کاغذ دیواری ها یکی از رایج ترین دیوارپوش ها هستند که تنوع رنگی فراوانی دارند. طراحی متنوع کاغذ دیواری زیبایی دکوراسیون داخلی را چند برابر می کند. مراقبت از کاغذ دیواری و نظافت آن موجب افزایش طول عمر و دوام کاغذ دیواری می شود. به محض ایجاد هر لکه ای روی کاغذ دیواری آن را تمیز کنید تا اثری روی آن باقی نماند. البته از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری اندکی دشوارتر است ولی غیر ممکن نیست. با پین ورک همراه شوید تا ساده ترین روش پاک کردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری را معرفی کنیم. البته ما قبلا در مقاله ” روش های تضمینی تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه ” به طور کامل به روش های پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری اشاره کرده ایم که به شما پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نیز از دست ندهید!

 از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری با خمیر معجزه گر

 از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری با خمیر معجزه گر

بهترین متخصص با کمترین قیمت

از جوش شیرین در پاک کردن انواع زیادی از لکه ها از جمله لکه روغن استفاده می شود. با این شیوه لکه ها بدون آسیب به رنگ کاغذ دیواری از بین خواهند رفت. برای تمیز کردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری، با توجه به بزرگی لکه مقداری جوش شیرین در یک کاسه بریزید و مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس با یک برس نرم، دستمال نخی یا اسفنج، خمیر جوش شیرین را روی کاغذ دیواری بمالید تا لکه را کاملا پاک کند. اگر کاغذ دیواری خیلی خیس شده، بهتر از آن را با سشوار خشک کنید. می توانید از باقیمانده خمیر جوش شیرین برای تمیز کردن لکه روغن و چربی از روی هود، کابینت و… استفاده نمایید.

از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری با گرما

از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری با گرمااز بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری

یک راه بسیار آسان و سریع جهت از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری استفاده از گرما است. یک دستمال حوله ای تمیز تهیه کنید و اتو را روی کم ترین درجه تنظیم کنید. اکنون برای پاک کردن لکه روغ از روی کاغذ دیواری دستمال را روی لکه قرار دهید و اتو را روی دستمال نگه دارید و صبر کنید تا لکه روغن به دستمال بچسبد. چند دقیقه یکبار چک کنید که کاغذ دیواری زیاد داغ نشود و اتو روی آن جای سوختگی ایجاد نکند. اصلا از بخار اتو استفاده نکنید. زیرا ممکن است چسب زیر کاغذ دیواری باز شود.

از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری با پودر بچه

از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری با پودر بچه

لکه های روغن بسیار سرسخت هستند و معمولا در لایه های زیرین اجسام مختلف مثل پارچه، فرش، میز چوبی و… نفوذ می کنند. بنابراین برای از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری باید به شکلی که کاغذ دیواری آسیب نبیند، روغن را از آن بیرون بکشیم. یک روش آسان برای تمیز کردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری، استفاده از پودر بچه است. این پودر قدرت جذب بالایی دارد و رنگ کاغذ دیواری را خراب نمی کند. فقط کافی است با دست یا پارچه پودر بچه را روی لکه روغن قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه آن را روی لکه بمالید تا همه روغن ها را جذب کند. قبلا مطلبی درباره از بین بردن لکه چربی از روی مبل نوشته بودم و در این مطلب هم به طور کامل درمورد پاک کردن لکه روغن ز روی کاغذ دیواری پرداختیم.

به نظر شما کدامیک از شیوه های معرفی شده برای از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری ساده تر و موثر‌تر است؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.