چرم ماده ای است که در ساخت بسیاری از لوازم پر کاربرد مانند مبلمان، کفش، کیف، کُت و… استفاده می شود. چرم طبیعی بسیار با دوام و گران قیمت است اما باید از آن به خوبی نگهداری شود. با لحظه ای غفلت لکه ای روی یکی از وسایل چرمی ایجاد می شود که اصلا دوستش ندارید. لکه چربی یکی از انواع کثیفی هایی است که تمایل زیادی به باقی ماندن بر روی انواع سطوح دارد. به همین علت از بین بردن لکه چربی از روی چرم می تواند بسیار دشوارتر باشد. به محض چرب شدن چرم باید به سرعت لکه را پاک کنید. تمیز کردن لکه های چربی تازه بسیار ساده تر است. لکه های قدیمی چربی روی چرم را نمی توان در منزل تمیز کرد.

از بین بردن لکه چربی از روی چرم طبیعی با آرد ذرت

از بین بردن لکه چربی از روی چرم طبیعی

یکی از روش های خانگی و کاملا بی ضرر از بین بردن لکه چربی از روی چرم یا هر سطح دیگری، استفاده از انواع پودرهایی است که خاصیت جذب کنندگی دارند. برای مثال می توان از پودر بچه، آدر ذرت، نشاسته ذرت، گچ خیاطی پودر شده، پودر تالک و امثال آن ها در پاک کردن لکه چربی از روی چرم استفاده کرد. ابتدا با یک دستمال تمیز روغن یا چربی را از روی سطح چرمی پاک کنید. سپس برای از بین بردن لکه، آرد ذرت را روی لکه چربی بریزید و آن را حداقل برای یک شب به حال خود رها کنید تا تمام چربی جذب آرد ذرت شود. سپس پودرها را از روی چرم پاک کنید. دیگر اثری از لکه روی چرم باقی نخواهد ماند.

خلاصی از لکه های چربی قدیمی با خمیر جوش شیرین

ترفندهای از بین بردن لکه چربی از روی چرم

با توجه به اینکه وسایل چرمی دوام بسیار زیادی دارند، امکان دارد پس از سال ها یکی از لباس ها یا وسایل چرمی خود را از کمد بیرون آورید و متوجه وجود یک لکه چربی قدیمی روی آن شوید. از بین بردن لکه چربی از روی لباس چرم کار حساس و دشواری است و اگر لکه قدیمی شده باشد  تمیز کردن آن بسیار دشوارتر خواهد شد. خمیر آب مقطر و جوش شیرین ترفندی ایده آل برای تمیز کردن لکه های قدیمی چرم است. لازم است تا خمیر را به کمک انگشتان روی محل لکه چربی دورانی مالش دهید و پس از محو شدن لکه، چرم را با پارچه دیگری خشک کنید.

از بین بردن لکه های چربی روی چرم در شرکت خدمات نظافتی

روش های از بین بردن لکه چربی از روی چرم طبیعی

تمیز کردن چرم وقتی لکه های قدیمی روی ان جا خوش کرده اند، ساده نیست. حتی ممکن است بعضی از لکه های چرمی هیچگاه با روش های معمول یا خانگی از بین نروند. در چنین مواردی تلاش بیشتر برای پاک کردن لکه چربی از روی چرم هیچ نتیجه ای ندارد و به چرم هم آسیب بیشتری می زند. البته همیشه امکان استفاده از خدمات شرکت های نظافتی برای از بین بردن لکه چربی از روی چرم وجود دارد. کاپشن چرم خود را برای لک گیری به خشکشویی بسپارید و برای از بین بردن لکه چربی روی چرم مبل ها با شرکت نظافتی معتبری همچون پین ورک، برای شستشوی مبلمان هماهنگ کنید.

حتی می توانید از خدمات فروشگاه های چرم هم برای از بین بردن لکه چربی از روی چرم استفاده کنید. اغلب این فروشگاه ها وسیله چرمی لکه دار شده را از شما دریافت می کنند و با رنگ آمیزی مجدد آن را کاملا نو تحویل می دهند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.