آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است که با سلامت اعضای خانواده ارتباط مستقیمی دارد. اما لکه های روغن و چربی که بسیار چسبناک نیز هستند، پس از پخت هر غذایی بر روی دیوارهای آشپزخانه، اجاق گاز، هود و… می چسبند وتمیز کردن آن ها کاری بسیار مشکل است. مخصوصا هود که دقیقا بالای قابلمه و ماهیتابه ها قرار داد و لکه های چربی و غذا به سرعت تمام سطح آن را می پوشاند. برای از بین بردن لکه روغن از روی هود بهتر است بعد از هر وعده غذا یا حداقل هفته ای یکبار روغن ها را تمیز کنید. پاک کردن لکه روغن های قدیمی از روی هود خیلی سخت تر است. همین حالا به روش پین ورک همه لکه های روغن را از روی هود تمیز کنید.

استفاده از روغن برای از بین بردن لکه روغن از روی هود!

استفاده از روغن برای از بین بردن لکه روغن از روی هود!

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

اغلب خانم های خانه دار از مواد شیمیایی قوی و خطرناک برای از بین بردن لکه روغن از روی هود استفاده می کنند. اما یک راه بسیار ساده و تعجب آور برای پاک کردن لکه روغن از روی هود وجود دارد و آن هم استفاده از روغن است! چند قطره از روغن معدنی که برای برق انداختن لوازم چوبی مورد استفاده قرار می گیرد را روی یک دستمال تمیز حوله ای بریزید و هود را بدون زحمت اضافی با این دستمال کاملا تمیز کنید.

از بین بردن لکه روغن از روی هود با مایع ظرف شویی

از بین بردن لکه روغن از روی هود با مایع ظرف شویی

مایع ظرف شویی توانایی تمیز کردن روغن از روی ظرف چرب را دارد، پس می تواند روغن های هود را هم به خوبی تمیز کند. برای از بین بردن لکه روغن از روی هود در یک کاسه مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی ریخته و هم بزنید تا کف کند. سپس تکه ای اسفنج را در این محلول خیس کرده و با آن هود را برق بیندازید. این روش برای تمیز کردن لکه های روغن تازه بسیار موثر است. اما اگر لکه ها قدیمی است نباید از اسکاچ استفاده کنید. زیرا ممکن است بدنه هود را خط بیندازد.

گاز پاک کن، سریع در از بین بردن لکه روغن از روی هود

گاز پاک کن، سریع در از بین بردن لکه روغن از روی هود

حتما با محلول های گاز پاک کن آشنایی دارید و از توانایی آن ها در تمیز کردن لکه های سرسخت از روی اجاق گاز با خبر هستید. در صورتی که لکه های روی هود قدیمی شده اند و با روش های قبلی از بین نمی روند، بهترین راه برای از بین بردن لکه روغن از روی هود استفاده از محلول های گاز پاک کن است. ابتدا مایع گاز پاک کن را روی تمام سطح هود اسپری کرده و چند دقیقه صبر کنید تا لکه ها نرم شوند. سپس با استفاده از یک تکه اسفنج تمیز تمام لکه ها را کاملا تمیز کنید. در صورتی که هنوز لکه ای مشاهده می کنید، مراحل قبل را مجددا تکرار نمایید.

در پایان با استفاده از یک دستمال حوله ای مرطوب، باقی مانده گاز پاک کن و لکه ها را از روی بدنه هود پاک کنید. هنگام پاک کردن لکه روغن از روی هود با گاز پاک کن، حتما از دستکش استفاده کنید.

برای از بین بردن لکه روغن از روی هود چه راه ساده تری را به کار می برید؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    19-03-2020

    استفاده کردیم.خوب

      افسانه رجب پور 03-04-2020

      سپاس از نظر لطفتون.