مردم غالباً فراموش می‌کنند که حتی ابزار تمیز کردن و شست‌وشو نیز باید تمیز شود. یکی از کثیف‌ترین اجسام حمام شما برس توالت و نگه‌دارنده آن است. توالت به دلیل استفاده مداوم و اغلب نادرست بسیار کثیف می‌شود. ممکن است برس شما به‌سرعت کثیف شود زیرا وقتی کاملاً خشک نیست، آن را آن را در نگه‌دارنده خود می‌گذارید. با استفاده صحیح از برس توالت و تمیز کردن در اغلب اوقات، می‌توانید حمام خود را به محلی تمیز و پاک‌تر تبدیل کنید! در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی می‌پردازیم.

روش اول | تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی با خیساندن در سفیدکننده

تمیز کردن برس دستشویی

۱ . یک سطل را با آب گرم و سفیدکننده پرکنید

برای تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی اطمینان حاصل کنید که سطل به‌اندازه کافی عمیق است و آب کافی برای خیس کردن کامل برس توالت و نگه‌دارنده توالت را دارد. پس قرار دادن سطل، آن را با داغ‌ترین آب در دسترس، پرکنید. سپس ۲ فنجان (۴۷۰ میلی‌لیتر) سفیدکننده را درون آب بریزید. قسمت پشت بطری سفیدکننده خریداری‌شده را بخوانید. اگر دستورالعمل خاصی به شما می‌دهد، آن‌ها را دنبال کنید. اگر سطل ندارید، سفیدکننده را به ظرف توالت اضافه کنید. سپس، برس توالت را داخل کاسه توالت کرده و بگذارید چند ساعت یا یک ‌شب بماند.

تمیز کردن برس دستشویی

۲ . فرچه و نگه‌دارنده را به مدت ۱ ساعت در سفیدکننده قرار دهید

برای تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی آن‌ها را با دقت داخل سطل قرار داده و سعی کنید آب پاشیده نشود. در صورت داشتن دستکش، آن‌ها را بپوشید تا اطمینان حاصل کنید که پوست شما یا چشم شما سفید نمی‌شود. برس و نگهدار را بگذارید تا حداقل ۱ ساعت در سفیدکننده خیس شود.

تمیز کردن برس دستشویی

 ۳ . فرچه و نگه‌دارنده را داغ بشویید.

فرچه و نگه‌دارنده را زیر آب داغ بشویید. از گرم‌ترین آبی که به آن دسترسی دارید استفاده کنید. حداقل ۳۰ ثانیه هر دو را در زیر آب نگه‌دارید. آب گرم عنصر فعال در سفیدکننده‌ها را تجزیه می‌کند و باعث می‌شود کاملاً تمیز و شسته شوند.

تمیز کردن برس دستشویی

۴ . قبل از گذاشتن فرچه در محفظه خود، آن را خشک‌کنید.

برای تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی قبل از گماشتن فرچه در محفظه خود، آن را خشک‌کنید. برس و نگه‌دارنده را روی حوله قرار دهید تا با هوا خشک شوند. تا زمانی که کاملاً خشک نشوند، آن‌ها را کنار نگذارید. نگه‌داشتن یک برس مرطوب یا خیس، باعث رشد باکتری‌ها می‌شود.

تمیز کردن برس دستشویی

۵ . هرماه روند استفاده از سفیدکننده را تکرار کنید.

برای تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی هرماه روند استفاده از سفیدکننده را تکرار کنید. حتی اگر اغلب از برس توالت استفاده نکنید، برس هنوز جای رشد باکتری‌ها و کثیفی‌ها خواهد بود. ایده خوبی است که برای تمیز کردن آن، به‌صورت ماهیانه از سفیدکننده استفاده کنید. بااین‌حال، اگر به‌ندرت از آن استفاده کنید، می‌توانید کمتر آن را بشویید.


مقالات مرتبط :


روش دوم | ضدعفونی کردن برس توالت

تمیز کردن برس دستشویی

۱ . برس توالت را با مواد ضدعفونی‌کننده کاملاً اسپری کنید.

می‌توانید از هرگونه اسپری ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. هنگام اسپری، مطمئن شوید که کل سطح آن را پوشانده‌اید. تا زمانی که مطمئن نشدید که کاملاً ضدعفونی نشده است، آن را متوقف نکنید. برس را روی کاسه توالت اسپری کنید.

تمیز کردن برس دستشویی

۲ . دسته فرچه را به مدت ۱۰ دقیقه در زیر صندلی توالت قرار دهید.

