تمیز کردن لکه ها آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. با مواد ساده ای که در اغلب خانه ها یافت می شود نیز می توان سر سخت ترین لکه های لباس را پاک کرد. یکی از مقاوم ترین لکه ها، جای خون روی لباس است. از بین بردن لکه خون از روی لباس کمی دشوارتر از پاک کردن بقیه لکه ها است. البته مشکل وقتی بیشتر می شود که بخواهیم آثار به جای مانده از خون خشک شده را از روی پیراهن مورد علاقه مان از بین ببریم. پاک کردن لکه خون خشک شده بسیار دشوارتر است و نیاز به دقت بیشتری دارد. بنابر این بهتر است به محض اینکه متوجه لکه خون روی لباس شدید، اقدام به شستشوی آن با آب سرد نمایید. از بین بردن لکه خون از روی لباس در همان ساعت اولیه با آب سرد به سادگی امکان پذیر است.

 

خشکشویی و لکه بری آنلاین

بهترین متخصص با کمترین قیمت

از بین بردن لکه خون از روی لباس

هشدار: هرگز برای پاک کردن لکه خون تازه یا خشک شده از روی لباس، آب گرم استفاده نکنید. آب گرم موجب تثبیت لکه خون روی بلوز و شلوار و هر پارچه ای می شود.

ترفندهای از بین بردن لکه خون از روی لباس

پاک کردن رد خون با سرکه سفید

سرکه سفید یک اکثیر جادویی در نظافت منزل و البته از بین بردن لکه خون از روی لباس است. برای این کار می توانید مقدار کافی سرکه سفید را در تشت ریخته و قسمت لک شده را درون تشت قرار دهید. سرکه سفید هیچ آسیبی به بافت پارچه وارد نمی کند و به سادگی لکه های خون تازه روی لباس را نا پدید می کند. حدود نیم ساعت صبر کنید و لباس را با آب سرد آبکشی کنید. این کار را نمی توان برای تمیز کردن لکه خون خشک شده از روی مبل به کار برد.

ترفندهای از بین بردن لکه خون از روی لباس

 

به صورت کاملا رایگان از طریق “اپلیکیشن خدمات منزل پین ورک” برای خدمات منزل قیمت بگیرید!

 

پر اکسید هیدروژن برای تمیز کردن لباس خونی

این محلول چیزی نیست جز همان آب اکسیژنه معروف. استفاده از آب اکسیژنه برای از بین بردن لکه خون از روی لباس یک ترفند قدیمی و امتحان شده است. در اغلب منازل پر اکسید هیدروژنه ( آب اکسیژن) به عنوان سفید کننده بی خطر لباس ها استفاده می شود ولی برای لباس های سفید با احتیاط از آن استفاده کنید. مقداری از این محلول را روی لکه خون ریخته و لباس را در محل تاریکی قرار دهید. پس از نیم ساعت خون را با یک حوله کاغذی پاک کرده و لباس را با شوینده معمولی آب کشی کنید.

خمیر جوش شیرین برای لک زدایی پارچه

جوش شیرین برای از بین بردن لکه خون از روی لباس

جوش شیرین یک ماده مضر است که نباید در مواد غذایی استفاده شود، اما هیچ منعی برای استفاده از جوش شیرین در نظافت منزل وجود ندارد. جوش شیرین یک پاک کننده قوی لکه ها است که برای از بین بردن لکه خون از روی لباس هم کاربرد فوق العاده ای دارد. به اندازه کافی جوش شیرین را با دو برابر آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. شلوار یا بلوز خونی را ابتدا با آب سرد شسته و سپس از این خمیر جادویی روی لکه خون بمالید. تا زمان خشک شدن کامل پارچه صبر کنید و سپس با مسواک روی لکه خون لباس بکشید. به همین راحتی خون از روی لباس پاک می شود. شستشو در آب سرد باقی مانده لکه خون را نیز از بین می برد.

نتیجه: سرعت عمل در از بین بردن لکه خون از روی لباس حرف اول را می زند. پاک کردن لکه خون خشک شده بسیار سخت و گاهی غیر عملی است. استفاده از آمونیاک برای از بین بردن لکه خون لباس را به عنوان آخرین راه با احتیاط به کار ببرید. آمونیاک و سفید کننده های شیمیایی برای لباس های رنگی مناسب نیستند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    Madena 03-10-2019

    تشکر جالب هستم لکه خون را چی پاک می کنیم

      افسانه رجب پور 09-10-2019

      سلام دوست عزیز. جواب سوال شما در مطلب بالا هست?

    ببخی 20-10-2019

    عالی

      افسانه رجب پور 28-10-2019

      ممنون از نظر لطفتون?

    mohadeseh 03-02-2020

    خیلی ازتون ممنونم لطف کردین تشکر

      افسانه رجب پور 04-02-2020

      سلام دوست عزیز… سپاس از محبت شما.

    مریم حسینی 07-04-2020

    سلام دوستان خوبم راهکار جوش شیرین معجزه کرد ??

      افسانه رجب پور 09-04-2020

      خوشحالم این مطلب برای شما مفید بوده ?