آیا از بین بردن موهای زائد  بدن به روش طبیعی می‌تواند حقیقت داشته باشد؟ امروز ما به تمام گزینه‌های موجود برای حذف موهای زائد بدن نگاهی می‌اندازیم و این کار را از مواردی شروع می‌کنیم که قبلاً امتحان خود را پس داده‌اند تا برسیم به مواردی که جزو روش‌های خانگی غیرمعمول، شگفت‌انگیز، طبیعی و البته مؤثر در این زمینه هستند.موهای زائد به قدری آزاردهنده هستند که همه ما آرزو داشتیم کاش با اشاره یک انگشت می‌توانستیم تمامشان را از بین ببریم. در این مطلب از پین‌ورک به معرفی روش‌های خاص و عجیب از بین بردن موهای زائد می‌پردازیم. امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید.

۵ مورد از درمان‌های خانگی غیرمعمول و واقعا مؤثر برای از بین بردن موهای زائد 

اگرچه این موها به دلایل خوبی روی بدن رشد می‌کنند (از جمله گرم نگه‌داشتن و حفظ بهداشت) اما لباس پوشیدن و دوش گرفتن به اضافه معیارهای امروزی زیبا بودن بدین معنی است که ما دیگر نیازی به داشتن پوشش مویی در بدنمان نداریم. مشکل کجاست؟ مشکل از بین بردن موهای زائد بدن و داشتن پوستی نرم و دوست‌داشتنی است که با وجود این موها امکان پذیر نیست.

استفاده از مو کن برای حذف موها

آیا از تیغ اصلاح استفاده می‌کنید؟

تیغ‌های اصلاح واقعاً به‌دردبخور هستند و در این شکی نیست. آن‌ها خیلی هم گران نیستند به سهولت قابل‌استفاده بوده و برای حذف اضطراری موهای زائد در آخرین دقایق عالی محسوب می‌شوند. هرچند تیغ‌های اصلاح عیوبی هم دارند که اگر به مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید خودتان متوجه این عیوب خواهید شد.

ایجاد موهای زیرپوستی، جوش زدن‌های بعد استفاده از تیغ و ضخیم شدن تدریجی مو سبب خستگی شما می‌شود و شما از بابت نواحی‌ای از بدنتان که قرار بوده با از بین بردن موهای زائد زیباتر دیده شوند خجالت‌زده می‌شوید. اگر به دنبال استفاده از تیغ‌های اصلاح هستید توصیه می‌کنیم یک بسته تیغ باکیفیت تهیه کنید و همیشه بعد از استفاده خشک کرده و در جای مناسب نگه‌دارید.

استفاده از کرم موبر

آیا تابه حال کرم‌های موبر را امتحان کرده‌اید؟

کرم موبر چیزی است که اکثر ما در زندگی‌مان تجربه استفاده از آن‌ها را داریم. کرم‌های موبر برخلاف تیغ‌های اصلاح سبب جوش زدن پوست شما نمی‌شوند. هرچند مشابه اصلاح با تیغ تنها موهای زائد روی پوست را حذف می‌کند که همین موضوع منجر به رویش سریع و مجدد موها از زیر پوست می‌شود.

به علاوه اینکه در استعمال کرم‌های موبر باید دقت کرد و ۱۰ دقیقه انتظار برای اثربخشی آن می‌تواند خسته کننده باشد (مخصوصاً اگر شما سعی دارید از دست موهای زائد پایین‌تنه خلاص شوید). کرم موبر روش طبیعی برای از بین بردن موهای زائد بدن نیست و ترکیبات قوی شیمیایی آن بوی ناخوشایندی ایجاد کرده و ممکن است پوست شما را خشک کنند. اگرچه کرم موبر قطعاً راه‌حل سریعی نیست اما اگر می‌خواهید امتحانش کنید می‌تواند نتایج بهتری نسبت به تیغ اصلاح داشته باشد.

موهای زائد

استعمال موم

پاها را آماده استقبال از تابستان کنید!

استعمال موم از گران‌ترین و دردناک‌ترین گزینه‌های از بین بردن موهای زائد بدن است اما اکثر افراد می‌گویند ارزشش را دارد. موم موها را از ریشه کنده و نتایجی بی عیب و نقص به جا می‌گذارد که ماندگاری طولانی‌تری هم دارد. اگرچه حذف موهای زائد با روش موم گذاشتن برای بار اول با درد زیادی همراه است اما ترکیب کم‌تر شدن رویش موها و عادت کردن پوست شما به این روش یعنی اینکه درد در طول زمان کاهش پیدا می‌کند. درست است که موم گذاشتن نتایج عالی به همراه دارد اما به دلیل پرهزینه بودن و طول کشیدن اثربخشی برای اکثریت افراد قابل‌استفاده نیست.

