اگر شاغل باشید حتماً برای نظافت منزل خود به خصوص اگر نزدیک کریسمس یا عید پاک باشد به یک نفر برای انجام این کار نیاز دارید، برای اینکه همه وسیله­‌ها به طور منظم چیده شده باشد، کف اجاق‌گاز به خوبی جلا داده شده باشد، کف‌پوش به خوبی تمیز شده باشد، پارچه مبلمان در واقع عاری از گرد و غبار باشد و کف زمین و سطح دیوارها کاملاً تروتمیز و مرتب باشد و یا کار­هایی از این قبیل که باید انجام دهید. انجام همه این کارها علاوه بر زمان‌بر بودن باعث می‌شود که انرژی شما نیز گرفته شود، از طرف دیگر با رعایت راهنمای خانه‌داری و نکات زیر در تمیز کردن خانه، علاوه بر بهبود کارهای خود می‌توانید همان نتیجه را بدون اینکه نیاز به انجام کار زیادی باشد، به دست آورید.

در این مطلب از پین‌ورک نکات اساسی برای نظافت منزل و راهنمای خانه‌داری از سایت Kingofmaids.com آورده شده است. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما جالب و کاربردی باشد.

نظافت منزل: راهنمای خانه‌داری و توصیه­‌های مهم در مورد آن

۱ . چک لیست تهیه کنید.

ایده اول این است که شما باید در ذهن خود یک برنامه برای خود فرض کنید، مدتی بنشینید و به این نکته توجه کنید که چقدر می‌خواهید برای تمیز کردن منزل وقت و هزینه خود را صرف کنید؟

با توجه به این امر می‌توانید برای کارهای خود به راحتی برنامه­‌ریزی کنید؛ یعنی باید تمیز کردن به صورت برنامه­‌ریزی شده و با کمک راهنمای خانه‌داری انجام شود، انجام این امر ضروری است زیرا در غیر این صورت اگر قسمت خاصی از منزلتان را در نظافت کردن از قلم انداخته باشید این امر باعث ایجاد استرس در شما می‌شود. حتماً برای پس‌انداز کردن پول نیز برنامه‌ریزی داشته باشید

۲ . وقفه ایجاد نکنید.

سعی کنید زمانی نظافت را شروع کنید که مطمئن هستید هیچ‌گونه وقفه‌­ای در کار شما ایجاد نخواهد شد. این مورد شامل خاموش کردن تلویزیون نیز می‌باشد. چراکه خانه‌داری کار سختی است. هر نوع وقفه‌ای ممکن است در روند کار کردن شما اختلال ایجاد کرده یا باعث شود که شما کاملاً از انجام آن منصرف شوید.

خانه‌داری

۳ . وسیله‌های بدون استفاده را دور بریزید.

یکی از عواملی که مانع از تمیز و مرتب نگه‌داشتن خانه شما می‌باشد شلوغی و درهمی است. هر چقدر وسیله‌های غیر قابل استفاده در منزل داشته باشید همان‌قدر انگیزه برای تمیز کردن را از دست می‌دهید. بنابراین برای خلاص شدن از دست این وسیله‌ها آن‌ها را دور بیندازید و فقط وسیله‌­های قابل‌استفاده را نگه‌دارید. از این راهنمای خانه‌داری برای تمیز کردن منزل بهره ببرید.

۴ . تمیز کردن شیشه پنجره‌ها

شیشه‌های پنجره خود را در یک روز آفتابی که طوفانی هم نباشد تمیز کنید؛ زیرا اگر محلول پاک کننده روی شیشه لکه ایجاد کند به راحتی زیر نور آفتاب دیده می‌شود. اکثر کسانی که زیاد این کار را انجام می‌دهند از آب تمیز و سرد استفاده می‌کنند.

خانه‌داری

۵ .راهنمای خانه‌داری برای تمیز کردن کف

سطوح چوبی: سطوح چوبی در صورت تمیز کردن صحیحشان ساده‌ترین سطح برای شستشو و نگه­داری می‌باشند. برای اینکه به خوبی تمیز شود، برای تمیز کردن و گردگیری سطوح چوبی از وسیله‌ای مانند گردگیر میکرو فیبر استفاده کنید.

کف‌پوش پارچه‌ای وینیل: چنین کف‌پوش‌ها باید به گونه‌ای پاک شوند که درخشش خود را از دست ندهند بنابراین از یک محلول با PH نسبتاً خنثی استفاده کنید.

کف‌پوش سنگی: سخت‌ترین نوع سطحی است که اگر بعد از مدتی خسته شدید نمی‌توانید آن را از کف خانه خود عوض کنید. برای همین باید به خوبی از کف‌پوش‌های سنگی منزلتان مراقبت کنید. به طور کلی، هر نوع ماده تمیز کننده برای این نوع کف‌پوش استفاده می‌شود.

خانه‌داری


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که از راهنمای خانه‌داری برای تمیز کردن منزل خود بهره ببرید و برای تمامی کارهای منزل برنامه‌ریزی کنید و از سایر افراد خانواده نیز کمک بخواهید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.