استارت آپ به پروژه‌هایی گفته می‌شود که یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و در نهایت زمینه فروش آن محصول، فراهم می‌شود.
در واقع استارتاپ کسب و کاری خلاقانه و مبتنی بر تکنولوژی‌های جدید است که با منابع محدود و به تازگی شروع به کار کرده است.
حالا اگر جزو صاحبان مشاغل استارتاپی هستید که به کارمندانی خلاق و توانمند نیاز دارید و یا مهارت خاصی دارید و می‌خواهید در محیط کاری پویا و انگیزشی مشغول به کار شوید، در ادامه با ما همراه باشید…


استخدام استارتاپ‌ها

این روزها که بیکاری به خصوص در بین اقشار جوان بیداد می‌کند، کسب و کارهای جدید و استارتاپ‌ها در نوع خود نعمتی به شمار می‌آیند.
استارتاپ ها به راحتی می‌توانند با هزینه‌های بسیار کمتری نسبت به کسب و کارهای سنتی، تعداد زیادی نیرو را استخدام کنند، هر چند که ممکن است پیدا کردن نیروی کار مناسب برای آن‌ها آنقدرها هم کار راحتی نباشد.
این روزها که ارتباطات کاری به ‌گونه‌ای توسعه می‌یابند که کارمندان و کارفرمایان از اقصی نقاط کشور و حتی جهان، می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند، بنابراین باید پل ارتباطی مستحکمی نیز برای ایجاد ارتباط بین کارفرما و کارجو وجود داشته باشد، اما این پل ارتباطی چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟
وب‌سایت‌های استخدامی که ادعا می‌کنند همانند پل ارتباطی، می‌توانند به راحتی کمک کنند تا صاحبان استارتاپ‌ها، نیروهای خبره و توانمند را استخدام کنند و یا به افرادی که به کار در استارتاپ‌ها علاقمند هستند، کمک کنند، کم نیستند.! اما تجارب ناخوشایندی نیز وجود دارد که افراد را نسبت به کار با این وبسایتها بدبین نموده است.
ما امیدواریم در این مقاله بتوانیم وب سایت استخدامی مطمئنی را به شما معرفی کنیم که تمام تصورات و تجارب تلخ گذشته شما را به یکباره به تجربه‌ای شیرین و خوشایند از فرآیند استخدامی موفق، تبدیل کند. در این مسیر پیشنهاد ما به شما چه به عنوان کارفرما و یا کارجو، استفاده از پلتفرم استخدام کارلیب است.

کارلیب؛ استارتاپ حوزه استخدام و تامین منابع انسانی

روش‌های مختلفی برای ارتباط بین کارفرما و کارجو وجود دارد، ولی ما به دنبال راهی هستیم که بتواند بهترین و موثرترین ارتباط را برقرار کند و پلتفرم کارلیب، همان راه ارتباطی است که هر کارفرما و کارجویی از آن راضی خواهد بود.
استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپای مبتنی بر فناوری، تمایل دارند اکثر فعالیت‌های خود را به صورت دورکاری یا فریلنسری انجام ‌دهند. از این رو برای استخدام نیاز به کارجویان متقاضی دورکاری از اقصی نقاط کشور یا حتی در محدوده‌ای وسیع‌تر یعنی خارج از کشور دارند.
کارلیب به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا نیروی کار مورد نیاز خود را با درج آگهی استخدام پیدا می‌کنند و به کارجویان و علاقمندان به حوزه کسب و کارهای استارتاپی نیز کمک می‌کند تا در مشاغل مورد نظر خود گزینش و استخدام ‌شوند.
کارلیب؛ یک استارتاپ کوچک و نوپا در زمینه ایجاد ابزارهای آنلاین در حوزه استخدام و تامین منابع انسانی است.
کارلیب که خود کسب و کاری استارتاپی است و کاملا با کسب و کارهای نوپا و نیاز آنها، آشناست، برای استخدام نیروی کار در استارتاپ‌ها، بستری مناسب را فراهم کرده است تا استارتاپ‌ها بتوانند درسریع‌ترین زمان ممکن، نیروی کار حرفه‌ای مورد نیاز خود را پیدا کرده و استخدام کنند.
چه کارفرما باشید و چه کارجو، نیاز به نیروی کار حرفه‌ای داشته باشید و یا خواستار شغلی مرتبط با مهارت خود باشید، در کارلیب به نیاز شما پاسخ داده خواهد شد.