دسته فرچه را به مدت ۱۰ دقیقه در زیر صندلی توالت قرار دهید. وزن صندلی توالت، دسته برس را در جای خود نگه می‌دارد. شما می‌خواهید دسته را طوری قرار دهید که برس ها روی کاسه توالت آویزان شوند. بگذارید تمام مواد ضدعفونی‌کننده اضافی درون توالت بریزد. برس را در آنجا نگه‌دارید تا حداقل ۱۰ دقیقه خشک شود. همچنین می‌توانید برس را روی یک سینک یا وان خشک‌کنید. بااین‌حال، اگر تصمیم به انجام این کار گرفتید، حتماً سینک و وان را بعدازآن کاملاً تمیز کنید.

تمیز کردن برس دستشویی

۳ . فرچه را زیر آب گرم بگیرید.

برای تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی فرچه را زیر آب گرم بگیرید. سعی کنید از گرم‌ترین آب موجود در آن استفاده کنید. موهای برس را زیر آب قرار دهید و آب را روی آن‌ها بریزید. برس را در زیر آب نگه‌دارید تا آب از آن بریزد و شسته شود.

تمیز کردن برس دستشویی

۴ . روند ضدعفونی‌کننده را، با نگه‌دارنده برس تکرار کنید.

روند ضدعفونی‌کننده را، با نگه‌دارنده برس تکرار کنید. نگه‌دارنده را با مواد ضدعفونی‌کننده اسپری کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. می‌توانید نگه‌دارنده را روی حوله یا حوله کاغذی خشک‌کنید. بعد از ۱۰ دقیقه، نگه‌دارنده را در زیر آب داغ قرار دهید.

تمیز کردن برس دستشویی

۵ . فرچه و نگه‌دارنده را خشک کرده و آن را کنار بگذارید.

فرچه و نگه‌دارنده را روی حوله قرار دهید تا با هوا خشک شود. وقتی هر دو کاملاً خشک شدند، برس را در قسمت نگه‌دارنده بگذارید و آن‌ها را کنار بگذارید. اطمینان حاصل کنید که هر دو کاملاً خشک هستند، زیرا نگه‌داشتن مرطوب یا خیس آن‌ها باعث رشد باکتری‌ها خواهد شد.

 

روش سه | تمیز کردن با محصولات طبیعی

تمیز کردن فرچه دستشویی

۱ . فرچه و نگه‌دارنده را در طی یک‌شب در محلول سرکه آب فروکنید.

برس و نگه‌دارنده را در طی یک‌شب در محلول سرکه آب فروکنید. یک سطل را تا نیمه با سرکه پرکنید و بقیه را با آب پرکنید. اطمینان حاصل کنید که سطل به‌اندازه کافی بزرگ است که برس و نگه‌دارنده توالت را به‌طور کامل در آن فروکنید. بعد از خیساندن برس و نگه‌دارنده در طول شب، دستکش به دست کنید و برس و نگه‌دارنده را بردارید.

تمیز کردن برس دستشویی

 ۲ . فرچه را با ۲ گرم (۰٫۰۷۱ اونس) جوش‌شیرین پاک‌کنید.

برای تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی یک دستکش پلاستیکی بپوشید. ۲ گرم (۰٫۰۷۱ اونس) جوش‌شیرین را روی سطح برس بپاشید. برای تمیز کردن نگه‌دارنده آن، از برس جداگانه استفاده کنید و مطمئن شوید که همه قسمت‌های برس و نگه‌دارنده را می‌پوشاند. اگرچه این مرحله ضروری نیست، اما برای تمیز کردن کامل‌تر و بیشتر مفید است.

تمیز کردن فرچه دستشویی

۳ . فرچه و نگه‌دارنده را زیر آب گرم بگیرید.

برای تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی فرچه و نگه‌دارنده را زیر آب گرم بگیرید. از گرم‌ترین آب در دسترس استفاده کنید. حداقل ۳۰ ثانیه برس و نگه‌دارنده را در زیر آب بگیرید. آب را نبندید تا زمانی که گرم شده و برس را کاملاً تمیز کند.

تمیز کردن فرچه دستشویی

۴ . فرچه و نگه‌دارنده را بیرون بگذارید تا خشک شود و سپس آن‌ها را کنار بگذارید.

در تمیز کردن فرچه سرویس بهداشتی فرچه و نگه‌دارنده را بیرون بگذارید تا خشک شود و سپس آن‌ها را کنار بگذارید. آن‌ها را روی حوله بگذارید تا با هوا خشک شوند. صبر کنید تا هر دو قبل از کنار گذاشتن کاملاً خشک شوند. کنار گذاشتن آن‌ها به‌طور مرطوب یا خیس منجر به رشد باکتری‌ها می‌شود. برس و نگه‌دارنده آن را چند وقت یک‌بار ضدعفونی کرده و تمیز کنید تا از تجمع باکتری‌ها جلوگیری کنید و محیط حمام تمیزتری داشته باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.