رها شدن لیوان نوشابه از دست یک اتفاق عادی است که می تواند برای هر کسی پیش بیاید. نوشابه ها لکه های تیره و بد رنگی را روی مبلمان ایجاد می کنند که اصلا خوشایند نیستند. اگر مبل ها سفید یا رنگ روشن باشد که دیگر از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل دشوارتر هم می شود. نگران نباشید پین ورک راه حل ساده ای برای تمیز کردن لکه نوشابه از روی مبل را پیشنهاد می کند. با ۸ گام ساده می توانید آثار لکه نوشابه را ناپدید کنید بدون اینکه آسیبی به رویه مبل وارد شود با ما همراه شوید.

روش ساده از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

روش ساده از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

اگر تصادفی لیوان نوشابه روی مبل افتاد باید سریع دست به کار شوید. هر چه سریع تر نوشابه را پاک کنید بهتر است. نوشابه مایع روانی است که به سادگی در بافت مبلمان با رویه پارچه ای نفوذ می کند. قبل از اینکه همه نوشابه به خورد پارچه رومبلی برود این کارها را انجام دهید.

گام ۱ از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

برای از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل از حوله های کاغذی استفاده کنید تا نوشابه را به خودش جذب کند. اسفنج هم برای جذب نوشابه عالی است. مراقب باشید اسفنج را به دیگر قسمت های مبل نکشید.

 از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل با آب

گام ۲ از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

آب بهتربن ماده برای از بین بردن لکه نوشابه روی مبل است. با یک اسپری آب را روی محل لکه نوشابه بپاشید. از آب سرد استفاده کنید و همه قسمت لک شده را خوب مرطوب کنید. برای پاک کردن لکه چربی از روی مبل قبلا مطلبی نوشته شده که ترفندهای جالبی دارد.

گام ۳ از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

وقتی خوب پارچه مبل را با آب سرد خیس کردید به همان شیوه مرحله اول و با کمک حوله کاغذی همه رطوبت و آب را پاک کنید. برای از بین بردن لکه نوشابه روی مبل به خصوص لک های تازه ایجاد شده، همین آب ساده کفایت می کند. حوله های کاغذی برای جذب آب عالی هستند.

راه ساده از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

مرحله ۴ از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

حال با دقت به رویه مبل نگاه کنید اگر هنوز لکه نوشابه روی مبل پاک نشده و لکه باقی مانده است، از شوینده مناسب استفاده کنید. بهترین شوینده برای از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل مایع ظرفشویی است. از مایع ظرفشویی ساده استفاده کنید. بعضی از شوینده های ظروف حاوی سفید کننده هستند که برای پاک کردن لکه مبل مناسب نیستند. در یک ظرف مقدار ۲ فنجان آب سرد ریخته و یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید.

گام ۵ از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

محلول شوینده را کاملا مخلوط کنید تا کف کند. یک پارچه سفید و تمیز را با شوینده خوب خیس کنید. از این پارچه برای از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل استفاده کنید. برای پاک کردن لکه های قدیمی از یک فرچه نرم استفاده کنید.

بهترین راه از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

گام ۶ شستن لکه نوشابه از روی مبل

لکه نوشابه را با این پارچه مرطوب پاک کنید. همیشه قسمت تمیز پارچه را روی لکه بکشید تا رنگ نوشابه به طور کامل از روی میل پاک شود. از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل سریع باشید.

گام ۷ از بین بردن رد لکه نوشابه از روی مبل

اکنون همین پارچه را با آب سرد بشویید و از آن برای پاک کردن شوینده از روی مبل استفاده کنید. از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل کار دشواری نیست ولی باید کمی حوصله داشته باشید. با کمک پارچه مرطوب و آب سرد همه شوینده را پاک کنید.

گام ۸ پاک کردن لکه نوشابه از روی مبل

در آخر هم یک حوله سفید روی رطوبت مبل پهن کنید و تا خشک شدن کامل پارچه مبل از نشستن روی آن خودداری کنید. هرگزاز سشوار داغ برای خشک کردن استفاده نکنید. hunker

برای پاک کردن لکه نوشابه از روی مبل چه راه های دیگری را می شناسید؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    بهار 18-02-2020

    اگه چندروزبعدازریختن نوشابه روی مبل متوجه لکه شدیم هم میشه اونوپاک کرد

      افسانه رجب پور 23-02-2020

      بله دوست گل. در صورتی که راهکارهای داخل متن جواب نداد، میتونید از متخصصین مبل شویی پین‌ورک استفاده کنید.

    ویدا روحی 28-07-2020

    خیلی ممنون. واقعا خوب بود. من امتهان کردم. واقعا خیلی درست کرد. منم که مبلمانم از روش لکه سخت میره. دستتان درد نکنه. 😘😘😘❤❤❤