پاک کردن انواع لکه های سخت، برق انداختن سطوح و لوازم خانگی، رفع بوی بد لوله چاه و فاضلاب و ده ها مزیت نظافت دیگر که با لیمو امکان پذیر است. با کاربرد لیمو ترش در خانه داری آشنا شوید، تا سرعت تمیزکاری های منزل شما بالا رود. کاربرد لیمو ترش که یکی از منابع غنی ویتامین هاست و مصرف آن در برنامه غذای از سوی متخصصان بسیار تاکید شده است. این میوه ترش علاوه بر مصرف خوراک، مصارف بسیار دیگری هم دارد که یکی از آنها بحث خانه داری و پاک کنندگی لکه های سخت است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. لیمو علاوه بر ضدعفونی کردن غذا و خوراکی های مصرفی در بدن یک آنتی باکتریال قوی برای برق انداخت و حفظ سلامت در فضای خانه کاربرد دارد.

از بین بردن لکه های سخت آب با لیمو ترش

به مرور زمان و با استفاده مکرر روی دوش حمام و شیرآلات استیل ساختمان لکه های سختی نقش می بندند که به راحتی پاک نمی شوند . برای پاک کردن سریع و راحت لکه های آب از روی شیرآلات کافی است جوش شیرین و نمک را روی یک نیمه برش زده لیمو بریزید و بر روی لکه ها بکشید تا به راحتی پاک شوند.

کاربرد لیمو ترش در خانه

ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات با لیمو ترش

اگر از آن دسته افراد هستید که به بهداشت و شستشوی دقیق میوه و سبزیجات اهمیت خاصی می دهید حتما نگران آن هستید که مبادا باکتری های سخت ، خاک و باقی مانده آفت کش ها روی این دسته از مواد غذایی باقی مانده و وارد بدن شوند . به گزارش دانشگاه مرکز پزشکی استنفورد برای پاکسازی انواع سبزیجات و میوه ها از باکتری های خطرناک از آب لیمو استفاده کنید.

تاثیر جادویی لیمو ترش در رفع لکه و کثیفی روی لباس های سفید

لکه های روی ملحفه و لباس های سفید رنگ گاهی غیرقابل شستشو می شوند به همین علت ما از انواع شوینده های قوی استفاده می کنیم که علاوه بر آسیب رساندن به بافت پارچه ، یک حالت کهنگی در ان ایجاد می کنند .برای رفع لکه ها از روی لباس های سفید یک لایه از لیمو را داخل ظرف آب در حال جوش بیاندازید و بعد از جوش امدن کامل آب حرارت را خاموش کنید . لباس ها و ملحفه ها را یک ساعت قبل از شستشو داخل ظرف حاوی آب و لیمو قرار دهید تا همانند یک سفیدکننده لباس ها را سفید کند.

کاربرد لیمو ترش در خانه

کاربرد لیمو ترش در خوشبو کردن هوای محیط خانه

یکی از بخش هایی که در خانه بیشتر در معرض تداخل بوها قرار دارد فضای آشپزخانه است . برای از بین بردن تداخل بوها و استشمام بوی مطبوع، فر را تا ۳۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک لیموی درسته را روی سینی فر بگذارید. در فر را کمی باز بگذارید. صبر کنید تا لیمو حدود ۱۵ دقیقه آرام بپزد. فر را خاموش کنید. بگذارید لیمو سرد شود سپس آن را خارج کنید. همچنین برای رفع بوی بد فاضلاب و سینک، نیمی از آب یک عدد لیمو را همراه مقداری جوش شیرین داخل راه آب بریزید.

برای براق شدن ظروف مسی و برنج از لیمو ترش استفاده کنید

برای براق کردن ظروف و قابلمه های مسی و برنجی ترکیب آب لیمو و جوش شیرین را با مقداری رب مخلوط کنید تا خمیری براق کننده به دست اورید. همچنین شما می توانید با استفاده از یک لیموی برش خورده که روی آن جوش شیرین و نمک پاشیده اید سطح ظروف فلزی را براق کنید.

ضدعفونی و پاک کردن ظروف با لیمو ترش

می دانید که برخی از باکتری های موجود در دهان که در حین خوردن غذا به ظروف منتقل می شوند گاهی به شستشوی ساده پاک نمی شوند و همین می تواند عامل انتقال بیماری باشد . برای جلوگیری از انتشار بیماری و از بین بردن باکتری ها می توانید آب ، نمک و سرکه را با لیموی خرد شده در یک ظرف مخلوط کنید تا یک مایع ضدعفونی کننده قوی ظروف داشته باشید و از ان برای تمیز کردن استفاده کنید.

تمیز کردن تخته گوشت و سبزی با لیمو ترش

از لیمو برای پاک کردن لکه های سخت و بوی زیاد تخته گوشت استفاده کنید. آب یک نصفه لیمو را روی تخته بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس آبکشی نمایید.

کاربرد لیمو ترش در خانه

برق انداختن لوازم خانگی با لیمو ترش

اکثر لوازم خانگی با دلیل استفاده از روغن ها و مواد پولیشی حاوی سمومی هستند که برای پوست و ریه مضر می باشند ولی شستشوی آنها به منظور بهداشت می تواند جلوه و زیبایی آنها را از بین ببرد پس بهتر است با ترکیب آب لیمو و روغن زیتون و اسپری کردن آن به لوازم خانگی به خصوص لوازم خانگی چوبی آنها را ضدعفونی و براق سازید.

تمیز و براق شدن سطوح چوبی خانه با لیمو ترش

سطوح چوبی و پارکت ها بعد از مدتی استفاده به نوعی کدر می شوند و شفافیت اولیه خود را ندارند . برای رفع کثیفی و کدری سطوح چوبی می توانید با ترکیب آب لیمو و کمی روغن زیتون یک اسپری ضدعفونی کننده و البته براق کننده بسازید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.