مواد غذایی خام و غذاهای پخته شده و مانده بوهای ناخوشایندی را در یخچال ایجاد میکنند که باعث می شود شما را از باز کردن در یخچالتان و یا حتی استفاده از مواد غذایی پشیمان کنند. بنابراین پاک کردن یخچال و فریزر یک امر بسیار ضروری است. بنابراین اگر میخواهید با تمیز کردن اصولی یخچال و فریزر با محصولات خانگی و روش های از بین بردن بوی یخچال آشنا شوید با پین ورک همراه باشید.

*از بین بردن بوی یخچال : تمیز کردن کشوهای یخچال

اولین گام برای تمیزکردن یخچال ، کشیدن آن از برق و دور ریختن تمام مواد غیر قابل استفاده و یا منقضی شده است. سپس یخچال را خالی و تمامی محصولات غذایی درون یخچال را روی میز بچینید. برای شروع کردن به تمیز کاری باید تمام کشوها و قفسه ها را خارج کنید. در ادامه برای شستن کشوها و قفسه های یخچال از مخلوط آب داغ و مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای اینکار سینک ظرفشوییتان را از این محلول پر کنید و بگذارید تا برای ۲۰ دقیقه درون آن خیس بخورد. سپس آنها را با اسکاچ بشویید و در صورتی که هنوز لکه بر روی سطوح باقی مانده بود از یک پاک کننده آمونیاک استفاده کنید.

تمیز کردن کشوهای یخچال

* تمیز کردن اصولی یخچال و فریزر با محصولات خانگی: تمیز کردن داخل یخچال

برای تمیز کردن داخل یخچال و از بین بردن بوی یخچال ، محلولی از یک فنجان سرکه، یک قاشق جوش شیرین، دو فنجان آب جوش و یک عدد لیمو بسازید. سپس محلول را درون یک بطری ریخته و بر روی سطوح درونی یخچال اسپری کنید و بگذارید تا یک الی دو ساعت بماند سپس با یک دستمال نرم این سطوح را پاک کنید. این محلول بوی بد یخچال را به طور کامل از بین می برد. همچنین برای از بین بردن لکه های سرسخت می توانید از خمیردندان استفاده کنید.در نهایت اگر یخچالتان هنوز بو می دهد یک ظرف را از جوش شیرین پر کنید  چرا که جوش شیرین هرگونه بویی را جذب می کند. حالا که کارتان تمام شده قبل از چیدن قفسه ها، کشوها و مواد غذایی درون یخچال حتما آنها را با یک دستمال نرم پاک کنید و سپس بچینید.

تمیز کردن داخل یخچال با سرکه و جوش شیرین

* از بین بردن بوی یخچال: تمیز کردن بدنه یخچال

برای پاک کردن درب و بدنه یخچال مقداری مایع شوینده را درون آب مخلوط کنید. سپس اسفنجی را به این محلول آغشته و به آرامی و با حرکت رفت و برگشتی شروع به تمیز کردن بدنه یخچال کنید. اکثر لکه های روی سطح با این روش پاک می شوند. در صورتیکه هنوز لکه ها بر روی بدنه یخچال باقی مانده بود میتوانید مقدار کمی سرکه به محلولتان اضافه کنید و تمیز کاری را مجددا انجام دهید با این کار سطح یخچال کاملا درخشان خواهد شد.

تمیزکردن بدنه یخچال

نکته ای که شما باید  همیشه در از بین بردن بوی یخچال و پاک کردن یخچال در نظر داشته باشین اینست که از آنجایی که مواد غذایی درون یخچال نگهداری می شود بنابراین هرگز نباید از مواد شیمیایی قوی استفاده کنید.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.