پوست گردن شما بسیار نازک است به همین علت علائم پیری را سریع‌تر از سایر قسمت‌های بدن نشان می‌دهد. علاوه بر آن این روزها وقت زیادی را صرف دیدن تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌های خود می‌کنیم عادتی که باعث ایجاد چین‌وچروک‌های گردن می‌شود. برای مقابله با خطوط روی گردن شما می‌توانید با تمرین روزانه شروع کنید تا ماهیچه‌های گردن را محکم و سفت‌تر کنید. مراقبت پوستی روزمره (مخصوصاً ضد آفتاب) نیز مهم است. همچنین برای مقابله با چین‌وچروک‌های بیشتر می‌توانید برای درمان لیزر یا بوتاکس به پزشک مراجعه کنید. در این مطلب از مجله پین‌ورک به روش‌های رفع خطوط گردن می‌پردازیم.

روش اول| ورزش گردن

رفع خطوط گردن

۱ . تقویت قسمت جلوی گردن

سر خود را به عقب خم کرده و لب خود را به هم بچسبانید. نوک انگشتان خود را بر روی ترقوه خود بگذارید سپس سر خود را به عقب خم‌کنید تا بتوانید به سقف خیره شوید. لب پایین خود را به لب بالایی بچسبانید این حالت را به مدت ۳۰ ثانیه نگه‌دارید.

  • وقتی در این حالت هستید از طرق بینی خود عمیقاً تنفس کنید.
  • این تمرین باعث کشش و تقویت پلاتیسما، عضله بزرگ جلوی گردن شما، می‌شود. با تقویت این عضله پوست بالای آن محکم‌تر به نظر می‌رسد و همچنین قسمت زیر فک شمارا به صدا درمی‌آورد.

رفع خطوط گردن

۲ . زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید.

زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید تا ماهیچه‌های چانه و گردن شما کار کنند. با چرخاندن سر به سمت راست شروع کنید، سپس صورت خود را به سمت بالا خم‌کنید. باید کشش را در عضلات گردن احساس کنید. سپس نوک زبان را در مقابل سقف دهان خود قرار دهید لبخند بزنید و ببلعید.

  • تمرین را به سمت چپ خود و سپس در مرکز نیز تکرار کنید. این دنباله را ۲-۳ بار انجام دهید.
  • این تمرین که گاهی اوقات “کودک پرنده” نیز خوانده می‌شود، هم‌زمان عضلات چانه و گردن شمارا نیز درگیر می‌کند.

رفع چروک گردن

۳ . سر خود را به یک‌طرف بچرخانید و به عقب خم‌کنید.

سر خود را به یک‌طرف بچرخانید و به عقب خم‌کنید تا گردنتان کشیده شود. سر خود را به سمت راست بپیچید سپس آن راکمی به عقب خم‌کنید تا احساس کنید که عضلات سمت چپ گردن شما درگیر است همچنین ممکن است در قسمت چپ صورت خود یک کشش احساس کنید. هنگامی‌که عمیق نفس می‌کشید این حالت را نگه‌دارید.

  • سپس سر خود را به چپ بچرخانید و تمرین را تکرار کنید. این دنباله را دو بار کامل انجام دهید.

روش دوم|دنبال کردن یک مراقبت پوستی روزمره

از بین بردن چروک گردن

۱ . شستن گردن

شستن گردن خود را در روال تمیز کردن صورت خود قرار دهید تا پوست شما روشن‌تر شود. اگر از قبل یک پاک‌کننده موردعلاقه صورت دارید این‌یک شروع عالی است صبح و عصر هر دو صورت و گردن خود را بشویید و حتماً بعد از شستن از مرطوب‌کننده استفاده کنید چون می‌تواند چین‌وچروک و خطوط ریز را با ریختن سلول‌های پوستی پنهان کند.

  • برای انجام کمی لایه‌برداری از لیف حمام استفاده کنید که باعث می‌شود پوست گردن شما شل نشود.

از بین بردن خطوط گردن

۲ . ضدآفتاب را روی گردنتان بزنید.

بهترین روش پیشگیری برای جلوگیری از خطوط گردن SPF است. . اطمینان حاصل کنید که هرروز صبح قبل از ترک کردن خانه برای جلوگیری از آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش حداقل ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب ضد آفتاب را روی گردن (و صورت) بزنید.

  • برای بهترین محافظت از ضد آفتابی استفاده کنید که حداقل ۳۰ SPF باشد.

رفع چین‌وچروک گردن

۳ . استفاده از سرم ویتامین سی

برای تقویت سلول‌های پوستی از یک سرم ویتامین سی استفاده کنید. صبح‌ها همراه با ضد آفتاب سرم را به گردنتان بزنید. تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیب ویتامین سی با مرطوب‌کننده SPF در واقع مقدار محافظت‌کننده ضد آفتاب را دو برابر می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها باعث تقویت سلول‌های پوست نیز می‌شوند که به جوانی در گردن شما کمک می‌کند.

  • یک سرم با اسکوربیک اسید را در نظر بگیرید که نوعی از ویتامین سی است و پوست شما آن را به‌راحتی می‌تواند جذب کند.

