روغن و چربی در بسیاری از خوراکی هایی که در طول روز می خوریم وجود دارد و اگر لحظه ای غافل شویم روی لباس ها، رومیزی، فرش و حتی کاغذی دیواری هم چرب و چیلی می شود. اگر اشتباها با دستان چرب به کاغذ دیواری دست زده باشید، احتمالا به دنبال راهی برای از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری می گردید. البته ما قبلا در مقاله ” روش های تضمینی تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه ” به طور کامل به روش های پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری اشاره کرده ایم که به شما پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نیز از دست ندهید!

تمیز کردن لکه چربی کاغذ دیواریتمیز کردن لکه چربی کاغذ دیواری

حتما می دانید که تنها کاغذ دیواری های قابل شستشو قابلیت تمیز کردن را دارند. برای از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری باید صبور باشید و به آرامی محل لکه را تمیز کنید. کشیدن سیم ظرفشویی، اسکاچ و لوازم زبر کاغذ دیواری را پاره می کند. از تکه ای اسفنج و یا دستمال پنبه ای برای پاک کردن لکه چربی روی کاغذ دیواری استفاده کنید.

از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری با خمیر جادویی

از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری با خمیر جادویی

یکی از راه های پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری استفاده از پودرهای جاذب چربی است. پودر بچه، جوش شیرین، گچ خیاطی، نشاسته ذرت یا هر پودر مشابهی که رطوبت را به خود جذب می کند را با چند قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید. این خمیر را با مسواک نرم روی لکه چربی کاغذ دیواری بکشید. اگر لکه چربی تازه باشد به سرعت از روی کاغذ دیواری محو می شود. برای لکه های قدیمی از روش های دیگر استفاده کنید.

الکل برای از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری

الکل برای از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری

الکل پاک کننده انواع چربی است و می توانند همه لکه های روغن و چربی را از سطوح پاک کند. با استفاده از الکل سفید و تکه ای پنبه می توانید کاغذ دیواری را کاملا تمیز کنید. مایع شیشه شور هم دارای درصدی الکل است و برای پاک کردن لکه چربی از روی دیوار و کاغذ دیواری خیلی خوب عمل می کند. مراقب باشید تا کاغذ دیواری را پاره یا سوراخ نکنید. مرطوب کردن بیش از حد کاغذ دیواری هم اصلا فکر خوبی نیست. کاغذ دیواری خیس ممکت است از دیوار کنده شود.

از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری با محلول پاک کننده

پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری

گاهی مجبور می شوید برای از بین بردن لکه های قدیمی و سرسخت از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید. اما هرگز از شوینده های قوی مثل جوهر نمک یا مایع سفید کننده استفاده نکنید. این نوع شوینده ها به بافت و رنگ کاغذ دیواری آسیب جدی می زند و وضع را از این خراب تر می کند. مایع ظرفشویی یک شوینده مناسب و امتحان شده برای تمیز کردن چربی است. روش از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری با مایع ظرف شویی بسیار آسان است. چند قطره مایع ظرفشویی را در مقداری آب ولرم ریخته و هم بزنید تا کف ایجاد شود. سپس با کمک تکه ای اسفنج، لکه چربی را از روی کاغذ دیواری پاک کنید.

۳- تمیز کردن لکه ی چربی از روی کاغذ دیواری با سرکه

لکه های چربی پس از مدتی باعث کدر شدن رنگ کاغذ دیواری می شوند. شما می توانید در کاغذ دیواری های قابل شست و شو ابتدا محل لکه ها را با یک دستمال تمیز کنید. سپس با آغشته کردن یک دستمال به محلول ۳/۱ لیوان سرکه و ۳/۲ لیوان آب به آرامی آن را بر روی محدوده ی مورد نظر بکشید. سپس با یک حوله ی خشک آن را تمیز کنید.

۴- تمیز کردن لکه ی چربی از روی کاغذ دیواری با پودر تالک

پورد تالک را با دستمال روی دیوار بمالید و بگذارید که ۱۰ دقیقه بماند. سپس پورد را با دستمال و یا اسفنج خشک پاک کنید.

به طور کلی نباید از شوینده های قوی برای از بین بردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری استفاده کنید. محلول های خانگی برای این کار مناسب تر هستند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    رها محمودی 14-07-2019

    عالی بود . الان خوندم . خدا کنه عمل کنه . برای مغازمون کاغذ دیواری زدیم رولی ۵۰۰ هزار تومن و به خاطر سهل انگاریِ نصاب کولر گازی روغنِ کولر ریخت روش . امیدوارم با روش های شما پاک بشه . بازم ممنونم

      افسانه رجب پور 30-09-2019

      سلام دوست عزیز?امیدوارم این مطلب از پین‌ورک راهنمای خوبی برای شما بوده باشد.