درمان‌های خانگی برای حذف طبیعی موهای زائد بدن

از بین بردن موهای زائد به روش طبیعی؟ بله اولین بار است که چنین چیزی می‌شنوید.

چه باور کنید چه باور نکنید اما برخی از درمان‌های خانگی طبیعی وجود دارند که می‌توانند رویش موهای زائد را کندتر کنند و درنتیجه سبب کاهش پیدا کردن موهای بدن شده و حتی آن‌ها را کاملاً از بین ببرند. ما ۶ نوع از بهترین درمان‌های خانگی طبیعی را برای شما گردآورده‌ایم که می‌توانید خودتان در داخل خانه امتحانشان کنید. خبر خوب اینکه این روش‌های طبیعی به ارزانی چیپس هستند!

۱ . از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از موم شکر

عجیب اما واقعی! موم شکر سال‌های طولانی است که در سراسر جهان استفاده می‌شود اما اخیراً در انگلستان محبوبیت پیدا کرده است. موم شکر دقیقاً چیست؟ درست همان چیزی که اسم روی قوطی می‌گوید فقط اینکه هیچ قوطی‌ای در کار نیست زیرا این ترکیب کاملاً خانگی است. در حقیقت شما می‌توانید در خانه با مواد زیر موم شکر بسازید:

  • فقط ۲۰۰ گرم شکر
  • ۶۰ میلی لیتر آب لیمو
  • ۶۰ میلی لیتر هم آب

روش ساخت و استفاده:

  1. ترکیبات بالا را داخل ماهیتابه ریخته و تکان دهید تا باهم مخلوط شوند. زیر ماهیتابه را روشن کنید تا ترکیب موردنظر به‌تدریج شروع به جوشیدن کند.
  2. به‌محض جوش آمدن حرارت شعله را کم تا متوسط قرار دهید و هم‌زمان مخلوط را مرتب هم بزنید. بعد از اینکه مخلوط به رنگ طلایی مایل به قهوه‌ای درآمد زمان آن است که ماهیتابه را از روی شعله بردارید.
  3. مخلوط را داخل یک شیشه مربا ریخته و اجازه دهید مدت ۳۰ دقیقه بماند تا خنک شود.
  4. چند قاشق از موم را کف دست ریخته و آن را به شکل توپ درآورید.
  5. قبل از استعمال موم دقت کنید ناحیه‌ای از بدنتان که موهای زائد دارد تمیز و خشک باشد سپس موم را روی ناحیه موردنظر با دست پخش کنید.
  6. ۱ دقیقه صبر کنید تا موم کاملاً بچسبد سپس گوشه‌ای از آن را بلند کنید (طوری که بتوانید با انگشتتان بگیریدش).
  7. آماده باشید…و بعد ناگهان موم را از جهت مخالف رویش موها بکنید.
  8. بعد از تمام شدن کار ناحیه را با آب ولرم تمیز کنید تا باقی‌مانده موها از روی پوست جدا شوند.

موهای زائد

۲ . حذف طبیعی موهای زائد بدن با استفاده از سنگ پا

آیا تا به حال این روش سنگ پا را امتحان کرده‌اید؟

مشخص‌شده است که سنگ پا فقط برای صاف کردن پوست کف پا نیست بلکه موارد استفاده دیگری هم دارد که اصلاً به پا مربوط نیست (مگر اینکه پاهایتان خیلی پرمو باشند) مورد جدید همان حذف طبیعی موهای زاید با این روش است. سطح سخت و زمخت سنگ پا برای رسیدن به موها و حذف آن‌ها از پوست شما عالی است. به علاوه این یکی از درمان‌های خانگی ۱۰۰ درصد طبیعی است. برای اینکه آن را امتحان کنید یک سنگ پای خشک برداشته و با حرکات دورانی کوتاه روی ناحیه تمیز و خشک از پوستتان بمالید. منافذ روی سنگ پا به موها گیر کرده و آن‌ها را بیرون می‌کشند. بعد از اتمام کار حتماً از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا سنگ پا دارای اثرات خشک‌کنندگی است که می‌تواند منجر به خشک شدن پوستتان شود.