رفع خطوط افقی گردن

۴ . هفته‌ای ۲-۱ بار گردن خود را لایه‌برداری کنید.

هفته‌ای ۲-۱ بار گردن خود را لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند: از یک برس تمیزکننده صورت بر روی گردن خود استفاده کنید تا سلول‌های قدیمی پوست به‌آرامی پاک شوند یا یک پاک‌کننده صورت که حاوی اسید گلیکولیک اسید است خریداری کنید و آن را به گردن خود بمالید. گذاشتن سلول‌های قدیمی پوست روی سطح گردن شما باعث می‌شود پوست شما پیرتر و کدرتر به نظر برسد.

  • اگر پوست حساسی دارید، فقط یک‌بار در هفته لایه‌برداری کنید.
  • لایه‌برداری باعث می‌شود پوست شما هرگونه کرم رتینول را که بعدازآن استفاده می‌کنید راحت‌تر جذب کند.

رفع خطوط گردن

۵ . استفاده از کرم دارای رتینول در شب

شبانه از کرم دارای رتینول استفاده کنید تا اثرات ضد پیری را تقویت کنید. کرمی را پیدا کنید که مخصوص ناحیه صورت گردن و قفسه سینه باشد بعد از شستن و خشک‌کردن صورت و گردن کرم را به‌اندازه یک نخود با استفاده از انگشتان دست به پوست گردن خود بزنید. رتینول تولید کلاژن را افزایش داده و به جلوگیری از چروک شدن پوست کمک می‌کند.

  • مؤثرترین محصولات رتینول حاوی نیم الی یک درصد رتینول است.
  • ازآنجاکه پوست گردن بسیار نازک است از محصولاتی شروع کنید که غلظت کمی از رتینول دارد تا پوست گردن شمارا تحریک نکند. شما می‌توانید باگذشت زمان از محصولات قوی‌تری استفاده کنید.
  • اگر پوست گردن شما در ابتدا نمی‌تواند روتینول را هر شب تحمل کند آن را یک‌شب در میان به گردنتان بمالید تا پوست شما با آن سازگار شود.

روش سوم |انجام درمان‌های زیبایی

رفع خط‌های گردن

۱ . با استفاده از لیزر تولید کلاژن را در پوست گردن خود تحریک کنید.

گاهی اوقات از لیزر برای تقویت تولید کلاژن استفاده می‌شود که باعث ریزش پوست شما می‌شود و ظاهر چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهد. آن‌ها همچنین به تقویت پوست شما کمک می‌کنند. انواع مختلفی از لیزر وجود دارد که می‌تواند برای پوست شما استفاده شود، بنابراین برای تشخیص اینکه کدام‌ یک را باید استفاده کنید با پزشک خود مشورت کنید.

  • پزشک شما همچنین می‌تواند چند درمان موردنیاز شمارا توصیه کند و این درمان‌ها باید تا چه حد از هم فاصله داشته باشند که پوشت شما بهبود یابد. به‌طورمعمول شما برای دیدن بهترین نتیجه در حدود یک ماه یه حداقل ۲-۳ درمان نیاز دارید.
  • شما می‌توانید نتایج را بلافاصله پس از لیزر درمانی مشاهده کنید، اما معمولاً پس از اولین درمان ۹۰-۱۸۰ روز برای رشد کامل کلاژن لازم است.

رفع چین‌وچروک گردن

۲ . از بوتاکس برای آرام کردن موقت عضلات در گردن خود استفاده کنید.

بوتاکس یک‌راه حل موقت برای از بین بردن خطوط گردن است. تزریق آن به گردن شما می‌تواند عضلات را شل کرده و از ایجاد خطوط روی پوست جلوگیری کند اما هنگامی‌که بوتاکس از بین برود – معمولاً بین ۳ تا ۵ ماه – ماهیچه‌های گردن مجدداً تنش پیدا می‌کنند و پوست دوباره دچار چین‌وچروک می‌شود.

  • بوتاکس فقط باید تحت نظارت پزشک در مطب تزریق شود.

رفع خطوط افقی گردن

۳ . تزریق مواد پرکننده به گردن

مواد پرکننده را به خطوط گردن خود تزریق کنید، تا یک سال چین‌وچروک‌های گردن به حداقل می‌رسند و از بین می‌روند. پزشکان می‌توانند مواد پرکننده‌ها را مستقیماً به خطوط افقی روی گردن شما تزریق کنند تا ظاهر چین‌وچروک به حداقل برسد. این عمل حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و ممکن است بلافاصله بعدازآن مقداری تورم و کبودی کوتاه‌مدت ایجاد شود. نتایج آن حدود یک سال دوام می‌آورد.

  • بااین‌حال، این‌یک روش کمی خطرناک است زیرا پوست گردن شما نازک است و اغلب به دور خود می‌چرخد و این ممکن است که مواد پرکننده منجر به ناتوانی درحرکت گردن شوند – حتماً قبل از تزریق، با پزشک خود مشورت کنید.

مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به روش‌های رفع خطوط گردن پرداختیم. علاوه بر روش‌هایی که در این متن به شما پیشنهاد شده است می‌توانید برای مقابله با چین‌وچروک‌های بیشتر برای درمان لیزر یا بوتاکس به پزشک مراجعه کنید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.