من فکر می‌کنم همه ما حداقل یک‌بار در مورد رنگ کردن غیرطبیعی موهایمان فکر کرده‌ایم. پیرهن‌هایی با رنگ‌های آبی، بنفش، قرمز رنگ‌هایی که ما آرزو می‌کنیم بتوانیم آن‌ها ر به طور عادی در زندگی روزمره بپوشیم. گاهی زندگی پرمشغله، ما را از امتحان کردن مدل موهای مختلف و رنگ‌های شاد و فان، بازمی‌دارد اما اگر فرصتش را داشته باشیم چرا آن‌ها را امتحان نکنیم؟ ما در این نوشته قصد داریم همهٔ جوانب مثبت و جوانب منفی رنگ موی فانتزی را به شما ارائه دهیم و برخی از رنگ‌های دوست‌داشتنی فانتزی را به شما نشان دهیم. این رنگ‌ها از رنگ صورتی و بنفش پاستیلی گرفته تا رنگ قرمز و نارنجی ماشین آتش‌نشانی ^_^ وجود دارد.

در این مطلب از پین‌ورک به موضوع رنگ موی فانتزی می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

 

تفاوت بین رنگ فانتزی و سایر رنگ‌ها

رنگ‌ موی فانتزی به‌طورکلی گونه‌ای متفاوت از رنگ‌های ساده مثل خاکستری و رنگ‌های تیره هستند. استفاده از رنگ‌های پرانرژی، رویکرد متفاوتی نسبت به سایر فرآیندها می‌طلبد و نیاز به یک نگاه خوب در استایل شما دارد این می‌تواند زمان بیشتری را نسبت به رنگ‌های دائمی ببرد. این بدان معنی است که می‌تواند گران‌تر هم باشد. اینجا جایی برای دخترانی است که سعی دارند خودشان موهایشان در خانه بدون اشتباه و خراب کردن، رنگ بگذارند.

رنگ موی فانتزی

برای استفاده از رنگ‌های پرجنب‌وجوش نئونی و پاستیلی برای رسیدن به بهترین نتیجه باید از قبل استفاده از رنگ موی فانتزی، موهای خود را روشن کنید. روشن کردن مو باید توسط متخصصان آن انجام شود. چون در روشن کردن مو از دکلره استفاده می‌شود که ممکن است به تنهایی موهای خود را بسوزانید. بنابراین برای روشن کردن موهای خود در خانه ریسک نکنید. بهتر است برای سالم ماندن موهایتان، اگر به اندازه کافی موهایتان روشن است، از مواد روشن کننده مو استفاده نکنید. روشن کردن موهای شما به مراقبت و زمان نیاز دارد. رنگ‌ موی فانتزی معمولا نیمه ماندگار هستند و پس از مدتی باید تجدید شوند و چون این تجدید در بیشتر اوقات توسط خود فرد انجام می‌شود، بهتر است برای اولین بار این کار توسط آرایشگر انجام شود تا موهای شما از آسیب حفظ بماند.

رنگ موی فانتزی

دوش‌های آب سرد دوست شما هستند

اگر از رنگ‌ موی فانتزی برای موهایتان استفاده می‌کنید، یکی از راه‌ها برای پس‌انداز کردن پول، ماندگاری بیشتر رنگ روی موهای شما است. یکی از راه‌های افزایش طول عمر رنگ‌های فانتزی شستشوی موهایتان با آب سرد در حمام است. آب گرم کوتیکول‌های موهای شما را باز می‌کند و باعث می‌شود رنگ راحت‌تر فرار کند که به‌نوبه خود باعث پژمرده شدن سریع رنگ مو می‌شود.

رنگ موی فانتزی

یکی‌دیگر از راه‌های نگه‌داری رنگ مو و جذاب ماندن موهایتان، شستن کمتر موها با شامپو است. بیشتر آرایشگران توصیه می‌کنند که هفته‌ای دو تا سه بار موهای خود را با شامپو بشویید، اما اگر بتوانید این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام دهید، ماندگاری رنگ فانتزی رو موهایتان بیشتر می‌شود. نکته خوب این است که پوست سرخود را با نرم‌کننده تمیز کنید تا از شر بعضی از چربی‌ها خلاص شوید زیرا نرم‌کننده رنگ موی فانتزی را کمتر از بین می‌برد و آب‌خنک به شما کمک می‌کند تا کوتیکول‌ها بسته بمانند. هنگامی‌که موهای خود را با شامپو می‌شویید استفاده از شامپوی بدون رنگ و بدون سولفات بهترین گزینه هستند، زیرا شامپوهای دارای سولفات‌ می‌توانند موهای شما را خشک و بی حالت به نظر برساند.

رنگ موی فانتزی

همه رنگ‌ها یکسان نیستند

اگر قبلا موهای روشن خود را رنگ کرده‌اید واضح است که تمام آنها به طور یکسان و یک اندازه رنگ نشده‌اند. به‌ عنوان‌ مثال رنگ‌هایی مانند سرخابی یا صورتی پررنگ معمولاً دارای پایه قرمزرنگی هستند که بیشتر از بنفش و آبی موها را پوشش می‌دهد که باعث می‌شود رنگ، کمی طولانی‌تر رو موهایتان بماند.

رنگ موی فانتزی

به‌طورکلی رنگ‌ موی فانتزی پررنگ کمی طولانی‌تر از رنگ‌های پاستیلی یا نقره‌ای روی موهای شما باقی می‌ماند. برطبق آزمایشات رنگ‌های پررنگ‌تر بعد از حدود ۴۲ بار شستشو از بین می‌روند و رنگ‌های روشن‌تر بعد از حدود ۲۵ بار شستشو از بین می‌روند. درنتیجه ماندگاری رنگ موی شما بستگی به‌سلامت مو و کیفیت رنگ مو و نحوه مراقبت از آن در خانه دارد.

