در این مقاله قصد داریم تا خارج از انواع برندهای لکه بر همه کاره کمک‌تان کنیم تا خودتان یک لکه بر را بسازید، آن هم بدون هیچ گونه دردسر و البته با حفط کیفیت پاک‌کنندگی بالا و تمیزی معجزه آسا که از یک لکه بر همه کاره می‌خواهید. ادامه مقاله با ما همراه باشید و به دقت مطالعه کنید.

تهیه غذا و پخت و پز همیشه اندکی کثیفی بر جای می گذارد. به خصوص تهیه غذاهای سرخ کردنی که علاوه بر آلوده کردن ظروف، اجاق گاز و هود، بر روی دیوارهای آشپزخانه لکه های چربی ایجاد می کنند. روغن و چربی روی دیوار در مجاورت گرد و خاک، سیاه و چسبنده شده و به سختی از روی دیوار پاک می شود. نظافت آشپزخانه مهم ترین بخش از نظافت منزل است که با سلامت خانواده در ارتباط است. از بین بردن لکه چربی از روی دیوار آشپزخانه بسیار دشوار است اما با استفاده از ترفندهای ساده پین ورک به سادگی می توانید تمام چربی ها را در زمانی کوتاه از در و دیوار آشپزخانه ناپدید کنید

لکه بر همه کاره برای از بین بردن لکه چربی از روی دیوار

لکه بر همه کاره برای از بین بردن انواع لکه

یکی از بهترین پاک کننده ها برای تمیز کردن لکه چربی از روی دیوار، سرکه سفید است. سرکه سفید یک لکه بر همه کاره است که علاوه بر آنکه خاصیت پاک کنندگی دارد، بوی بد محیط را نیز از بین می برد. به منظور استفاده از سرکه سفید برای از بین بردن لکه چربی از روی دیوار به اندازه مساوی سرکه و آب ولرم را داخل یک آبپاش بریزید و روی دیوار آشپزخانه اسپری کنید. سپس با استفاده از یک تکه اسفنج یا پارچه به آسانی تمام لکه های چربی را از روی دیوار پاک کنید. در صورتی که لکه ها قدیمی هستند، بهتر است پس از اسپری کردن محلول آب و سرکه چند دقیقه صبر کنید تا لکه ها نرم شوند.

جوش شیرین، یک پاک کننده قوی و لکه بر همه کاره برای از بین بردن لکه چربی

از بین بردن لکه چربی از روی دیوار با جوش شیرین

یکی از موثرترین راه های از بین بردن لکه چربی از روی دیوار یا هر سطح دیگری، استفاده از جوش شیرین است. تنها کافی است به مقداری جوش شیرین، اندکی آب ولرم بیفزایید تا به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را روی لکه های چربی بمالید و با یک دستمال آن را پاک کنید. خواهید دید که لکه های چربی نیز از روی دیوار پاک شده اند. می توانید از این روش برای پاک کردن لکه چربی از روی دیوارهای گچی و کابینت آشپزخانه هم استفاده نمایید. پاک کردن لکه خون از روی لباس یکی دیگر کاربردهای جوش شیرین در نظافت منزل است.

لکه بر همه کاره: از بین بردن لکه چربی از روی دیوار با بخار آب

از بین بردن لکه چربی از روی دیوار با بخار آب

حتما می دانید که روغن در گرما نرم و روان می شود. بنابراین آب داغ یا بخار آب می تواند به راحتی قدیمی ترین لکه های چربی را از روی دیوار و حتی درز کاشی ها تمیز کند. پس در صورتی که یک دستگاه بخارشور در منزل دارید، حتما از آن برای تمیز کردن لکه چربی از روی دیوار استفاده کنید. می توانید پدهای پاک کننده خود دستگاه را روی لکه های چربی روی دیوار بکشید تا ضمن ایجاد بخار، تمامی لکه ها را بزداید. یا اینکه بخار داغ دستگاه را روی لکه های چربی هدایت کنید و پس از نرم شدن لکه ها، با یک دستمال یا اسفنج آن ها را پاک کنید. بسیار مراقب باشید که حین کار دست خود را با بخار آب داغ نسوزانید.

توجه: موقع نظافت و تمیزکاری همیشه از دستکش استفاده کنید تا پوست دست تان آسیب نبیند.

چه راه هایی برای ساخت یک لکه بر همه کاره سراغ دارید؟ آیا محصول خاصی را مد نظر دارید و استفاده می‌کنید یا ترجیح می‌دهید خودتان یک لکه بر همه کاره برای انواع چربی و دیگر لکه‌ها بسازید؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.