کارلیب و سابقه کاری این گروه

کارلیب از اواخر سال ۱۳۹۵ کار خود را با یک گروه تلگرامی آغاز کرد. هدف از ایجاد این گروه، معرفی نیروهای کار مناسب و متخصص به یکدیگر بود. همچنین افراد در این گروه، می‌توانستند پروژه‌های کاری خود را مطرح کنند و از دیگر اعضا برای انجام آن، کمک بگیرند.
رشد گروه تلگرامی کارلیب در مدت زمانی کم، آن‌قدر زیاد بود که به مرور کنترل محتوای گروه سخت شد، از این‌رو کانالی نیز در کنار آن دایر شد و این کانال نیز رشد روزافزونی پیدا کرد، بنابراین ایجاد وبسایت کارلیب انجام شد.
کم کم وب‌سایت کارلیب و سامانه استخدامی آن فعال شد. دراین وب‌سایت سامانه‌ای آزمون محور طراحی شد که از این طریق کارفرمایان می‌توانستند، مهارت کارجویان را محک بزند.
حالا با به روزرسانی و توسعه سامامه کارلیب، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند در وب‌سایت کارلیب ثبت‌نام کنند و هر دو گروه نیازهای کاری خود را بسیار ساده و در کمترین زمان ممکن رفع کنند.

خدمات منحصر به فرد کارلیب

کارلیب علاوه بر انتشار آگهی استخدام استارتاپ‌ها و سایر کسب و کارها در وبسایت خود، این آگهی‌ها را همزمان در کانال‌ها و خبرنامه خود نیز منتشر می‌کند، به این ترتیب کمک زیادی به اطلاع رسانی و انتشار موقعیت شغلی کارفرمایان به کارجویان و افراد متخصص می‌نماید.

اما سرویس اصلی کارلیب، آزمون و گزینش کارجویان است، به این صورت که کارفرمایان با دعوت از کارجویان (حتی همه کارجویان و رزومه‌هایی که از سایر سایت‌ها و کانال‌های دیگر جذب کرده‌اند) به صفحه آزمون خود در کارلیب، در واقع مرحله اول مصاحبه و گزینش را در کارلیب انجام خواهند داد.
نگران نباشید، حتی اگر دانش لازم برای طراحی آزمون مورد نظر خود را ندارید، تیم کارلیب این کار را برای شما انجام خواهند داد
از دیگر خدماتی که کارلیب در اختیار کاربران خود قرار داده، ارائه اطلاعاتی مفید در زمینه کاریابی، مصاحبه، استخدام و… در وبلاگ سایت است.
کارلیب به طور دائم محتواهای آموزشی سایت را به روزرسانی می‌کند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازد تا اطلاعات کاریابی و استخدامی مفیدی کسب کنند.
کارجویان، هنگامی که عضو خانواده بزرگ کارلیب ‌شوند، با هربار ورود به ‌سایت کارلیب، به راحتی موقعیت‌های شغلی مناسب با مهارت‌های خود را مشاهده خواهند کرد.
دسته‌بندی مشاغل و ایجاد فیلترهایی مانند شهر محل سکونت و… سبب می‌شود تا مخاطبان سایت، سریع‌تر به سمت اهداف خود هدایت شوند و در زمان کمی، مشاغل مناسب خود را بیابند.

