تمیزکردن ناودان یکی از آسانترین کارهایی است که به راحتی کنار گذاشته می شود اما هر چه بیشتر این کار را به تعویق بیاندازید، سخت تر و پرهزینه تر خواهد شد. از آنجایی که ناودان ها آب های روی سقف را جابه جا می کنند بنابراین باید به طور مرتب تمیز شوند چرا که جمع شدگی آب روی سقف باعث می شود تا رنگ و گچ دیوار شما آسیب ببیند و اثر لکه و شوره آب روی آنها باقی بماند. همینطور غفلت شما باعث پوسیدگی و آسیب سقف منزلتان می شود و ممکن است هزینه های بالایی را به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتر است تا همه ی بهانه ها را کنار بگذارید و همین آخر هفته این کار را انجام دهید. البته خیلی ناراحت نباشید چرا که شما تنها نیستید و پین ورک به شما در آشنایی با نحوه تمیز کردن و رفع گرفتگی ناودان کمک خواهد کرد.

نحوه تمیز کردن و رفع گرفتگی ناودان : تمیز کردن ناودانی پشت بام

بسته به اینکه در چه منطقه ی آب و هوایی زندگی می کنید مدت زمان تمیز کردن ناودان ها متفاوت است. تمامی وسایلی که شما برای تمیزکردن ناودان نیاز دارید نردبان، دستکش باغبانی، چنگک، برس، بیلچه و یک سطل است. ابتدا دستکش ها را بپوشید و با چنگک، برگها را از روی ناودون را خارج کنید. در صورتی که ناودان شما درپوش دارد قبل از هر کاری باید آن را تمیز کنید. سپس با بیلچه ی کوچکی گل های درون ناودان را بکنید و درون سطل و یا کیسه زباله بریزید. در صورتیکه کمی از گل ها باقی ماند، ایرادی ندارد چرا که بارش بعدی آنها را شستشو خواهد داد.

تمیز کردن ناودان پشت بام

نحوه تمیز کردن و رفع گرفتگی ناودان : تعمیر و رفع گرفتگی ناودان پشت بام

از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین یکی از کارهایی که برای جلوگیری از گرفتگی ناودان و کاهش زباله های آن می توانید انجام دهید، استفاده از درپوش ناودان است. با این وجود شما باید هر چند مدت یکبار از عدم گرفتگی ناودانهایتان مطمئن شوید. برای اینکار یک شنگ آب را با شدت بالا وارد ناودان کنید تا از جریان آب صحیح آب مطمئن شوید و  همینطور گل و لای باقی مانده خارج شود. سپس چک کنید که کانال ناودانیتان سوراخی نداشته باشد. در صورتیکه هر گونه درزی را مشاهده کردید می توانید با چسب آکواریوم آنها را مسدود کنید. در صورتیکه گرفتگی ناودانی خیلی جدی بود و به داخل منزلتان نشتی داشت حتما از افراد حرفه ای بخواهید تا مشکلتان را حل کنند. در صورتیکه از ناودانی های قدیمی و آسیب دیده استفاده می کنید حتی تمیز کردن مرتب آن نیز تاثیری نخواهد داشت و زمان آن رسیده تا به فکر نصب ناودانی جدید باشید.

تعمیر ناودان پشت بام

تمیز کردن ناودان را نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر خودتان می توانید انجام دهید با اینحال اگر از کار کردن در ارتفاع وحشت دارید حتما این کار را به شرکت های نظافتی بسپارید.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.