تمیز کردن کاشی حمام بخش مهمی از نظافت منازل است. برای نظافت اساسی می‌توانید از موادی مانند آب‌لیمو، جوش‌شیرین و مواد تمیزکننده همه‌منظوره استفاده کنید که احتمالاً در خانه وجود دارد. برای تمیز کردن عمیق‌تر کاشی‌های حمام، از مایعات پاک‌کننده یا ماده تمیزکننده شیمیایی مانند سفیدکننده یا آمونیاک استفاده کنید. فراموش نکنید که بین کاشی‌ها را نیز تمیز کنید. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع نحوه تمیز کردن کاشی‌های حمام می‌پردازیم. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع نحوه تمیز کردن سرامیک‌های سرویس بهداشتی می‌پردازیم.

 

روش اول | تمیز کردن سرامیک‌های سرویس بهداشتی

نحوه تمیز کردن کاشی حمام

۱ . برای تمیز کردن کاشی از سرکه استفاده کنید.

برای تمیز کردن کاشی از سرکه استفاده کنید. مخلوط کردن آب و سرکه مقطر (تمیزکننده) سفید به مقدار مساوی، یک ماده تمیزکننده مؤثر را ایجاد می‌کند. به‌عنوان‌مثال، شما ممکن است پنج قاشق غذاخوری سرکه را با پنج قاشق غذاخوری آب مخلوط‌کنید. یک دستمال را در مخلوط مرطوب کنید و کاشی را تمیز کنید تا کامل سفید شود. مواد را پاک‌کنید یا بگذارید با هوا خشک شود.

تمیز کردن سرامیک حمام

۲ . آب‌لیمو را روی کاشی بمالید.

آب‌لیمو را روی کاشی بمالید. آب‌لیمو کمی اسیدی است و بنابراین به‌عنوان ماده پاک‌کننده کاشی مؤثر است. یک بطری اسپری را با آب‌لیمو پرکنید و آب را مستقیماً روی کاشی اسپری کنید، سپس آن را با یک اسفنج مرطوب پاک‌کنید. همچنین، یک اسفنج را با مقداری آب‌لیمو به‌طور مستقیم مرطوب کنید، سپس از آن برای پاک کردن کاشی استفاده کنید. کاشی را با یک اسفنج یا پارچه آغشته به آب گرم تمیز کنید. در صورت تمایل می‌توانید قبل از تمیز کردن آن با آب‌لیمو یا پاک کردن آن با یک اسفنج آغشته به آب‌لیمو، به کاشی‌های حمام خود لایه‌نازکی از جوش‌شیرین بپاشید.

تمیز کردن سرامیک سرویس بهداشتی

 ۳ . کاشی حمام خود را با یک محصول تمیزکننده اسپری کنید.

کاشی حمام خود را با یک محصول تمیزکننده اسپری کنید. انواع تمیزکننده همه‌منظوره در دسترس است که می‌تواند به‌طور کامل و مؤثری کاشی حمام شمارا تمیز کند. درحالی‌که دستورالعمل‌های خاص برای استفاده از محصولی که شما تصمیم به استفاده دارید متفاوت است، شما می‌توانید با پوشش کاشی باروکش سبک اسپری‌ای که تصمیم به استفاده از آن دارید، شروع کنید و سپس آن را با یک پارچه تمیز پاک‌کنید. محصولات تمیزکننده پودری ممکن است نیاز داشته باشند که قبل از استفاده، آن‌ها را با آب مخلوط کنند. قبل از شروع، شاید بخواهید درب و پنجره‌های به حمام خود ببندید و وان خود را با آب گرم (با درپوش) برای چند دقیقه پرکنید. این باعث می‌شود بخاری در حمام شما ایجاد شود و نظافت آن را آسان‌تر کند.


مقالات مرتبط :


روش دوم | با استفاده از پاک‌کننده‌های کاشی قوی

تمیز کردن سرامیک‌های سرویس بهداشتی

۱ . از پاک‌کننده جوش‌شیرین استفاده کنید.

