سوختگی فرش شاید جز بدترین مشکلی باشد که ممکن است برای فرش یا قالی شما اتفاق بیافتد. با این وجود فرش ها هم نیاز به مراقبت دارند چون ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به آن ها وارد شود که فرش را کاملا ضایع کند و خسارت های زیادی برای ما به بار بیاورد. بنابراین نیاز است به بهترین شکل از آن ها نگهداری کنیم و از خطر های احتمالی جلوگیری کنیم.

در ادامه شما را با انواع سوختگی فرش آشنا می کنیم و همچنین راه های از‌بین بردن سوختگی فرش را نیز در اختیار‌‌تان قرار می دهیم. این روش ها بیشتر برای برطرف کردن سوختگی های سطحی به کار می روند و در صورتی که سوختگی فرش شما از بین نرفت، می توانید با نیرو های تخصصی در شرکت پین ورک؛ بهترین قالیشویی و فرش شویی تهران تماس حاصل فرمایید و از خدمات لازم جهت رفو‌‌ی و ترمیم فرش خود بهره مند شوید. شماره تماس: ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱

ترمیم و رفوی فرش در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

انواع سوختگی فرش و روش رفع آنها

۱ . سوختگی ناشی از سیگار

سوختگی حاصل از سیگار یکی از انواع سوختگی فرش است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. این اتفاق در دورهمی ها، مهمانی ها و منزل افرادی که سیگار میکشند، گاهی اوقات رخ می دهد و اثر زشتی در فرش به جا می گذارد.

یکی از راه های از بین بردن سوختگی فرش با سیگار، گذاشتن تکه های یخ روی آن و شانه کشیدن فرش است. راه دیگر این است که با استفاده از یک قیچی نوک تیز پرز های سوخته‌ی فرش را با دقت زیاد کوتاه کنید و یا با استفاده از کاغذ سنباده اثر باقی مانده از سیگار را از بین ببرید؛ هنگام انجام این کار مراقب باشید که به بافت های عمیق تر آسیب نزنید و بعد پرز های کوتاه شده را جارو کنید.

علاوه بر این می توانید با استفاده از یک پارچه و محلول آب اکسیژنه و آب، سطح سوخته را تمیز کنید و بعد از شستشو اجازه دهید خشک شود.

۲ . سوختگی ناشی از ذغال

راه های از بین بردن سوختگی فرش با ذغال، مانند راه های از بین بردن سوختگی فرش با سیگار است. شما باید پرز های سوخته شده را کوتاه کنید و در صورت نیاز با شامپو فرش محل را بشویید و صبر کنید تا خشک شود. برای سریع تر خشک شدن فرش می توانید زیر قسمت سوخته شده جسمی قرار دهید تا بالاتر قرار بگیرد.

اکثر اوقات برطرف کردن این سوختگی ها نیاز به نیروی ماهر و روش های تخصصی است که به این منظور می توانید با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و با برقراری ارتباط لازم مطمئن شوید که رفو‌‌گران پین ورک در کوتاه ترین زمان مشکل شما را رفع خواهند کرد.

۳ . سوختگی ناشی از قابلمه‌ی داغ

گاهی اوقات که از سرکار بر‌‌میگردیم و به شدت گرسنه ایم، بعد داغ کردن غذا، بدون توجه به داغ بودن قابلمه، آن را روی فرش قرار می دهیم و شروع می کنیم به غذا خوردن! خیلی زود مشاهده می کنیم که متاسفانه فرش سوخته است!

یکی دیگر از انواع سوختگی فرش، سوخته شدن توسط قابلمه‌ی داغ است که این نوع سوختگی روی فرش آشپزخانه ها بیشتر یافت می شود. یکی از راه های از بین بردن سوختگی فرش در اثر قابلمه‌ی داغ، قرار دادن پیاز بر روی سطح آسیب دیده است.

همچنین برای برطرف کردن این سوختگی نیز می توانید از قرار دادن تکه های یخ استفاده کنید و در نهایت پرز های فرش را شانه کنید تا یکنواخت شوند.

سوختگی ناشی از اتو

۴ . سوختگی ناشی از اتو

بعضی وقت ها از روی بی دقتی اتوی داغ را روی فرش قرار می دهیم اما بعد از برداشتن آن مشاهده می کنیم که جای اتو مانده و پرز های فرش در آن محل سفت شده اند.

این سوختگی نیز یکی دیگر از انواع سوختگی فرش می باشد که به سوختگی توسط قابلمه شباهت دارد. برای از بین بردن سوختگی فرش با اتو نیز می توانید از پیاز و یخ کمک بگیرید. بهتر است پیاز را به بخش های بزرگ تقسیم کنید و روی محل مورد نظر بگذارید. پس از مدتی با آب سرد شستشو دهید و اجازه دهید خشک شود.

۵ . سوختگی ناشی از شمع

سوختگی توسط شمع از انواع سوختگی فرش است که کمتر اتفاق می افتد. با این وجود، در صورت برخورد با این مشکل ابتدا سعی کنید با دستمال و مایع ظرفشویی پارافین روی فرش را پاک کنید و بعد با قاشق یا وسیله ی دیگری مثل کاردک، شمع از فرش جدا کنید.

مرحله ی بعد کمک گرفتن از اتو است به طوری که یک پارچه روی قسمت آسیب دیده قرار می دهید و روی آن اتو می کشید. این کار را چند بار تکرار می کنید تا اثری از پارافین روی فرش باقی نماند.

از بین بردن سوختگی فرش شما با پین ورک

همانطور که تا اینجا مطالعه کردید، در این مقاله شما را با انواع سوختگی فرش و راه های از بین بردن سوختگی فرش آشنا کردیم. به طور کلی بهتر است برای شستن محل لکه ها به جای صابون از شامپو فرش استفاده کنید و برای زود تر خشک شدن فرش می توانید آن را در مقابل آفتاب بگذارید و یا از سشوار برای خشک کردن فرش استفاده کنید.

توجه فرمایید که گاهی آسیب هایی که بخاطر انواع مختلف سوختگی به فرش وارد می شود قابل جبران نیست و باید از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا از ایجاد هزینه های اضافی نیز جلوگیری شود.

پین ورک بهترین انتخاب برای از بین بردن آسیب های وارده به فرش یا موکت شماست و با داشتن تجربه‌ی کافی، نیرو‌‌ی کار ماهر و هزینه های مقرون به صرفه همیشه بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می کند. پس در صورت نیاز حتما با شماره‌ی ۸۷۷۰۰۷۷۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

3 سال پیش رضا حاجیلو

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.