دست های چرب کودکان نه تنها لباس های خودشان بلکه همه لوازم منزل را هم کثیف می کند. اثر انگشتان چرب روی مبلمان منظره ای نه چندان دوست داشتنی است که به این سادگی ها هم تمیز نمی شود. برای از بین بردن لکه چربی از روی مبل می توانید با یک شرکت نظافتی تماس بگیرید و خشکشویی مبل را درخواست کنید. افراد حرفه ای و آموزش دیده به خوبی می دانند سخت ترین لکه های چربی را چگونه پاک کنند. البته راه های ساده ای هم برای تمیز کردن لکه چربی از روی مبل وجود دارد که لکه های چربی تازه را بلافاصله پاک می کند. پاک کردن لکه چربی از روی مبل با استفاده از مواد در دسترس را در این مطلب از پین ورک یادآوری می کنیم.

۱-از بین بردن لکه چربی از روی مبل با پودر تالک

پاک کردن لکه چربی از روی مبل

مبل شویی در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

پودر تالک را مادران حتما می شناسند. پودر تالک یک ماده موثر در جلوگیری از سوختگی بچه های پوشکی است که کاربردهای دیگری هم دارد. این پودر در همه داروخانه ها و دراگ استورهای کشور به فروش می رسد و از لوازم تخصصی کودک محسوب می شود. یکی از کاربردهای غیر تخصصی پودر تالک، از بین بردن لکه چربی از روی مبل و قسمت پارچه ای رویه مبلمان است. این پودر هیچ آسیبی به مبل های گرانقیمت با پارچه های نفیس نمی زند. برای پاک کردن لکه چربی روی مبل مقداری پودر تالک را شب روی قسمتی که روغنی شده بپاشید. فردا صبح با کمک یک دستمال پودر اضافی را از روی مبل برداشته و با جاروبرقی محل لکه روی مبل را جارو کنید. به همین راحتی لکه چربی از روی مبل پاک می شود.

۲-پاک کردن لکه چربی از روی مبل با آرد ذرت

 

از بین بردن لکه چربی از روی مبل با آرد ذرت

آرد ذرت جاذب چربی و روغن است و به سادگی می تواند برای از بین بردن لکه چربی از روی مبل استفاده شود. پیدا کردن آرد ذرت چندان مشکل نیست. همه سوپر مارکت ها آرد ذرت را برای آشپزی عرضه می کنند. طریقه تمیز کردن لکه چربی از روی مبل با آرد ذرت کاملا شبیه به پودر تالک است. آرد ذرت را روی لکه چربی پاشیده و پس از چند ساعت آرد ذرت را با دستمال بردارید. از بین بردن لکه چربی روی مبل به سختی  از بین بردن لکه خون از روی لباس  است.

۳-تمیز کردن لکه چربی از روی مبل با مایع ظرفشویی

تمیز کردن لکه چربی از روی مبل

این ترفند برای مبلمان چرمی کاربرد بهتری دارد. مواد شوینده ای که برای شستشوی ظروف استفاده می کنید، قاتل چربی ها هستند. از مایع شوینده سبک برای از بین بردن لکه چربی از روی مبل استفاده کنید و نتیجه را بلافاصله ببینید. یکی دو قطره از مایع ظرفشویی را روی لکه چربی ریخته و با کمک ابر یا انگشتان مایع را روی محل لک شده مالش دهید. از یک مسواک قدیمی هم می توانید کمک بگیرید. دقت کنید فشار بیش از حد و سایش زیاد لازم نیست. با مالیدن مایع ظرفشویی روی لکه چربی مبل، روغن و چربی به سادگی حل می شود. پس از چند دقیقه با یک پارچه خشک، مایع ظرفشویی را پاک کنید.

نتیجه: از بین بردن لکه چربی از روی مبل با کمک مواد قوی تر مثل آمونیاک ،الکل یا محلول های شیمیایی نیز امکان پذیر است ولی بهتر است این مواد را روی قسمت پشت و دور از دید مبل ها امتحان کنید. برخی از مواد شیمیایی می توانند رویه مبل را خراب کنند.

چه راه های دیگری برای از بین بردن لکه چربی از روی مبل می شناسید؟ با ما در میان بگذارید. 🙂

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مهمان 02-02-2020

    نوشتن، چه ربطی به لکه چربی روی مبل داره؟!