موهای زائد

۳ . حذف طبیعی موهای زائد بدن با استفاده از تخم‌مرغ

من شرط می‌بندم که همگی شما در یخچال‌هایتان تخم‌مرغ دارید. تخم‌مرغ نه تنها به شدت مغذی است بلکه دارای برخی خواص مفید به ویژه در ارتباط با زیبایی نیز است. شاید قبلاً دیده‌اید که سفیده تخم مرغ وقتی روی سطحی ریخته می‌شود چطور یک ماده غشا مانندی تولید می‌کند. این همان قدرتی است که شما هنگام استفاده از تخم‌مرغ برای حذف موهای زائدتان قرار است به آن تکیه کنید.

برای امتحان کردنش روی پوست خودتان به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سفیده ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر
  • یک دوم قاشق غذاخوری آرد ذرت

روش ساخت و استفاده:

  1. همه مواد لازم را باهم ترکیب کرده و مخلوط کنید سپس یک لایه نازک از آن را روی پوست خشک و تمیز بمالید.
  2. اجازه دهید مخلوط روی صورتتان به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بماند. طی این مدت یک لایه غشا مانند شکل می‌گیرد.
  3. ماسک را از سمت بیرون به داخل از صورتتان جدا کنید. ماسک مورد نظر نه تنها موهای زیرپوستی را خارج خواهد کرد بلکه همچنین موهای نرم صورت را هم جدا می‌کند.

تخم مرغ یک روش ارزان و ملایم برای خلاص شدن از موهای ناخواسته روی صورت است. چرا همین امروز از این روش خانگی و طبیعی برای حذف موهای زائدتان استفاده نمی‌کنید؟

۴ . از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از خمیر پاپایا

بویش هم عالی است! اگر به دنبال یک راه حل با ماندگاری طولانی‌تر هستید پاپایا را مد نظر قرار دهید. اگرچه پاپایا قرار نیست یک شبه تمام موهای زائدتان را حذف کند اما یک آنزیم مخصوص به نام پاپین درون این میوه هست که سبب ضعیف‌تر شدن ریشه فولیکول موها شده و در نتیجه از رویش مجددشان جلوگیری می‌کند. خیلی عالی‌تر از عالی به نظر می‌رسد نه؟ این روش طبیعی از بین بردن موهای زائد را در خانه امتحان کنید و خودتان نتیجه‌اش را ببینید.

شما به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری از قسمت گوشتی پاپایای خام
  • ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

روش ساخت و استفاده:

  1. پاپایا و پودر زردچوبه را باهم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید.
  2. خمیر به دست آمده را به آرامی روی پوست گذاشته و آن را به حالت ماساژ بمالید به طوری که به فولیکول موها برسد.
  3. ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  4. محل را با آب بشویید.
  5. این کار را مرتب تکرار کنید تا شاهد کاهش در رویش موهای زائد باشید (۲ الی ۳ بار در هفته تکرار شود).

پاپایا نه تنها بوی خوبی دارد بلکه می‌تواند یک راه‌حل دائمی برای از بین بردن موهای زائد از بدن شما نیز باشد. بهتر است به آن و نتیجه عالی‌اش فکر کنید!

موهای زائد

۵ . چگونه در خانه با زردچوبه به از بین بردن موهای زائد کمک کنیم

آیا این ادویه روزمره جوابی به حذف موهای صورت شما است؟

زردچوبه یک ادویه معطر و به رنگ زرد روشن است که اغلب در آشپزی هندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنان هندی در کنار استفاده‌های غذایی از زردچوبه،  سال‌های سال است که از آن به عنوان یک روش خانگی برای زیبایی طبیعی پوستشان استفاده می‌کنند. یکی از کاربردهای خانگی آن از بین بردن موهای زائد صورت است که انجامش با زردچوبه به طرز باورنکردنی آسان است.

آیا می‌خواهید امتحان کنید؟

  1. ۳ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با ۱ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید.
  2. خمیر به دست آمده را در جهت رویش موها روی ناحیه مورد نظر از پوست پخش کنید.
  3. صبر کنید تا خمیر خشک شود (حدود ۲۰ دقیقه).
  4. کمی آب به دستتان بزنید، خمیر را کمی خیس کرده و با حرکات دورانی کوتاه شروع به لایه‌برداری پوست کنید.
  5. ناحیه مورد نظر را با آب ولرم شستشو داده و آرام خشک کنید.

خمیر زردچوبه هم مانند پاپایا باید به طور مرتب استفاده شود تا میزان رویش موهای زائد در طول زمان کاهش پیدا کند.

موهای زائد


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که به این روش‌های معرفی شده ادامه دهید تا درنهایت صورت و بدنی بدون موی زائد داشته باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.