از پاک‌کننده جوش‌شیرین استفاده کنید. ½ فنجان جوش‌شیرین (۹۰ گرم)، یک قاشق چای‌خوری صابون مایع و یک پیمانه (۶۳ میلی‌لیتر) هیدروژن پراکسید را مخلوط‌کنید. مخلوط را درون یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را روی کاشی‌های حمام موردنظر برای تمیز کردن اسپری کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس کاشی‌ها را با یک اسفنج مرطوب یا دستمال مرطوب پاک‌کنید.

 

۲ . آب و سفیدکننده را باهم مخلوط‌کنید تا کاشی را تمیز کنید.

آب و سفیدکننده را باهم مخلوط‌کنید تا کاشی را تمیز کنید. سفیدکننده و آب با نسبت ۱ به ۳ یک‌راه حل مؤثر برای تمیز کردن کاشی خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، شما ممکن است پنج قاشق غذاخوری از سفیدکننده را با ۱۵ قاشق غذاخوری آب مخلوط‌کنید. یک بطری اسپری را با این محلول پرکرده و آن را روی کاشی حمام موردنظر برای تمیز کردن اسپری کنید. کاشی‌ها را با پارچه‌ای که با آب گرم مرطوب شده است تمیز کنید. سفیدکننده گازهای مضر را بیرون می‌زند. قبل از شروع کار، درها و پنجره‌ها را بازکنید تا از بخار جلوگیری شود. همچنین، سفیدکننده می‌تواند پوست را تحریک کند، بنابراین هنگام تمیز کردن کاشی حمام خود با آن، دستکش‌های تمیز پلاستیکی بپوشید.

برق انداختن کاشی سرویس بهداشتی

۳ . از آمونیاک استفاده کنید.

از آمونیاک استفاده کنید. آمونیاک و آب را با نسبت ۱ به ۲ ترکیب کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید ۱۰ قاشق غذاخوری آب را با پنج قاشق غذاخوری آمونیاک مخلوط‌کنید. یک بطری اسپری را با مخلوط پرکنید و آن را روی کاشی حمام موردنظر برای تمیز کردن بزنید. بگذارید حدود ۶۰ دقیقه روی کاشی حمام بنشیند، سپس آن را با پارچه‌ای تمیز و مرطوب پاک‌کنید. آمونیاک مانند سفیدکننده دارای گازهای مضر است. حمام را که تمیز می‌کنید با باز کردن درها و پنجره‌ها، هوا را تهویه کنید. علاوه بر این، آمونیاک می‌تواند پوست را تحریک کند، بنابراین هنگام تمیز کردن کاشی حمام خود با آن، دستکش‌های تمیز پلاستیکی بپوشید.

برق انداختن کاشی‌های سرویس بهداشتی

۴ . از بخار تمیزکننده استفاده کنید.

از بخار تمیزکننده استفاده کنید. دستگاه تمیزکننده بخار، دستگاه تمیزکننده‌ای است که از بخار برای تمیز کردن کف کاشی و سایر سطوح صاف استفاده می‌کند. به‌طورکلی، دستگاه‌های بخار شو، به همان روشی عمل می‌کنند که جاروبرقی‌ها انجام می‌دهند – به‌سادگی دستگاه را روشن کرده و آن را روی سطح کاشی حمام خود فشار دهید. احتمالاً باید قبل از استفاده، دستگاه بخار تمیزکننده را با آب پرکنید. قبل از استفاده از دستگاه تمیزکننده بخار خود، از راهنمایی‌های سازنده استفاده کنید. ممکن است بتوانید یک دستگاه بخار تمیزکننده را، از فروشگاه لوازم‌خانگی محلی یا کالاهای خانگی خود اجاره کنید.

 

روش سوم | تمیز کردن توسط خمیر جوش‌شیرین

تمیز کردن کاشی‌های سرویس بهداشتی

۱ . یک خمیر جوش‌شیرین درست کنید.

یک خمیر جوش‌شیرین درست کنید. جوش‌شیرین و آب را به مقدار مساوی ترکیب کنید. به‌عنوان‌مثال، شما ممکن است سه قاشق غذاخوری آب و سه قاشق غذاخوری جوش‌شیرین مخلوط‌کنید. برای پاک کردن توسط خمیر، از یک برس سخت محکم استفاده کنید. خمیر را روی قسمت موردنظر ریخته و سپس با استفاده از پارچه مرطوب یا اسفنج آن را پاک‌کنید.

