ریختن سس روی فرش یک فاجعه است. انواع سس کچاپ، سس مایونز، سس سفید و سس گوجه فرنگی دارای روغن و مواد رنگ دهنده هستند و روی فرش لکه های ناخوشایندی ایجاد می کنند. از بین بردن لکه سس از روی فرش خیلی سخت تر از چیزی است که فکرش را می کنید به خصوص اگر این لکه ها قدیمی باشند و در تار و پود فرش جا خوش کرده باشند. در مقاله قبلی به نحوه پاک کردن لکه لاک از روی فرش پرداختیم، در این مطلب از پین ورک نیز راه های ساده ای را برای پاک کردن لکه سس از روی فرش پیشنهاد می دهیم! البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

با ما همراه باشید.

۱-از بین بردن لکه سس از روی فرش با الکل

از بین بردن لکه سس از روی فرش با الکل

یک دستمال را با الکل مرطوب کنید و به صورت ضربه ای روی محل لک سس بزنید. بعد از چند بار تکرار لکه های سس ناپدید می شود. با تکه ای دستمال و آب سرد می توانید الکل را از روی فرش پاک کنید.

۲-پاک کردن لکه سس از روی فرش با فوم اصلاح

پاک کردن لکه سس از روی فرش با فوم اصلاح

کمی فوم ریش تراشی را روی لکه سس ریخته و با استفاده از مسواک، ابر یا اسفنج فوم اصلاح را روی فرش مالش دهید. هم لکه سس قرمز و هم لکه سس مایونز با این روش پاک می شود. پاک کردن فوم اصلاح با دستمال مرطوب را فراموش نکنید. بعد از خشک شدن فرش اثری از لکه سس دیده نخواهد شد.

۳-از بین بردن لکه سس از روی فرش با سرکه سفید

پاک کردن لکه سس از روی فرش با سرکه سفید

برای پاک کردن لکه سس کچاپ از سرکه سفید استفاده کنید. مقدار مساوی سرکه و مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کرده و با آن لکه فرش را پاک کنید. از آب سرد استفاده کنید و با کمک دستمال از این محلول به صورت ضربه ای روی فرش بزنید. اگر بار اول لکه سس کچاپ پاک نشد این کار را تکرار کنید تا اثری از قرمزی سس روی فرش باقی نماند.

۴-تمیز کردن لکه سس از روی فرش با لیمو ترش

لیموترش برای از بین بردن لکه سس از روی فرش عالی عمل می کند. قبل از اینکه لکه خشک شده به بافت فرش نفوذ کند با کمک چند قطره آبلیموترش لکه را تمیز کنید. چند قطره آب لیموترش تازه را روی فرش ریخته و با یک پارچه مرطوب یا اسفنج خیس، محل لکه سس گوجه فرنگی را پاک کنید. آب لیمو لکه بر فوق العاده قوی و بی خطری است که برای از بین بردن لکه جوهر هم خوب عمل می کند

۵-پاک کردن لکه سس گوجه فرنگی از روی فرش با سودا

پاک کردن لکه سس از روی فرش با سودا

آب گاز دار یا سودا را برای از بین بردن لکه سس از روی فرش امتحان کنید و نتیجه را ببینید. آب گازدار را مستقیم روی بکه سس گوجه فرنگی ریخته و با اسفنج رطوبت فرش را بگیرید. سپس با کمی آب سرد و دستمال فرش را تمیز کنید. سودا نابود کننده لکه سس گوجه فرنگی از روی فرش است.

توجه: برای از بین بردن لکه سس از روی فرش سریع عمل کنید. سس باربکیو، سس کچاپ، سس سالسا، سس پیتزا و … را با کمک قاشق از روی فرش بردارید و سپس با استفاده از راهکارهای ذکر شده، محل لکه را تمیز کنید. برداشتن سس با قاشق قبل از لکه برداری الزامی است. اگر به دنبال تمیز کردن انواع لکه های فرش به سریع ترین حالت ممکن هستید، پین ورک را دنبال کنید!

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.