکه ها کافی نبود از مواد شیمیایی استفاده کنید. یک چهارم وایتکس یا هر مایع سفیدکننده ی دیگری را با آب ترکیب کرده و با یک اسفنج نرم کابینت ها را بشویید و پس از ۳۰ دقیقه با یک پارچه ی تمیز آن را خشک کنید.

تمیز کردن کابینت فلزی

اما ساده ترین راه حلی که توصیه می کنیم اینه که با یه زنگ ساده، کارو بسپرین به نیروهای متخصص پین ورک و خیال خودتونو راحت کنین 🙂

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.