اگر به مکان هایی مانند بیمارستان ها، سفارت خانه ها و جاهایی که از لحاظ امنیتی و مالی در رده ی بالایی قرار دارند، رفت و آمد دارید حتما متوجه درب های ضدسرقت و امنیتی شده اید و اگر مسئول نظافت چنین مکان هایی هستید میدانید که تمیز کردن درب ضد سرقت اهمیت زیادی دارد. این درب ها معمولا فلزی هستند و با تماس دست به راحتی دچار آلودگی می شوند. از آنجا که پین ورک بسیار با سلیقه و وسواسی است راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا کرده است:

 

تمیز کردن درب ضد سرقت با جوش شیرین و مایع ظرفشویی

یک چهارم پیمانه مایع ظرفشویی و ۳ تا ۴ لیتر آب را در یک ظرف بریزید و با یک اسفنج درب را به خوبی بشویید. سپس محتوای ظرف را خالی کرده و این بار نصف پیمانه جوش شیرین را با همین میزان آب ترکیب کنید و با این محلول جدید درب را به خوبی بشویید.
حالا درب را با یک دستمال نرم خشک کرده و با حوله و شیشه پاک کن مجددا روی آن بکشید تا آخرین ذرات آلودگی و اثر انگشت ها از بین برود.  پس از هربار شستشو درب ضد سرقت را به خوبی خشک کنید زیرا رطوبت به آن آسیب می زند.

برای تمیز کردن درب ضد سرقت با روکش چوبی و ورق رنگ از براق کننده استفاده کنید.

براق کننده درب ضد سرقت

براق کننده درب ضد سرقت

اگر درب ضدسرقت شما چوبی است میتوانید از براق کننده برای درخشندگی بیشتر آن استفاده کنید. اما دررب های رزینی یا شیشه ای نیازی به براق کردن و واکس زدن ندارند.


تمیز و براق کردن درب‌های ضد سرقت باید با توجه بالایی انجام بشه. اگر به دنبال فرد متخصص و بادقت و برای انجام این کار هستید از پین‌ورک کمک بگیرید. کافیه روی لینک زیر کلیک کنید و رایگان قیمت بگیرید


 

مراقب درب های شیشه ای و پلاستیکی باشید زیرا به راحتی آسیب می ببیند همچنین از محکم باز و بسته کردن آنها نیز خودداری کرده و سعی کنید سالی یکبار وضعیت درب ها را بررسی کنید. برای شستن دستگیره ها نیز باید به جنس آنها دقت کرده و شوینده ی مناسب را انتخاب کنید. پین های درب ضدسرقت پس از مدتی آسیب می بیند، آن ها را به موقع تعمیر کنید.

از واکس‌های کفشی که در بطری با درب مخصوص عرضه می‌شوند نیز برای پوشاندن سریع سطح چوبی که پر از لکه شده باشد استفاده کنید. حلقه های سفیدی که در اثر گذاشتن لیوان بر سطوح چوبی ایجاد شده اند را با کمی رژلب مناسب رنگ کنید. ابتدا رژلب را با کمی پنبه یا دستمال کاغذی روی لکه بمالید و بعد با مخلوط خاکستر سیگار و روغن مایع جلا دهید.

برای جلا دادن و براق کننده درب ضد سرقت چوبی به وسیله کیلر و سیلر باید در ابتدا درب ها را به خوبی سمباده بزنید تا سطح کار صاف و تمیز شود . بعد سیلر با تینر فوری ترکیب کنید و به کمک یک قلمو این ترکیب را روی سطح چوب بزنید (از این روش برای کابینت آشپزخانه چوبی هم می توانید استفاده کنید ) . بعد از اینکه محلول سیلر و تینر روی درب خشک شد مجدد آن را باید سمباده بزنید و با یک دستمال مرطوب اضافات چوب و سایر مواد را از روی درب پاک کنید. بعد کیلر را با تینر رقیق کنید و با قلمو روی سطح درب بزنید.

تمیز کردن درب ضد سرقت

چند نکته برای نگهداری و تمیز کردن درب ضد سرقت:

۱- درب ضد سرقت را محکم نبندید.

۲- برای استفاده از کلید به زور متوسل نشوید.

۳- درب ضد سرقت باید هر سال بررسی شود.

۴- پین های مختلف درب ضد سرقت ، بعد از چند سال استفاده زنگ می زند، برای تعمیر آن ها، روغن می تواند گزینه مناسبی باشد.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ریحانه یزدانی

درباره نویسنده

كولي هاي اسپانيايي وقتي از سفرشون به اقيانوس آرام جنوبي برمي گشتن، بهت سلام رسوندن و گفتن: "ما كل دنيارو گشتيم و ديديم كه آدماي كمي حاضرن به هر قيمتي شده به روياشون برسن" حالا شايد من كه براي پين ورك مطلب مينويسم در راه رسيدن به افسانه ي شخصي خودمم.. شايد تويي كه ميخوني يه افسانه ي شخصي داري... ازش نگذر، مال خودته

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.