ممکن است شما در منزلتان وسایل زیادی داشته باشید که خز مصنوعی در آن به کار رفته باشد. لباس‌های خزدار باعث می‌شوند شما در همان نگاه اول شیک وجذاب به نظر برسید. اما به علت قیمت بالای این نوع اجناس، نحوه‌ی نگهداری و شستشوی آنها ممکن است کمی دلهره آور باشد. شما می توانید با استفاده از راهنمای گام به گام زیر که  پین ورک در اختیارتان قرار می‌دهد به طور کامل با نحوه شستن خز مصنوعی در منزلتان آشنا شوید.

الف) نحوه شستن خز مصنوعی : مرحله شستشو در ماشین لباسشویی

۱- برچسب روی خز را بررسی کنید. در اکثر محصولات از جمله خز مصنوعی در قسمت برچسب، به بهترین نحوه‌ی شستن اشاره شده است. اینکه شما مایل باشید که با دقت این نکات را رعایت کنید یا نه! به خودتان مربوط است ولی اصولا برچسب‌ها اطلاعات مهمی راجع به محصول در اختیارتان قرار می‌هند. مثلا به شما خواهند گفت که اگر خودتان بخواهید خزتان را بشویید رنگ آن پخش خواهد شد یا خیر.  و یا  اینکه آن را فقط با موارد رنگی مشابه بشویید. همچنین نحوه‌ی مراقبت از  محصول را برایتان مشخص می کند. قبل از هرکاری شما باید از اطلاعات برچسب کمک بگیرید تا با نحوه شستن خز مصنوعی آشنا شوید.

تمیزکردن خزمصنوعی مرحله اول-min

۲- خز را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. اگر خز قسمتی از یک لباس است، آن را جدا کنید و بدون هیچ لباس دیگری درون ماشین قرار دهید.

شستن خز مصنوعی مرحله دوم-min

۳- تنظیمات ماشین لباسشویی را روی دور ملایم یا کند و آب سرد قرار دهید. همچنین برای شستشو از مواد شوینده‌ی مایع  و نرم کننده استفاده کنید.

شستشوی خز مصنوعی مرحله سوم-min

۴- زمانی که شستشو پایان یافت خز را از ماشین لباسشویی خارج کنید و برای حذف آب اضافی آن را بتکانید مواظب باشید که این کار را با دقت انجام دهیدکه به پارچه آسیبی وارد نشود.. همچنین برای جذب آب اضافی می‌توانید آن را در یک حوله‌ی ضخیم بپیچید.

شستشوی خز مصنوعی مرحله چهار-min


خونه‌ات بهم ریختس؟ وقت نمیکنی به همه کارات برسی؟ پین‌ورک حواسش بهت هست 😉 نظافتچی‌های آموزش دیده پین‌ورک در کمترین زمان و بالاترین کیفیت برای تمیز و مرتب کردن خونه آماده خدمت رسانی هستن. کافیه روی لینک زیر کلیک کنی 🙂


 

ب) نحوه شستن خز مصنوعی : مرحله شستشو با دست

۵- اگر مایل به شستشوی خز بصورت دستی هستید، از مواد شوینده‎ی دستی ملایم و از آب سرد و یا ولرم استفاده کنید تا لباستان شکل و بافت خود را حفظ کند.

شستن خز مصنوعی مرحله پنجم-min۶- برای تمیزکردن به جای اینکه خز را کامل در آب فرو ببرید، از روش نقطه‌ای استفاده کنید و فقط بر روی جاهایی که احتیاج به شستن دارد مقداری ماده‌ی شوینده و یا صابون بریزید و سپس به آرامی با انگشتانتان ناحیه را مالش دهید. این کار کمک می‎کند تا بافت پارچه حفظ و طول عمر آن افزایش یابد. فقط مواظب باشید که بیش از حد چنگ نزنید زیرا به بافت پارچه آسیب وارد می شود. در نهایت برای پاک شدن مواد شوینده، پارچه را با آب سرد آب بکشید.

شستن خز مصنوعی مرحله شش-min۷- بعد از آب کشیدن، پارچه را بچلانید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را بتکانید و در نهایت آن را در یک حوله‌ی ضخیم بپیچانید. در تمامی این مراحل مراقب باشید که این کارها را با شدت انجام ندهید تا آسیبی به پارچه وارد نشود.

شستن خز مصنوعی مرحله هفتم-min

ج) نحوه شستن خز مصنوعی : مرحله خشک کردن

۸- برای خشک کردن خز هرگز از سشوار استفاده نکنید، زیرا الیاف پارچه را از بین می برد. بلکه یک مکان که دارای تهویه ی مناسب است را انتخاب کرده و پارچه را در معرض هوا قرار دهید. همچنین می توانید از یک پنکه برای سرعت بخشیدن به کار استفاده کنید.  قبل از پهن کردن پارچه، مطمئن شوید که تمامی آب اضافی آن را خارج کرده‌اید. زیرا اگر اینکار را نکنید وزن آب ممکن است باعث تغییر شکل پارچه شود.

شستن خز مصنوعی مرحله هشتم-min۹- با برس مخصوص موهای حیوانات خانگی، پرز و کرک های پارچه‌تان را شانه کنید زیرا این کار به خشک شدن و مرتب شدن کرک های پارچه کمک زیادی میکند. و از آنجایی که این برس‌ها فلزی‌اند و فاصله‌ی دندانه های آن زیاد است در نتیجه به بافت پارچه آسیبی وارد نمی‌کند.

شستن خز مصنوعی مرحله نهم-min

۱۰- احتمالا مطمئن‌ترین گزینه برای شستشوی لباسهای خز این باشد که آنها را  به خشکشویی بسپارید. زیرا آن‌ها مواد و طلاعات بیشتری راجع به پارچه‌ی شما دارند و می‌توانند آن‌ها را به طور موثرتری تمیز کنند. البته مطمئن شوید که شخص اطلاعات کافی راجع به نحوه شستن خز مصنوعی را دارد زیرا در غیر اینصورت ممکن است با حرارت و مواد شیمیایی به پارچه تان آسیب برساند.

شستن خز مصنوعی مرحله دهم-min(1)

اگر برای نظافت منزل نیاز به کمک داشتید روی لینک زیر کلیک کنید تا مخصصین پین‌ورک در کمترین زمان ممکن خودشان را به شما برسانند 🙂

نظافت منزل

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    لیلیا 12-12-2019

    ممنون از راهنماییتون

      فریبا کیتویی 04-02-2020

      خوشحالم که از این مطلب پین‌ورک راضی بوده اید.