روغن در بسیاری از غذاهایی است که به طور روزانه مصرف می کنیم وجود دارد و می تواند به غذاها طعم بسیار لذیذی بدهد. اما این ماده اولیه پر کاربرد لکه های چسبناک و سمجی روی ظرف، لیوان ها، هود، کابینت ها، اجاق گاز و… ایجاد می کند. از بین بردن لکه روغن از روی شیشه خیلی سخت است این لکه های چرب و چسبناک به سادگی روی شیشه ها جا خوش می کنند. نظافت منزل و شیشه ها کار ساده ای است اگر راهش را بدانیم. با پین ورک همراه باشید تا راه های ساده نظافت و پاک کردن لکه ها را معرفی کنیم.

سرکه برای از بین بردن لکه روغن از روی شیشه

سرکه برای از بین بردن لکه روغن از روی شیشهاز بین بردن لکه روغن از روی شیشه

پاک کننده های کم ضررتر و شوینده هایی که سازگار با محیط زیست هستند بهترین انتخاب برای نظافت هستند. پاک کننده های شیمیایی قوی می توانند مشکلات جدی برای ریه ها و دستگاه تنفس ایجاد کنند. برای پاک کردن لکه روغن روی لیوان شیشه ای از سرکه سفید استفاده کنید.

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

سرکه علاوه بر لکه بری خاصیت گندزدایی و ضدعفونی کنندگی هم دارد. برای تمیز کردن لکه روغن از روی شیشه، در یک بطری اسپری به مقدار مساوی سرکه سفید و آب بریزید و آن را کمی تکان دهید. محلول بدست آمده را روی شیشه اسپری کنید و با یک دستمال نخی روی آن بکشید تا لکه تمیز شود. حتی می توانید لیوان ها را چند دقیقه در این محلول بخیسانید تا تمیز و درخشان شوند.

از بین بردن لکه روغن از روی شیشه با آب گازدار

از بین بردن لکه روغن از روی شیشه با آب گازداراز بین بردن لکه روغن از روی شیشه

آب گازدار که در بسیاری از خواربار فروشی های معمولی به فروش می رسد می تواند برای پاک کردن لکه های روغن روی شیشه انتخابی هوشمندانه باشد. یادتان باشد برای لکه بری از آب گازدار بدون طعم کمک بگیرید. مقدار برابر از آب گازدار و آب معمولی را در بطری بریزید و روی شیشه های لکه دار بپاشید. سپس با یک دستمال بدون پرز، شیشه را تمیز کنید. برای از بین بردن لکه روغن از روی مبل مطلب دیگری نوشته شده که راهنمای خوبی است.

الکل سفید، پاک کننده لکه های روغن

الکل سفید، پاک کننده لکه های روغناز بین بردن لکه روغن از روی شیشه

همانطور که میدانید الکل سفید خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد. این ماده می تواند به آسانی لکه های روغن را از روی شیشه ها تمیز کند. حتی در تولید برخی از انواع شیشه شورها نیز از الکل استفاده می شود. روش از بین بردن لکه روغن از روی شیشه با الکل هم شبیه به دو مورد قبلی است. ابتدا در یک بطری اسپری به اندازه یکسان الکل و آب بریزید و محلول بدست آمده را روی شیشه لکه دار بپاشید و سپس با یک دستمال آن را برق بیندازید. در حین تمیز کردن لکه روغن از روی شیشه با الکل سفید حتما پنجره ها را باز بگذارید تا هوا عوض شود.

در صورتی که برای پاک کردن لکه روغن از روی شیشه الکل سفید در اختیار نداشته باشید، می توانید از محصولاتی مثل ترکیب ژل ضدعفونی کننده دست با آب و… که در آن ها از الکل استفاده شده است نیز استفاده کنید. برای از بین بردن لکه روغن از روی شیشه چه راه های کم خطر دیگری می شناسید؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    فرشاد کرمی 10-10-2019

    باسلام.شیشه ماشینم مات شده وچرب .حتی باسرکه سفید هم پاک نشد لطفا راهنمایی کنید

      افسانه رجب پور 12-10-2019

      سلام دوست عزیز.. اگر هیچ کدام از روش‌های گفته شده در متن کمکتون نکرده، می‌تونید از ترکیب الکل و آمونیاک و یک مایع پاک کننده استفاده کنید. امیدوارم این گزینه کمکتون کنه?