حمام در هنگام دکوراسیون منزل اغلب اوقات فراموش می‌شود و به‌خوبی دکوراسیون نمی‌شود، خوشبختانه امروزه به‌راحتی و بسیار سریع می‌توانید دکوراسیون آن را تغییر دهید. تمام این کار با اضافه کردن حوله یا کاغذدیواری و حتی با تغییرات کوچک وسایل حمام صورت می‌گیرد. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع دکوراسیون حمام می‌پردازیم.

 

قدم اول | تغییر الگوها و رنگ‌ها در دکوراسیون حمام

چیدن فضای حمام

۱ . یکتم رنگ برای حمام خود انتخاب کنید.

در دکوراسیون حمام اکثر افراد به رنگ‌ها و تم‌های باطراوات ازجمله؛ آبی روشن، سبز کم‌رنگ و یا آب دریایی تمایل دارند بااین‌حال بهتر است به سراغ رنگ‌ها و تم‌های دیگری هم بروید شاید چیزی آنجا باشد که شمارا جذب کند. رنگ‌های پاستیلی برای داشتن ظاهری پرنقش‌ونگار بسیار عالی است. ولی اگر به دنبال رنگ‌های زینتی هستید قرمز تیره و طلایی پیشنهاد می‌شود. رنگ‌های خنثی ازجمله؛ سفید، سیاه و خاکستری هم گزینه خوبی هستند. اگر دنبالتم خاص هستید رنگ‌های خانه‌های روستایی گزینه کلاسیک سنتی محسوب می‌شود.

دکوراسیون حمام

۲ . وسایل حمام خود را بر اساس تم خود دوباره رنگ کنید.

بر اساس رنگتم خود باید وسایل حمام خود را نیز به همان رنگ درآورید، یا می‌توانید رنگ ۱ دیوار را فقط تغییر دهید مثلاً اگر دیوار تمام حمام شما سفید است رنگ یک دیوار را به رنگ آبی روشن یا خاکستری روشن درآورید. حتماً در انتخاب رنگ، ‌رنگی را انتخاب کنید که با رطوبت سازگار باشد. بهترین روش رنگ کردن حمام اطلسی یا نیمه براق است.

دکوراسیون داخلی حمام

۳ . به‌عنوان یک گزینه جایگزین، کاغذدیواری نصب کنید.

در دکوراسیون حمام می‌توانید تمام دیوارهای حمام خود را کاغذدیواری کنید یا فقط یکی از دیوارها را کاغذدیواری بچسبانید یا حتی می‌توانید از نوارهای باریک کاغذدیواری در امتداد دیوار خود استفاده کنید. حتماً از کاغذدیواری استفاده کنید که بارنگ تم شما همخوانی داشته باشد.

 

۴ . برای طراحی مجلل حمام خود از دیوار پوش استفاده کنید.

گزینه‌های مناسب و به‌صرفه برای حمام شما؛ کاشی، شیشه و سنگ است اما اگر به دنبال گزینه گران‌تر هستید، دیوار پوش ایده زیبایی است. دیوار پوشی را انتخاب کنید که مناسب حمام و در برابر رطوبت مقاوم باشد.

چینش حمام

۵ . از استیکرهای دیواری یا قاب‌های هنری به‌عنوان گزینه‌های موقت استفاده کنید.

برای دکوراسیون حمام اگر در منزل اجاره‌ای زندگی می‌کنید احتمالاً نمی‌توانید به دیوار استیکر بچسبانید زیرا امکان رنگ کردن دیوار وجود ندارد. اما استفاده از قاب و تابلوهای هنری می‌تواند گزینهٔ موقت مناسبی باشد. اگر دوست دارید در حمام خود از استیکر استفاده کنید، گزینه‌های مناسبی ازجمله استیکرهای سایه‌دار، نیمرخ، گلدان و درخت وجود دارد. اگر حمام شما تهویه مطبوع و خوبی ندارد باید قاب‌های هنری شما شیشه‌ای باشند. اگر به دنبال ظاهری موقت ولی زیبا هستید کاشی‌های طرح سنگ آنتیک را پشت روشویی نصب کنید تا زمینهٔ زیبایی داشته باشید.