دسته بندی شغلی در سایت کارلیب

حتما می‌پرسید برای چه موقعیت‌های شغلی در کارلیب می‌توانم جستجو کنم؟ در زیر لیست کاملی از پربازدیدترین آنها قرار داده شده است.
با توجه به مهارت و علاقه خود، به راحتی می‌توانید وارد موقعیت شغلی مناسب خود شوید و تمام آگهی‌های استخدام مرتبط را بررسی نمایید. دسته بندی مشاغل مرتبط با موقعیت‌های شغلی گوناگون در سایت کارلیب عبارتند از:
• استخدام برنامه نویس
مشاغل و فرصت‌های شغلی استخدام برنامه نویس در گرایش‌های برنامه نویسی وب و طراحی سایت، برنامه نویسی موبایل، برنامه نویسی سخت افزار.
• استخدام سئو کار
فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی مناسب برای متخصصین و افراد آگاه به علم سئو در جهت ارتقا رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر.
• استخدام دیجیتال مارکتر
فرصت‌های شغلی جهت مدیریت وبسایت، سئو و بهینه‌سازی سایت، برگزاری و سنجش عملکرد کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، شناسایی گرایشات بازار.
• استخدام تولید محتوا / استخدام نویسنده
استخدام برای فرصت شغلی نویسنده محتوا (کارشناس تولید محتوا) جهت تولید محتوای متنی با موضوعات گوناگون، با رعایت اصول نگارش و متون سئو شده.
• استخدام حسابدار
فرصت‌های شغلی و استخدام کارشناس حسابداری، کارمند امور مالی و… برای کارجویان، علاقمندان و کارشناسان فعال در زمینه مالی و حسابداری.
• استخدام کارمند اداری
استخدام و فرصت‌های شغلی منشی، مسئول دفتر، کارمند واحد فروش، پاسخگویی مشتریان، کارمند واحد پذیرش، کارشناس امور اداری و…
استخدام پشتیبان
استخدام پشتیبان تحصیلی، پشتیبانی سیستم‌های اتوماسیون اداری، پشتیبان آنلاین و غیرحضوری، کارشناس پشتیبانی تست نرم افزار و منابع انسانی و…
استخدام بازاریاب
آگهی‌های استخدام بازاریاب و ویزیتور و افراد آشنا به فرآیندهای بازاریابی و فروش، روش‌های فروش مویرگی، مدیریت انبار مرسولات و…
• استخدام طراح
استخدام موقعیت‌های شغلی طراح لوگو، طراح بنر، طراح وب، طراح UI/UX، طراح لباس، طراح گرافیک، طراح صنعتی و…
• استخدام گرافیست
آگهی استخدام فرصت‌های شغلی طراح گرافیست، کارآموز گرافیست، تصویرساز، طراح کاتالوگ و بروشور، ادیتور فیلم و ساخت تیزر تبلیغاتی و…
• استخدام وکیل
استخدام و فرصت‌های شغلی وکیل دادگستری، وکیل پایه یک دادگستری، کارآموز دفتر وکالت جهت انجام امور حقوقی و اداری، کارشناس حقوقی.
• استخدام عکاس
استخدام برای فرصت شغلی عکاس، عکاس حرفه‌ای و خلاق، عکاس آتلیه عکاسی، عکاس پروژه‌ای، عکاس خبری، عکاس مجله و…
• استخدام فیلمبردار
آگهی استخدام فیلمبردار، دستیار فیلمبردار، استخدام فیلمبردار و تدوین‌گر، فیلمبردار مجالس، استخدام فیلمبردار پروژه‌ای و…
• استخدام کارشناس شبکه
موقعیت‌های استخدامی کارشناس شبکه پاره وقت، کارشناس ارشد شبکه، مهندس شبکه، کارشناس شبکه شیفت شب، کارآموز شبکه.
• استخدام کارشناس فروش
استخدام برای فرصت شغلی کارشناس فروش، کارمند فروش، سرپرست فروش، استخدام کارشناس فروش مواد غذایی و دارویی و…


تعیین محل کار در سایت کارلیب

همچنین کارفرمایان با تعیین موقعیت جغرافیایی (شهر) و اینکه نیروی کار دورکار یا فریلنسر می‌خواهند یا خیر، در قسمت درج آگهی استخدام، شرایط نیروی کار مورد نیاز خود را در معرض دید مخاطبان سایت قرار می‌دهند. به این ترتیب مخاطبان سایت با توجه به نیاز و شرایط خود می‌توانند با مراجعه به بخش‌های زیر، بسیار حساب شده‌تر و با صرف کمترین زمان، به هدف خود دست پیدا کنند.
• استخدام تهران
در این قسمت تنها موقعیت‌های شغلی و آگهی‌های استخدام مربوط به استان و بازارکار تهران به کاربران سایت نمایش داده می‌شود.
• استخدام دورکار
افرادی که ترجیح می‌دهند به دور از محیط رسمی کار، فعالیت داشته باشند، در این قسمت به راحتی موقعیت‌های شغلی متناسب با این شرایط را مشاهده خواهند کرد.
• استخدام فریلنسر
افراد زیادی به دلایل گوناگون به دنبال شغل، بدون محدودیت در زمان و مکان انجام کار هستند که در این قسمت می‌توانند فرصت‌های شغلی زیادی را بررسی کنند.
• درج آگهی استخدام
در این قسمت کارفرمایان با تکمیل فرم و شرح وظایف نیروی کار مورد نظر خود، رزومه و مشخصات کارجویان مرتبط را در پنل خود دریافت خواهند کرد.


بخش جستجو در سایت کارلیب

کارجویان و مخاطبان کارلیب می‌توانند با فیلترینگ اطلاعات مورد نیاز خود و نوشتن عنوان شغل، مهارت و یا نام شرکت در بخش جستجو، مسیر دستیابی به اطلاعات را کوتاه تر نمایند.
به این ترتیب، تنها آگهی‌های مرتبط و مناسب را مشاهده خواهند کرد و بدون اینکه در خیل عظیمی از آگهی‌های استخدام سایت، سردرگم شوند، خیلی سریع‌تر می‌توانند موقعیت‌های شغلی مورد نظر خود را بیابند.