برق انداختن و تمیز کردن کاشی‌های سرویس بهداشتی

۲ . یک مخلوط تمیزکننده نمک و سرکه درست کنید.

یک مخلوط تمیزکننده نمک و سرکه درست کنید. یک فنجان (۲۳۷ میلی‌لیتر) سرکه سفید ساده، یک فنجان (۲۷۳ گرم) نمک، دو قاشق غذاخوری صابون ظرف مایع و یک فنجان (۲۳۷ میلی‌لیتر) آب گرم را ترکیب کنید. در این مخلوط یک اسفنج بزنید و کاشی حمام خود را با آن پاک‌کنید. ده دقیقه صبر کنید، سپس کاشی را با یک اسفنج تمیز و مرطوب پاک‌کنید.

کاشی سرویس بهداشتی

۳ . کاشی را با سفیدکننده تمیز کنید.

کاشی را با سفیدکننده تمیز کنید. یک فرچه سفت‌وسخت را در سفیدکننده فروکنید. فرچه را روی کاشی‌ها بکشید. بعد از شستشو، کاشی را با یکپارچه تمیز و مرطوب بشویید. به‌منظور تهویه گازهای سفیدکننده مضر، قبل از شروع کار، پنجره‌ها و درها را بازکنید.

 

روش چهارم | استفاده از راه‌حل‌هایی برای تمیز کردن مؤثر کاشی‌ها

سرامیک سرویس بهداشتی

۱ . برای تمیز کردن کاشی‌های گوشه، از یک توپ پنبه‌ای استفاده کنید.

برای تمیز کردن کاشی‌های گوشه، از یک توپ پنبه‌ای استفاده کنید. تمیز کردن کاشی‌های گوشه با یک اسفنج یا برس معمولی می‌تواند مشکل باشد. در عوض، یک توپ پنبه‌ای را در تمیزکننده کاشی موردنظر خود مرطوب کنید و آن را به گوشه موردنظر به‌منظور سفید شدن، بکشید. چند دقیقه صبر کنید و سپس توپ پنبه را بردارید. گوشه‌ها را با یک دستمال مرطوب پاک‌کنید تا هرگونه آلودگی اضافی از بین برود. همچنین می‌توانید از مسواک قدیمی برای تمیز کردن ناحیه‌های گوشه استفاده کنید.

تمیز کردن سرامیک سرویس بهداشتی

۲ . روکش مومی را روی کاشی و سرامیک بمالید.

هر دفعه، بعد از تمیز کردن کاشی حمام، یک موم اتومبیل به کاشی‌ها بمالید. این باعث می‌شود که آب از بین نرود و از رشد کپک جلوگیری کند. به‌علاوه، به کاشی حمام شمارا درخشش زیبایی می‌بخشد. درحالی‌که تکنیک‌های دقیق استفاده از موم اتومبیل با واکس خاصی که شما برای استفاده از آن انتخاب کرده‌اید متفاوت است، معمولاً می‌توانید یکپارچه تمیز را در ظرف واکس کرده و بعد از تمیز کردن آن را در یک‌لایه نازک روی تمام کاشی‌های حمام بکشید. بعد از استفاده از موم روی کاشی کف حمام، آن را پاک‌کنید تا از چسبندگی کاشی حمام جلوگیری شود.

برق انداختن کاشی حمام

۳ . قسمت آخر تمیز کردن کاشی‌ها

اگر کل حمام را با مواد تمیزکننده حمام تمیز می‌کنید، برای قسمت آخر، باید کاشی‌های کف را تمیز کنید. انجام ندادن این کار، شمارا از تمیز کردن گردوغبار و بقایای آلودگی‌ها بازمی‌دارد، پس از تمیز کردن آن، از این طریق کاشی حمام را خیس کنید و کار را تمام کنید. تمیزی و نظافت حمام کاری است که بهتر است حداقل ماهی یک‌بار انجام شود تا از هرگونه آلودگی و جرم جلوگیری شود.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.