از پارچه پنیر سازی برای جداکردن سرشیر از سایر مشتقات آن در هنگام پنیر درست کردن استفاده می شود. البته از آن برای تهیه ماست و برخی محصولات دیگر نیز استفاده می شود. ممکن است این پارچه یکبار مصرف به نظر برسد اما پین ورک روش هایی دارد که میتوانید با شستن پارچه پنیر سازی یکی دوبار دیگر نیز از آن استفاده کنید.

روش اول: شستن پارچه پنیر سازی با دست

شستن پارچه پنیرسازی با دست
بلافاصله پس از استفاده از پارچه آن را در آب داغ فرو ببرید تا مواد به راحتی از آن جدا شود. ممکن است با این کار پارچه به خوبی تمیز نشود پس بهتر است در یک تشت یا کاسه بزرگ مقدار زیادی آب و نصف پیمانه جوش شیرین ریخته و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پارچه در آن خیس بخورد. سپس پارچه را آب کشی کنید.
روش دیگر این است که به جای جوش شیرین از یک چهارم پیمانه سرکه سفید و یا آب لیمو استفاده کنید. اگر از این روش استفاده می کنید باید پارچه را خیلی خوب آبکشی کنید زیرا ممکن است بوی سرکه و ابلیمو باعث تجمع مگس و سایر حشرات بر روی پارچه شود.
کاری که پیشنهاد می شود بعد از مراحل بالا انجام دهید این است که پارچه پنیرسازی را حدود ۵ دقیقه در آب بجوشانید تا به خوبی استریل شود.

روش دوم: شستن پارچه پنیرسازی با ماشین لباسشویی

شستن پارچه پنیرسازی در ماشین لباسشویی
پارچه را پس از استفاده با آب بشویید تا مواد باقیمانده تا جای ممکن از آن جدا شود. اگر جنس پارچه مرغوب است میتوانید آن را به همراه سایر لباس ها بشویید. دقت کنید که مایع لباسشویی مورد استفاده نباید رنگ یا بو داشته باشد زیرا در کیفیت محصولاتی که بعدا با پارچه درست می شود، اثر می گذارد. به هیچ وجه از نرم کننده و سفیدکننده های شیمیایی استفاده نکنید.
پارچه های یکبار مصرف را نمیتوان با ماشین لباسشویی شست بلکه باید با دست شسته شوند که در آن صورت هم، فقط یک یا دوبار قابل استفاده هستند.
اگر به جای پارچه پنیرسازی از نوعی پارچه پنبه ای به نام ماسلین (muslin ) استفاده می کنید، میتوانید آن را با سایر حوله و لباس ها و به روش گفته شده بشویید.

خشک کردن پارچه پنیرسازی

استفاده مجدد از پارچه پنیرسازی
پارچه را پس از شستشو در خشک کن یا در معرض نور خورشید خشک کنید. سپس آن را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید تا برای استفاده های بعدی تمیز بماند.
به خاطر داشته باشید که اگر لکه ای بعد از شستن پارچه در ماشین لباس شویی از بین نرفته به احتمال زیاد در استفاده های بعدی نیز تاثیری روی مواد ندارد و میتوانید از آن استفاده کنید. برای از بین بردن لکه های سرسخت تر میتوانید پارچه را در محلول آب و یک چهارم مایع سفیدکننده خیس کنید.
خونه تکونی با پین ورک، نکات خونه تکونی با مجله پین ورک 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.