مزایا استفاده از خدمات وب‌سایت کارلیب

حتماً تا اینجا متوجه بسیاری از مزایای کارلیب در کنار خدمات بی‌نظیر آن شده‌اید. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای این پلتفرم استخدام را نیز باهم بررسی می‌کنیم.
• ارتباط بین تعداد زیادی کارفرما و کارجو
• مدیریت بهتر رزومه‌ها با دسته‌بندی آن‌ها
• پیدا کردن مشاغل مناسب بر اساس رزومه ارسالی
• داشتن آزمون اولیه برای کارجویان و تسهیل روند گزینش برای کارفرمایان
• دسته‌بندی کارجویان بر اساس نتیجه آزمون

اگر جزو صاحبان مشاغل و استارتاپ‌هایی هستید که با درج آگهی استخدام ، رزومه‌های زیادی را دریافت می‌کنید، اما فرصت ندارید به راحتی آن‌ها را بررسی کنید، کارلیب با آزمون اولیه‌ کارجویان می‌گیرد، کار شما را برای گزینش کارجویان توانمند و حذف افراد نامناسب، تسهیل نموده است.
بدین صورت افرادی که به کارفرماها معرفی می‌شوند، کسانی هستند که بیشترین تناسب را با استارتاپ موردنظر دارند.


نحوه استفاده از خدمات کارلیب

هنگامی‌که وارد سایت کارلیب می‌شوید، ابتدا باید مشخص کنید می‌خواهید به عنوان کارفرما یا کارجو ثبت‌نام ‌کنید، بنابراین سئوالاتی که پس از ورود به سایت از شما پرسیده می‌شود، متفاوت خواهد بود و فرم مختص خود را پر می‌کنید.

عضویت کارجو در کارلیب

اگر به عنوان کارجو در وب‌سایت کارلیب ثبت‌نام ‌کنید، فرمی پیش روی شما قرار می‌گیرد که درباره مهارت‌ها، محل زندگی، تخصص، میزان تحصیلات و مواردی از این قبیل، از شما سئوال می‌کند. البته باید رزومه خود را نیز در فرم مشخصات بارگذاری نمایید.
مشخصات و رزومه شما در کنار هم قرار می‌گیرند تا هنگامی که برای یک فرصت شغلی، پیشنهاد ارسال می‌کنید، این موارد در اختیار کارفرما قرار ‌گیرد.
همچنین زمانی‌که فرصت شغلی مناسب و مرتبط با مهارتهای شما در وبسایت قرار گیرد، مراتب به ایمیل شما جهت بررسی فرصت، ارسال می‌شود.

ثبت‌نام کارفرما در کارلیب

کارفرمایان و صاحبان مشاغل و استارتاپ‌ها، می‌توانند با ثبت نام و درج آگهی استخدام، نیروی کار مورد نظر خود را یافته و حتی برای گزینش اولیه افراد، آزمون استخدامی آنلاین نیز برگزار نمایند. در واقع کارلیب یک ابزار آنلاین در دست کارفرمایان در جهت تسهیل فرایند گزینش و استخدام است.
کارفرمایان با ثبت نام در در کارلیب و طراحی و ایجاد آزمون‌های مرتبط، می‌توانند فرآیند انتخاب بهترین رزومه‌‌های ارسالی توسط کارجویان را تسریع بخشند.
کارفرمایان برای اینکه متن آگهی استخدام مناسبی را در سایت منتشر کنند باید مواردی مانند تخصص مورد نیاز، شرح وظایف، میزان حقوق در نظر گرفته شده و… را در آگهی خود ذکر کنند.
کارجویان از طریق آگهی استخدام وارد صفحه کارفرمایان در کارلیب شده و رزومه خود را برای آنها ارسال خواهند کرد، بدین ترتیب کارفرمایان با توجه به رزومه‌ها و آزمون‌های انجام شده، نیروهای کار مورد نیاز خود را پیدا می‌کنند.


در پایان…
ممکن است بارها برای انجام پروژه‌های جدید استارتاپی خود نیاز به نیروهای خلاق و توانمند داشته باشید، بنابراین با یک‌بار ثبت نام در وبسایت karlib به آدرس karlib.com و استفاده از خدمات آن، برای همیشه بستری عالی در اختیار خواهید داشت تا نیازهای کاری خود را مرتفع سازید.
با یک بار استفاده از خدمات کارلیب، بدون شک به یکی از مخاطبان همیشگی این پلتفرم تبدیل شده و نمی‌توانید به راحتی از آن دل بکنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.