رنگ موی فانتزی

برخی از رنگ‌ها ممکن است آن رنگی که شما انتظارش را داشته باشید را نمایان نکند. رنگ آبی به رنگ سبز و بنفش به رنگ نقره‌ای و رنگ قرمز ممکن است به صورتی یا نارنجی تغییر پیدا کند. متأسفانه استفاده از رنگ‌های فانتزی غیرقابل‌پیش‌بینی است استفاده از این نوع رنگ موها به معنای پذیرفتن رنگی است که پدید می‌آید. پس یادتان باشد باید زمانی را برای تازه کردن رنگ مو تعیین کتید.

 

آفتاب را جدی بگیرید!

آیا تابه حال در ماه‌های تابستان هایلایت طبیعی در موهای شما ظاهرشده است؟ دلیلش قرار گرفتن در معرض آفتاب است که می‌تواند به‌طور طبیعی موهای شمارا روشن کند. بهتر است این موضوع را بدانید قرار گرفتن شما در معرض نور خورشید در حالی که از رنگ فانتزی برای موهای خود استفاده کرده‌اید، باعث از بین رفتن رنگ و تغییر رنگ آن می‌شود.

رنگ موی فانتزی

در حقیقت خورشید می‌تواند رنگ موهای شما را سفید کند. یک‌راه آسان برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از دستگاه تهویه مطبوع یا محافظ گرما قبل از بیرون رفتن است. دستگاه‌های تهویه مطبوع و محافظت از گرما موانع محافظی در اطراف رشته‌های موی شما ایجاد می‌کنند که می‌توانند به موهای شما کمی از اشعه ماوراءبنفش و رطوبت اضافی بدهد.

از بالش، ملافه و حوله سفید دور بمانید!

بعد از صحبت کردن در مورد محو شدن رنگ پس از شستشوی فهمیدم که باید درباره یک مورد دیگر صحبت شود که آن خداحافظی با ملحفه‌های سفید است. هیچ‌چیز وحشتناک‌تر از خشک‌کردن موهای شما پس از دوش گرفتن و فهمیدن اینکه حوله سفید زیبای شما اکنون به رنگ موهای بنفش شما درآمده و قصد پاک شدن نیز ندارد نیست. ازآنجاکه رنگ‌ موی فانتزی پس از شستشو می‌توانند رنگ از دست بدهند بهتر است از ملافه و بالش و حوله سفید استفاده نکنید.

رنگ موی فانتزی

بسیار توصیه می‌کنم قبل از این‌که موهای خود را بارنگ‌های فانتزی رنگ کنید از حوله‌های تیره استفاده کنید همچنین توصیه می‌کنم با موهای مرطوب به رختخواب نروید  مگر اینکه دوست داشته باشید بالش‌های شما با موهایتان همرنگ شود (:

کیفیت رنگ‌های مختلف را در نظر بگیرید!

چرا از بین بردن رنگ مو مهم است ؟ خب دوست من اگر شما با موهای سبز در یک سالن وارد شوید و بخواهید که موهایتان قرمز شود یک آرایشگر نیاز دارد که به چرخ رنگ فکر کند و بفهمد کدام رنگ‌دانه‌ها را بر اساس آنچه می‌بینند استفاده کند تا شمارا به رنگ دلخواه خود برساند. بعضی‌اوقات ممکن است که نیاز باشد آرایشگر برای رنگ کردن رنگ قبلی را سفید کند یا از شامپو روشن‌کننده استفاده کند تا رنگ قبلی را از بین ببرد تا رنگ بعدی موردنظر را به شما بدهد.

رنگ موی فانتزی

بیشتر افرادی که تلاش می‌کنند خودشان از رنگ موی فانتزی استفاده کنند، ابزار و دانش لازم برای این کار را ندارند و معمولاً اندکی بعدازآنکه رنگ موهای خود را تغییر می‌دهند مرتباً برای تصحیح رنگ به یک سالن زیبایی می‌روند. اگر رنگ قبلی راحت‌تر از بین برود، می‌تواند مانع از دیدن رنگ‌های تند و زننده در رنگ جدید شما شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که روشن کردن بسیار آسان‌تر شود.

رنگ موی فانتزی

چرا باید رنگ فانتزی را امتحان کنم؟

تصمیم‌گیری در مورد این‌که آیا میخواهید رنگ موی فانتزی را امتحان کنید یا نه ، سخت است. به این موضوع فکر کنید که آیا رنگ مو فانتزی باعث می‌شود که احساس بهتری در خود داشته باشید یا اینکه حس خجالت در شما بوجود می‌آورد. اگر داشتن موهای صورتی یا آبی احساس خارق‌العاده‌ای به شما می‌‌دهد این کار را انجام دهید. موهای شما بیان مهمی از خودتان است و همچنین بخش مهمی از اینکه دیگران شمارا چه شکلی می‌بینند.

رنگ موی فانتزی


مقالات مرتبط :


در این مطلب از پین‌ورک به موضوع رنگ موی فانتزی پرداختیم. و این موضوع هم در آخر متذکر شویم که این رنگ‌ها از رنگ موهای معمولی گران‌تر هستند و در صورتی مراقبت و توجه به آن نکنید ممکن است موهای شما آسیب ببیند. با تمام این نکاتی که برای شما در این نوشته آورده‌ایم میتوانید در مورد رنگ موی فانتزی تصمیم بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.