جوهر از رقیق ترین رنگ هاست و در یک چشم بهم زدن دستان، لباس ها، روتختی و …را آلوده می کند. شستن دست و لباس کار آسانی است، اما اگر قسمتی از دیوار با جوهر، رنگی شد چه باید کرد؟ هزینه و دردسر رنگ آمیزی دیوارها بسیار بالا است. برای صرفه جویی در هزینه رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان بهتر است لکه های تازه جوهر را سریع از روی دیوار پاک کنید. در مطالب قبلی روش از بین بردن لکه خون معرفی شد در این مطلب نحوه از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار را بررسی می کنیم.

یک نکته مهم برای از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار ، شناسایی نوع لکه جوهر است. یعنی باید بدانید با جوهر خودکار سر و کار دارید یا لکه به جا مانده روی دیوار، مربوط به جوهر ماژیک یا خودنویس است. اگر نوع لکه مشخص باشد به راحتی می توان با پاک کنند های ساده تر، دیوار را تمیز کرد. مراقب باشید استفاده نا به جا از مواد پاک کننده و شوینده ها روی دیوار می تواند رنگ روی دیوار را کاملا از بین برده و باعث پخش شدن لکه جوهر روی دیوار هم بشود.

راه های از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار

 

۱-استفاده از الکل برای از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار

الکل سفید یکی از بهترین مواد برای تمیز کردن لکه جوهر از روی دیوار است. فرقی ندارد که لکه جوهر به جا مانده روی دیوار مربوط به ماژیک، خودکار یا روان نویس باشد همه لکه های جوهر را می توان با کمی الکل سفید به راحتی پاک کرد. برای از بین بردن لکه جوهر از روی ، یک تکه پنبه را به الکل سفید آغشته کنید و روی لکه قرار دهید. این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا پنبه تمام جوهر روی دیوار را جذب کند. با مالیدن پنبه روی دیوار همه جوهر ها پخش شده و به سادگی از دیوار جدا می شود. با کمک دستمال مرطوب می توانید باقیمانده الکل و جوهر را از روی دیوار پاک کنید. الکل سفید برای  از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار یک پاک کننده موثر است.

پاک کردن و از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار

 

۲-خمیردندان، پاک کننده عالی لکه جوهر از روی دیوار

یکی از تمیز کننده های ارزان و در دسترس برای از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار ، خمیردندان است. به محض مشاهده لکه جوهر بر روی دیوار، مقداری خمیردندان بر روی یک حوله بریزید و حوله را روی لکه جوهر بمالید. سعی کنید برای زدودن لکه جوهر از روی دیوار، از حرکات دورانی استفاده کنید. هنگامی که لکه به طور کامل پاک شد، به راحتی با کمک یک دستمال آغشته به آب، با قیمانده خمیردندان را از روی دیوار تمیز کنید. برای پاک کردن لکه قدیمی جوهر از روی دیوار می توانید مقداری خمیر دندان را به طور مستقیم روی لکه جوهر بمالید و پس از نیم ساعت با دستمال لکه را پاک کنید.

روش از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار

۳-آب لیموترش، پاک کننده خوش طعم لکه جوهر از روی دیوار

سومین راه آسان برای از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار ، استفاده از آب لیمو ترش است. بدین منظور لازم است یک تکه پنبه را با آب لیمو ترش خیس کنید و اندکی آن را فشار دهید تا آب لیموی اضافی از آن خارج شود. پنبه را چند دقیقه روی لکه دیوار نگه دارید و سپس با یک دستمال تمیز لکه را پاک کنید. در صورتی که لکه هنوز به طور کامل از بین نرفته است، مجددا این کار را تکرار نمایید. توجه داشته باشید که نباید پنبه را آنقدر خیس کنید که آب لیمو از آن بچکد و قسمت های دیگر دیوار را کثیف و جوهری کند. درپایان با مقداری آب و یک دستمال تمیز، آثار آبلیمو را از روی دیوار تمیز کنید.

آیا راه های دیگری برای از بین بردن لکه جوهر از روی دیوار می شناسید؟ با ما در میان بگذارید.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.