چیدن فضای داخل حمام

۶ . بدنه قفسه داخل حمام را هم‌رنگ کنید.

در دکوراسیون حمام اگر در حمام خود قفسه یا کابینت دارید بدنه آن را هم‌رنگ بزنید البته باید رنگ آن متفاوت باشد؛ این کار هم برای قفسه و هم برای کابینت بسیار عالی است. به‌عنوان‌مثال اگر رنگ دیوارهای حمام شما سفید است، رنگ بدنه کابینت و قفسه را به رنگ خاکستری روشن درآورید. اگر به دنبال طراحی زیباتری هستید می‌توانید از کاغذدیواری برای این کار استفاده کنید.


مقالات مرتبط :


قدم دوم | اضافه کردن منسوجات و وسایل موردنیاز

دکوراسیون حمام

۱ . از میز کنار سالنی استفاده کنید.

یک میز ایستاده یا کنار سالنی به طول ۳۰ الی ۴۶ سانتیمتر باشد و آن را در گوشه‌ای قرار دهید، این کار فضای حمام را زیبا می‌کند و فضای شمارا دو برابر می‌کند. به‌عنوان‌مثال روی این میز می‌توانید گلدان یا جاصابونی قرار دهید. اگر میز شما داری قفسه هست می‌توانید حوله‌های کوچک خود را درون آن قرار دهید. حتی می‌توانید روی میز خود وسایل آرایش و بهداشتی خود را نگهداری کنید.

چیدن وسائل داخل حمام

۲ . برای راحتی و زیبایی یک نیمکت تهیه کنید.

یک نیمکت مطابق با تم حمام خود انتخاب کنید و آن را مقابل دیوار قرار دهید، اما اگر حمام کوچکی دارید ولی می‌خواهید از این زیبایی بهره‌مند شوید می‌توانید از نیمکت عسلی استفاده کنید. از دوباره رنگ کردن نیمکت عسلی و تعویض روکش آن نترسید اگر می‌خواهید آن را با تم حمام خود هماهنگ کنید، اگر پارچه و روکش آن را تعویض کردید به دنبال پارچه و روکش ضدآب باشید تا در صورت تماس با آب ‌کپک نزند.

دکوراسیون حمام

۳ . اگر فضای کافی دارید از قفسه استفاده کنید.

قفسه نه‌تنها یک عنصر تزیینی برای حمام شما است بلکه فضایی را هم برای آویختن حوله و نگهداری سایر وسایل حمام به شما می‌دهد. با اضافه کردن گیاهان زینتی و بمب حمام زیبایی قفسه را چند برابر کنید. اگر حمام شما کوچک است، از یک قفسه باریک و دراز در بالای روشویی استفاده کنید و از آن به‌عنوان محل نگهداری مسواک، شامپو و سایر وسایل آرایش و بهداشتی استفاده کنید. یکی دیگر از گزینه‌های زیباسازی حمام استفاده از قفسه شناور است که برای فضا‌های کوچک بسیار مناسب است. این قفسه را می‌توانید بالای وان یا بالای توالت قرار دهید.

دکوراسیون حمام

۴ . با حوله‌ها و پادری‌های رنگارنگ حمام خود را روشن‌تر کنید.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تغییر ظاهر حمام عوض کردن حوله و پادری است. توجه به فصل برای انتخاب حوله بسیار مناسب است، رنگ‌های گرم برای پاییز مناسب است و رنگ‌های سرد برای زمستان مناسب هستند و رنگ‌های روشن برای تابستان ایده آل است. بارنگ‌ها بازی کنید مثلاً یک حوله دستی سبز را در کنار حوله سبز تیره حمام قرار دهید. همیشه در حمام فقط حوله وجود ندارد، می‌توانید از بامبو و وسایل چوبی در حمام خود استفاده کنید.

دکوراسیون حمام

۵ . پرده دوش را تغییر دهید.

