از آنجایی که کتریهای برقی آب را به سرعت به جوش می‌آورند بنابراین همیشه از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. اما ایراد بزرگی که دارند این است که خیلی زود جرم می گیرند و این اتفاق به شدت کیفیت آب را کاهش می دهد. روش های بسیاری برای حل این مشکل و تمیز کردن رسوب کتری برقی وجود دارد که علاوه بر تمیز کردن سریع و آسان، کتری شما را درخشان و طول عمر آن را افزایش می دهد و باعث مصرف بهینه انرژی می شود.

نکته مهمی که وجود دارد اینست که هرگز نباید شما این تمیز کردن رسوب کتری برقی را با مواد شیمیایی انجام دهید چرا که تاثیرات منفی زیادی بر سلامتی انسان دارد. اگر شما هم مثل من علاقه خاصی به کتری های برقی دارید، بهتر است این مطلب رااز دست ندهید و همراه  پین ورک با نحوه تمیز کردن رسوب کتری برقی آشنا شوید.

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

نحوه تمیز کردن رسوب کتری برقی با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موثرترین و ایمن ترین راه حل‌ها برای رفع رسوب درون کتری و سماور است. برای اینکار مقداری جوش شیرین درون کتری ریخته، سپس با یک دستمال مرطوب شروع به مالیدن آن به قسمت های مختلف کتری کنید.

نحوه تمیز کردن رسوب کتری برقی با جوش شیرین

نحوه تمیزکردن جرم کتری با سرکه

برای پاک کردن رسوب درون کتری با سرکه ۲ روش وجود دارد. روش اول به این صورت است که به نسبت های مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و درون کتری می ریزیم و کتری را روشن می کنیم. زمانی که آب به جوش آمد کتری را خاموش کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود. در ادامه یک دستمال را به این محلول آغشته و بیرون کتری را برق می اندازیم و با یک برس برای شست و شوی درون کتری استفاده می کنیم. زمانی که رسوب کتری کاملا از بین رفت، کتری را چند بار با آب پر کرده و اجازه می دهیم به جوش آید.

روش دوم به این صورت است که دو پیمانه سرکه و یک پیمانه آب را درون کتری ریخته و اجازه دهید تایک شبانه روز درون کتری باقی بماند. بعد از گذشت این مدت رسوب کتری به راحتی کنده شده و شما می توانید کتری را شستشو دهید.

تمیز کردن رسوب کتری برقی با سرکه

نحوه تمیز کردن رسوب کتری برقی با آبلیمو و یا لیمو

یکی دیگر از روشهای از بین بردن رسوب کتری برقی استفاده از آبلیمو و یا لیمو است. برای اینکار کتری برقی‌تان را از آب پر کرده و ۱ فنجان آبلیمو و یا دو عدد لیمو را درون آن بریزید و آن را روشن کنید.  پس از اینکه آب به جوش آمد، متری را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس آب آن را خالی کرده و یک دستمال را به مقداری جوش شیرین آغشته کرده و داخل آن بمالید تا رسوب کاملا از بین برود و سپس کتری را با آب شستشو دهید.

نحوه تمیز کردن رسوب کتری برقی با آبلیمو

در نهایت دو نکته ی بسیار اساسی که از ایجاد رسوب ضخیم کتری جلوگیری میکند را بیان می کنم خوشحال میشم اگه شما هم ایده ای دارین با من به اشتراک بزارین.

  • حداقل هر دو ماه یکبار کتری‌تان را کاملا بشویید و در صورتی که در مناطق دارای آب سخت زندگی می کنید این کار را به صورت ماهانه انجام دهید.
  • هرگز آب را برای مدت طولانی درون کتری قرار ندهید. اینکار علاوه بر اینکه باعث ایجاد جرم در کتری می شود، بوی نامطبوعی را نیز ایجاد می کند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    محسنم 01-09-2019

    مطالب مفیدی بود ممنون از شما

      فریبا کیتویی 01-10-2019

      سلام دوست عزیز? ممنون از نظر لطفتون.

    حسین 14-09-2019

    مقدار یک یا دو لیوان آب در کتری ریخته و میگذاریم جوش اید بعد یک یا دو تا تخم مرغ در آب انداخته و ب عدم از یک یا دو ساعت که نگاه کنی میبینی رسوب آن کاملا از بین رفته ولی لازم است با توجه به کم بودن آب جوری متری ورا قرار دهیم که آب و تخم مرغ همه قسمت های رسوب دار را پوشش دهد یا اینکه قسمت قسمت ن را پاک کنیم آب و تخم مرغ را به قسمت‌های مختلف کتری حرکت می‌دهیم و تا پاک کردن رسوب در همان قسمت نگه میداریم اگه تعداد تخم مرغها زیادتر شود و حدودا سه عدد شود میتوانیم آب یک لیوان بیشتر کنیم وو زودتر رسوب‌ها پاک شده و دور تخم مرغ میچسبند

    رضا دامغانی 08-10-2019

    نظرمن نظرشماست چون آذرماهی هستیدقطعاًبه گفته هایتان اعتماددارم وبه صبوری ویکرنگی آذریها???

      فریبا کیتویی 09-10-2019

      سلام دوست عزیز? ممنون از نظر لطفتون?

    عالی هستی 29-10-2019

    محشری

      فریبا کیتویی 02-11-2019

      ممنون از نظر لطفتون?

    حسین 22-02-2020

    ممنون از راهنمایی خوبتون

      فریبا کیتویی 23-02-2020

      ممنون از نظر لطفتون

    علی 29-02-2020

    بسیارعالی پیش نهادهای شماحرف نداره

      فریبا کیتویی 08-03-2020

      ممنون از نظر لطفتون ?

    الهام 14-03-2020

    ممنون مفید بود

      فریبا کیتویی 03-04-2020

      سپاس از نظر لطفتون.