یکی از چالشی ترین کارهای خانه تمیز کردن سرویس بهداشتی است که علاوه بر اهمیت پاکیزگی، نقش مهمی در سلامت افراد و رفع بوی بد خانه دارد. تمیز کردن روزمره سرویس بهداشتی کاری ست که همه انجام می دهند اما در مواجهه با مهمان های ناخوانده و وسواسی باید چه کرد؟
پین ورک وسواسی ها را خوب می شناسد و روش های سه سوته ای برای تمیز کردن سرویس بهداشتی دارد:

الف) نکات مهم در تمیز کردن سرویس بهداشتی

دور ریختن زباله ها

۱)آشغال ها را دور بریزید. آشغال ها سرویس بهداشتی را بهم ریخته و بدبو می کنند بنابراین اولین گام خالی کردن سطل آشغال است.
*مقداری مایع پاک کننده روی مکان های کثیف مانند سینک، توالت و … بریزید و اجازه دهید تا تمام کردن بقیه کارها، باقی بماند. راهی برای جریان هوا باز بگذارید و هواکش را روشن کنید تا همزمان هوای تازه وارد سرویس بهداشتی شود.
*برای سایر سطوح از یک دستمال خیس استفاده کنید تا سریع تر تمیز شوند. محلول آب و سرکه سفید نیز در این مواقع خیلی به کار می آید.

تمیز کردن توالت

۲)دوش، کمد وسایل، توالت و همه ی اجزای سرویس بهداشتی را دستمال بکشید. کاسه توالت و فلاش تانک را فراموش نکنید.
*حواستان به پنجره و نقاط گوشه ی سرویس بهداشتی باشد ممکن است گرد و خاک و آلودگی زیادی جمع شده باشد که به راحتی و با دستمال کشیدن از بین برود.
*حوله ها را عوض کنید. بهتر است از با حوله های تمیز و خوشبو مهمان ها پذیرایی کنید.
*اگر بعد از هربار استفاده از دوش و وان، آن ها را تمیز کنید برای تمیز کردن سرویس بهداشتی زحمت کمتری خواهید داشت. با این حال محلول آب و صابون و یک دستمال برای تمیز کردن سریع وان و دوش کافی به نظر میرسد.
*بهتر است مواد آرایشی، خمیردندان و سایر وسایل شخصی خود را در جایی بگذارید و در دید بقیه نباشد. بهتر است یک کابینت برای این وسایل در نظر بگیرید.

ب) حفظ تمیزی سرویس بهداشتی

نگهداری پاک کننده ها در سرویس بهداشتی

مواد تمیز کننده را همواره در معرض دید و در جایی مانند کنار سینک نگهدارید تا با دیدن هر الودگی بتوانید سریع آن را تمیز کنید.
کابینتی برای پاک کننده ها، دستکش، فرچه و سایر لوازم مورد نیاز تمیز کردن یروسش بهداشتی در نظر بگیرید.

سعی کنید بعضی کارها مانند تمیز کردن سینک که در این مقاله درمورد آن صحبت کرده ایم، تمیز کردن آینه و لکه گیری های کوچک را هر روز انجام دهید. شستن دوش، وان و دستمال کشیدن کاشی ها نیز هفته ای یکبار توصیه می شود. اگر تایم یا حوصله اینکار را نداشتید هیچ اشکالی نداره. کافیه رو لینک زیر کلیک کنید تا

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.