اگر پرده دوش شما سفید است آن را تغییر دهید و رنگ آن را متناسب با حوله‌های خود انتخاب کنید. اگر به دنبال پرده دوش تک‌رنگ نیستید به دنبال پرده‌های الگویی باشید. اگر به دنبال پرده الگویی هستید رنگ آن را با تم حمام خود مطابقت دهید. اگر در حمام خود پنجره دارید، برای پنچره هم چند پرده کوچک انتخاب کنید.

 

قدم سوم | بهبود نورگیری حمام

فضای داخل حمام

۱ . در صورت پنجره در حمام خود از نور آن به بهترین شکل بهره بگیرید.

در برخی از حمام‌ها پنجره به‌صورت نورگیر است که خود یک مزیت به‌حساب می‌آید و باعث روشن شدن حمام در روز و زیباتر شدن آن می‌شود، حتماً باید شیشه‌های پنجره را خوب تمیز کنید و صورت لزوم چارچوب‌های آن را دوباره رنگ‌آمیزی کنید. کناره‌های پنجره خود را با گیاهان زینتی و پرده‌کرکره‌ای تزیین کنید ولی دور آن را زیاد شلوغ نکنید تا جلوی تابش نور را نگیرید. از طرف دیگر اگر حمام شما بزرگ است و تم مجلل بر آن نصب‌شده است نصب پرده‌های سنگین روی پنجره‌ها زیبایی حمام را چند برابر می‌کند.

چیدن وسایل داخل حمام

۲ . از سیستم نورپردازی جدید استفاده کنید.

اگر سقف حمام شما دارای لامپ‌های هالوژنی است برای تغییرتم رنگ آن‌ها را عوض کنید، این‌یک روش بسیار ساده و کم‌هزینه برای تغییر نورپردازی حمام است. اگر لامپ یا چراغ‌های شما دارای قالب است سعی کنید رنگ قالب آن بارنگ تم هماهنگ باشد. اگر فضایی را برای آرایش خود در حمام اختصاص داده‌اید آن منطقه را با نورهای سفید نورپردازی کنید. از چراغ‌های جلوه طلایی یا زرد به شما می‌دهند برای منطقه نورپردازی استفاده نکنید. اگر حمام شما خیلی تاریک است، چراغ‌های LED گزینهٔ مناسبی برای شما است.

دکوراسیون حمام

۳ . جاحوله‌ای یا حوله خشک‌کن را تغییر دهید.

مطمئن شوید که جاحوله‌ای با سایر وسایل فلزی داخل حمام شماست است، به‌عنوان‌مثال اگر شیرهای شما طلایی است باید جاحوله‌ای شما هم طلایی باشد نه نقره‌ای. جاحوله‌ای حتماً نباید شکلی میله‌ای داشته باشد که حوله به آن آویزان باشد، از نوع قلابی آن‌هم استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید جاحوله‌ای خود را عوض کنید برای ست کردن آن با سایر وسایل بهتر است آن را رنگ کنید. آن را از دیوار جدا کرده و با افشانه‌های رنگی آن را رنگ کنید.

دکوراسیون حمام

۴ . آینه خود را تغییر دهید و آن را درون قاب قرار دهید.

اگر آینه شما ساده است به دنبال آینه‌های قاب‌دار بروید، آینه‌های بیضی یا آینه‌های با لبه‌های آج‌دار گزینه‌های مناسبی هستند. اگر نمی‌توانید آینه را تغییر دهید آن را قاب‌بندی کنید یا از کاشی‌های معرق شیشه‌ای استفاده کنید. رنگ قاب آینه خود را با تم حمام خود ست کنید.

چیدن وسایل داخل حمام

۵ . اگر به دنبال دید جدیدی هستید، وسایل حمام را کلاً عوض کنید.

در دکوراسیون حمام این کار برای کسانی که آن را قبلاً انجام نداده‌اند کمی سخت باشد و این کار برای اینکه وسایل شکستنی زیادی در حمام است باید به‌دقت انجام شود. اگر تم حمام شما مدرن یا ذن است، وسایل نقره‌ای برای حمام خود انتخاب کنید.

 

قدم چهارم | افزودن وسایل جانبی و نگهداری

چیدن فضای داخل حمام

۱ . مقداری شمع در حمام قرار دهید.

