آیا اصلاً تابه‌حال درباره فشردن چای کیسه‌ای شنیده‌اید، اگر قبلاً این کار را انجام می‌دادید با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که دیگر نباید این کار را انجام دهید. اما واقعاً چرا نباید این کار را انجام دهیم، تحقیقات جالبی دراین‌باره وجود دارد که در این مطلب از مجله پین‌ورک به آن می‌پردازیم.

فشردن چای کیسه‌ای

فشردن چای کیسه‌ای شاید نوعی یک کار عجیب و غیراصولی باشد که انجام می‌دهیم و نوعی رسم وجود دارد که می‌گوید هرچه بیشتر چای کیسه‌ای را فشار دهید چای شما بیشتر رنگ می‌گیرد و تانن بیشتری در چای شما وجود خواهد داشت اما حالا، همهٔ چای‌های کیسه‌ای که فشار می‌دهید تانن نمی‌دهند و بسیاری از دم‌نوش‌ها هم این‌گونه هستند. اما اگر شما از چای سیاه استفاده می‌کند، حتماً در آن تانن وجود دارد اما اگر نگران این موضوع هستید بهتر است نباشید، زیرا زیاد بودن آن‌هم آن‌قدرها هم ضرر ندارد. بحث در مورد تانن چای سالیان سال است که وجود دارد و هنوز هم به نتایج قطعی هم نرسیده است که ما در مطلب سعی داریم این قضیه را کمی شفاف کنیم.

فشردن چای کیسه‌ای

۱ . تانن‌ها ممکن است چای شما را تلخ کنند!

هنگامی‌که چای می‌نوشید و از چای کیسه‌ای استفاده می‌کنید به‌احتمال‌زیاد آن را چند بار در آب فرو می‌کنید و بیرون می‌کشید تا چای شما رنگ بگیرد، این کار برای بعضی افراد یک تفریح محسوب می‌شود و خیلی‌ها آن را برای طعم دادن به چای خود انجام می‌دهند.

اما در حقیقت با هر بار فروبردن چای در لیوان مقدار بسیار زیادی تانن آزاد خواهد شد، حالا یک حقیقت پیشت این ماجرا وجود دارد و آن‌ هم این است که آب گرم با سرعت زیاد از طریق برگ‌های چای به آن نفوذ کرده و به‌سرعت ترکیبات را آزاد می‌کنند. اما نکته اینجاست که مقدار آزادشده با فشردن چای کیسه‌ای در لیوان بسیار ناچیز است. با این کار دیگر تاننی در چای شما قرار نمی‌گیرد. البته با این کار خودتان را درخطر انداخته‌اید!

تانن چیست و چه اهمیتی دارد ؟

تانن نوعی آنتی‌اکسیدان است که در چای سبز هم وجود دارد. خیلی از تانن‌ها می‌توانند چای شمارا تلخ کنند و نوعی قابض هم هستند، مانند هر مادهٔ دیگری این هم باید در حالت تعادل نگه‌داشته شود در غیر این صورت فنجان چای شما چیزی خوبی نخواهد بود.

فشردن چای کیسه‌ای

۲ . رسومات به‌احتمال‌زیاد

دلیل دیگری که برای این کار محتمل است این‌که رسم و آداب بد است که اکثریت عادت کردند که این کار را انجام بدهند مخصوصاً زمانی که در شرکت هستند. البته شاید شما این کار را برای اینکه در زمان صرفه‌جویی کنید انجام می‌دهید ولی باید بدانید که این عادت خیلی بدی است که هرچه سریع‌تر باید به فکر ترک آن باشید، اگر دستان شما آلوده باشد با هر بار فشردن چای کیسه‌ای و فرو بردن آن در لیوان قطعاً چای شما هم آلوده می‌شود و همهٔ این‌ها به کنار آیا تابه‌حال به مزه و طعم بد چای خود فکر نکرده‌اید.

۳ . احتمال ریختن برگ چای درون لیوان

یکی دیگر از دلایل اینکه نباید فشردن چای کیسه‌ای و فرونکردن چای کیسه‌ای درون لیوان را دهیم این است که مردم تا زمانی که چای کیسه‌ای پاره نشود فروکردن آن را پایان نمی‌دهند و آن‌قدر این کار را انجام می‌دهند تا کیسه پاره شود و محتویات آن به داخل لیوان بریزد که قطعاً این کار چای شمارا خراب می‌کند.

باز هم می‌گویم لطفاً چای کیسه‌ای را مرتباً در لیوان فرو نکرده و آن را بیرون نیاورید! اجازه بدهید با مرور زمان چای شما رنگ بگیرد از همه گذشته چه کسی دوست دارد در لیوان چای خود تفالهٔ چای را بنوشد!


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع فشردن چای کیسه‌ای پرداختیم. تا زمانی که خود من این مطلب را نخوانده بودم این کار را انجام می‌دادم تا زمانی که دیگری چای کیسه‌ای قادر به رنگ دادن نبود، بهتر است برای چای سیاه و چای سبز از نوع کیسه‌ای آن‌ها استفاده نکنید و آن‌ها را مانند روش سنتی دم‌کنید. البته برای دم‌نوش‌ها و چای‌های میوه‌ای می‌توانید از نوع کیسه‌ای آن‌ها استفاده کنید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.