هر چیزی که در مورد توت فرنگی باید بدانید!

توت فرنگی یکی از میوه های تابستانه ی پر طرفدار است. شاید بسیاری از این طرفدار ها ندانند این میوه ی خوش آب و رنگ خواص زیادی مثل خاصیت ضد پیری، کاهش فشار خون بالا، درمان آرتروز و نقرس، کاهش وزن و سکته مغزی دارد! همچنین غنی از ویتامین ث است. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چطور در فصل های دیگر از این خواص بهره مند باشیم؟ آیا راه و روشی برای نگهداری طولانی مدت توت فرنگی وجود دارد؟ بهترین روش نگهداری از توت فرنگی کدام است؟ آیا می‌توان توت فرنگی را فریز کرد؟ برای رسیدن به پاسخ همه‌ این سوال ها با پین ورک همراه باشید.

راه های خرید توت فرنگی سالم چیست؟

از خریدن توت فرنگی هایی که خشک شده اند، یا کپک زده اند اجتناب کنید. از خرید توت فرنگی های خیس نیز اجتناب کنید. زیرا خیس شدن توت فرنگی نشان دهنده ی این است که در حال خراب شدن است. هم چنین به این نکته توجه کنید که توت فرنگی بدون برگ های سبز رنگ نیز احتمال آلودگی زیادی دارد و نباید آن را انتخاب کرد. توت فرنگی خوب، باید سفت و براق باشد! اگر توت فرنگی ارگانیک در دسترس بود آن را انتخاب کنید. (زیرا توت فرنگی در فهرست میوه ها و سبزیجاتی است که بیشترین میزان آفت کش برای آن ها استفاده می شود.)
بعضی از آشپز ها معتقدند که توت فرنگی های کوچک تر، به علت غلظت بالای قند، دارای طعم بیشتری هستند.

خرید توت فرنگی سالم

بهترین روش نگهداری از توت فرنگی کدام است؟

برگ های سبز توت فرنگی را با چاغو برش زده و جدا کنید. توت فرنگی را درون یک کیسه فریزر در بسته بگذارید و در یخچال قرار دهید. تا ۷ روز پس از خرید می توانید آن ها را داخل یخچال نگه دارید و استفاده کنید.
نکته: توت فرنگی را از قبل نشورید و حتما قبل از مصرف شستشوی آن ها را انجام دهید.

بهترین روش نگهداری از توت فرنگی

بهترین روش شستشوی توت فرنگی چیست؟

در مرحله اول توت فرنگی ها را زیر آب شیر بگیرید.  اما نگذارید آنها بیش از حد خیس بخورند. توت فرنگی ها را به آرامی در زیر آب شیر قرار دهید تا مطمئن شوید که خاک روی آن کامل پاک شده است. بیشتر توت فرنگی هایی که در فروشگاه مواد غذایی فروخته می شود در بسته بندی های نسبتا تمیز هستند، بنابراین برای شستن آن ها بهتر است از ترفند هایی که پین ورک به شما پیشنهاد می دهد استفاده کنید.
در گام دوم توت فرنگی ها را بر روی حوله کاغذی بگذارید و اجازه دهید آب آن ها گرفته شود.

بهترین راه شستن توت فرنگی

سالم ترین راه فریز کردن توت فرنگی را بدانید:

اگر می خواهید برای مدت طولانی توت فرنگی داشته باشید و در فصل های دیگری هم از آن استفاده کنید، منجمد کردن یک گزینه ایده آل است. این بخش توضیح می دهد که چگونه آنها را به طور صحیح فریز کنید.

۱. همانطور که در بالا اشاره کردیم توت فرنگی ها را بشورید و برش بزنید.
۲. روی یک ظرف را با کاغذ پوستی بپوشانید. و توت فرنگی ها را با فاصله روی آن قرار دهید.
۳. ظرف را داخل فریزر بگذارید و به توت فرنگی ها زمان بدهید تا کاملا منجمد شوند.
۴. توت فرنگی های یخ زده را داخل یک کیسه فریزر محکم و بسته قرار دهید. با فریز کردن، در هر فصلی که باشید می توانید توت فرنگی نوش جان کنید!

بهترین راه فریز کردن توت فرنگی

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    محسن 30-08-2019

    ممنون از قلم تون

      زهرا طباطبایی 30-09-2019

      سلام دوست عزیز? ممنون از نظر لطفتون.