وسایلی مانند؛ شمع ایستاده، گلدان و مجسمه فضای سرویس بهداشتی را زیبا می‌کند، حتماً از وسایل و دکوری‌هایی استفاده کنید که با رنگ و تم شما هماهنگ باشد آن‌ها را در کناره‌ها یا روی قفسه‌ها قرار دهید. اگر می‌خواهید شمع ایستاده تهیه کنید دقت داشته باشید که باید سه شمع با ارتفاع و ضخامت‌های مختلف ولی یکرنگ تهیه کنید. وسایلی را که برای تزئین در حمام انتخاب می‌کنید حتماً در برابر رطوبت مقاوم باشند. اگر کودکان پر جنب‌وجوش و یا حیوان خانگی نگهداری می‌کنید از قراردادن وسایل شیشه‌ای در حمام خودداری کنید.

شیک‌ترین دکوراسیون حمام

۲ . گیاهان زینتی را به حمام خود بیاورید.

در دکوراسیون حمام گیاهانی را انتخاب کنید که در شرایط نور کم هم به‌خوبی رشد کنند. گلدان را با کاشی‌های حمام، حوله و پرده دوش ست کنید. هرچند وقت یک‌بار گیاه خود را از حمام خارج کرده و آن را در مقابل نور آفتاب قرار دهید. گیاهان هوایی بسیار برای محیط مرطوب حمام مناسب هستند و نیازی به مراقبت زیاد ندارند. مقداری گیاه و گل مصنوعی از سقف و دیوار حمام آویزان کنید، برای این کار می‌توانید از سرخس یا ویستریا استفاده کنید.

دکوراسیون حمام

۳ . حوله و دستمال‌های اضافی را در سبدی جمع‌آوری کنید.

به‌جای اینکه حوله و دستمال‌های اضافی را روی قفسه نگهداری کنید بهتر است آن‌ها را درون سبد نگهداری کنید. از سبدهای پلاستیکی یا برزنتی برای این کار می‌توانید کمک بگیرید. مکان مناسب برای نگهداری سبد در سرویس بهداشتی، کنار روشویی یا توالت فرنگی است. سبد فقط برای نگهداری دستمال یا حوله نیست هر چیز اضافی که در حمام خود دارید را می‌توانید در آن نگهداری کنید.

چیدمان حمام

۴ . لوازم بهداشتی، پنبه و گوش پاک‌کن را درون ظریف شیشه‌ای نگهداری کنید.

در دکوراسیون حمام به‌جای نگهداری این وسایل درون کابینت روشویی یا قفسه بهتر است برای دسترسی راحت‌تر آن‌ها را درون ظرف شیشه‌ای قرار دهید و ظرف را روی قفسه و یا پیشخوان روشویی قرار دهید. به‌عنوان‌مثال پنبه را درون ظرف مربا و گوش پاک‌کن را درون محفظه‌ای کمی بزرگ‌تر از شیشه مربا قرار دهید. یک ظرف شیشه‌ای جداگانه‌ای را هم برای نگهداری بمب‌های حمام و صابون‌ها در نظر بگیرید. از پایه‌های شیرینی و کیک به‌عنوان محلی برای نگهداری عطر، اودکلن و لاک ناخن استفاده کنید. یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های برای درست کردن محل نگهداری لوازم‌آرایشی استفاده از شیشهٔ مربا و سس مصرف‌شده است که با تزیین و روبان بندی آن‌ هماهنگ با رنگ تم حمام خود می‌توانید از آن به بهترین شکل ممکن است کنید.

دکوراسیون حمام

۵ . از نگه‌دارنده مایع دستشویی و مسواک استفاده کنید.

در دکوراسیون حمام به‌جای اینکه مایع دستشویی و مسواک خود را در محفظه‌های پلاستیکی نگهداری کنید، آن‌ها را درون ظروف شیشه‌ای یا سرامیکی قرار دهید. اگر از صابون به‌جای مایع استفاده می‌کنید آن را در جاصابونی قرار دهید. جامسواکی خود را با جاصابونی و محفظه مایع دستشویی ست کنید. اگر از دهان‌شویه استفاده می‌کنید آن را درون ظرف شیشه‌ای بریزید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.