حتما برای شما هم پیش آمده وقتی که با کامپیوتر یا گوشی کار میکنید و هم زمان چیزی نوش جان می‌کنید، غذا روی لباس مورد علاقه تان بریزد و لکه های بدی به جا بگذارد! در این شرایط شما علاوه بر اینکه برای پاک کردن انواع لکه از روی لباس هایتان به عکس العمل سریع احتیاج دارید، همچنین نیازمند اطلاعاتی نسبت به نحوه ی برخورد با هر لکه نیز هستید. پین ورک برای آشنایی شما با بهترین روشهای مورد استفاده برای تمیز کردن لکه ها خواندن این مطلب را پیشنهاد می دهد.

۱- پاک کردن لکه چای از روی لباس

برای تمیز کردن لکه چای، لباستان را برای یک ساعت درون محلول آب و سرکه قرار دهید. سپس لباس را با شوینده بشویید. در صورتی که هنوز آثاری از لکه باقی مانده بود می توانید از بوراکس استفاده کنید. روش کار با بوراکس به این صورت است که یک قاشق بوراکس را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و بر روی لکه بریزید و برای ده دقیقه آن را بر روی لکه باقی بگذارید. پس از طی این مدت می توانید لباس را به روش عادی شستشو دهید.

بهترین متخصص با کمترین قیمت

پاک کردن لکه چای روی لباس

۲- پاک کردن لکه خون از روی لباس

برای از بین بردن لکه ی خون سریعا آن را درون آب سرد و یا آب اکسیژنه بخیسانید و سپس آن را باصابون و یا سایر شوینده ها بشویید. توجه داشته باشید برای پاک کردن لکه لباس ، بهتر است از شوینده های آنزیم دار استفاده کنید. همچنین هرگز برای پاک کردن لکه ی خون از آب داغ استفاده نکنید چرا که باعث دائمی شدن اثر آن می شود. برای دانستن نکات بیشتر حتما مقاله‌ی از بین بردن لکه خون از روی لباس در یک چشم بر هم زدن پین ورک را مطالعه کنید.

پاک کردن لکه خون از روی لباس

۳- پاک کردن لکه استفراغ از روی لباس

برای تمیز کردن لکه استفراغ کمی نشاسته ذرت و یا جوش شیرین را روی لکه بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. در ادامه یک اسفنج را به مخلوط آب و صابون آغشته و بر روی لکه بمالید. سپس با آب سرد لکه را پاک و خشک نمایید.

مقاله مرتبط:

پاک کردن لکه استفراغ

۴- پاک کردن انواع لکه از روی لباس: رنگ

قبلا به طور مفصل در مطلبی به سریع ترین راه های از بین بردن لکه رنگ از روی لباس پرداخته بودیم. اما شاید بد نباشد اینجا هم به این موضوع اشاره ای کنیم. اولین کلید پاک کردن رنگ عملکرد سریع شماست چرا که رنگ تازه بسیار آسانتر از لکه ی خشک شده پاک می شود. سپس باید در نظر داشته باشید که نوع رنگتان با پایه آب است و یا روغنی. اگر پایه رنگتان آب است  تنها کاری که باید انجام دهید اینست که ابتدا آثار رنگ را از روی لباس بردارید و سپس شروع به شستشوی آن در آب گرم کنید. ولی اگر پایه رنگتان روغنی است، مقداری الکل روی پارچه بریزید و به آرامی آن را مالش دهید. سپس لکه را با پاک کننده های معمولی بشویید.

پاک کردن لکه رنگ از روی لباس

۵- پاک کردن انواع لکه از روی لباس: جوهر

تمیز کردن لکه جوهر زمانیکه خیس است خیلی آسانتر است. اگر لباستان جوهری شد فورا آن را زیر آب سرد بگیرید. سپس با یک صابون تا زمانیکه لکه کاملا از بین برود، روی لکه بمالید. در نهایت برای از بین رفتن بوی صابون بر روی لباس آن را حدود نیم ساعت درون یک شوینده بخیسانید و بعد طی این مدت آن را با آب سرد آب بکشید. اگر دوست داشتید که راجب راه های پاک کردن جوهر بیشتر بدانید، مقاله ۵ راه حل خانگی برای از بین بردن لکه جوهر از روی لباس را از دست ندهید!

پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی لباس

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.