حتما تا این لحظه از زندگی چند بار دچار خون ریزی بینی شده اید. حتی ممکن است به دلایل گوناگون نظیر شکستن لیوان شیشه ای مجروح شده و انگشت تان را بریده باشید. در این صورت حتما قطراتی از خون روی لباس، زمین یا فرش چکیده است. حتما می دانید که خون یکی از ماندگارترین انواع لکه ها است که اگر به سرعت تمیز نشود. همانطور که در مقاله پاک کردن لکه خون خشک شده از روی مبل هم اشاره کردیم، برای از بین بردن آن باید دست به دامان پاک کننده های قوی شیمیایی شد. اما اگر طی حادثه ای چند قطره خون روی فرش بریزد چه باید کرد؟ با پین ورک همراه باشید تا بهترین راه های از بین بردن لکه خون از روی فرش را معرفی کنیم. البته ما در مقاله ای کامل به اصول و نکات شستشوی فرش و موکت پرداخته ایم که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید.

پاک کردن لکه خون تازه با پودر بچه

پاک کردن لکه خون تازه با پودر بچه

قالیشویی آنلاین

بهترین متخصص با کمترین قیمت

در صورتی که لکه خون روی فرش تازه است، می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی آن را کاملا تمیز کنید. به منظور از بین بردن لکه خون از روی فرش باید مقداری پودر بچه را با اندکی آب مخلوط کنید. به نحوی که پودر بچه تبدیل به خمیر شود. سپس لکه خون را کاملا با خمیر پودر بچه بپوشانید و صبر کنید تا خشک شود. در انتها خمیر خشک شده را از روی فرش جدا کنید. اگر به پودر بچه دسترسی ندارید، از نشاسته ذرت یا آرد ذرت استفاده کنید. این شیوه در تمیز کردن لکه خون خشک شده از روی مبل هم موثر است.

از بین بردن لکه خون از روی فرش با سرکه

از بین بردن لکه خون از روی فرش با سرکه

اگر متوجه مقداری خون خشک شده روی فرش شدید، نگران نباشید. هنوز هم امکان از بین بردن لکه خون از روی فرش وجود دارد. سرکه سفید که یک تمیز کننده عالی برای بسیاری از لکه ها است، در تمیز کردن لکه خون از روی فرش نیز موفق عمل می کند. تنها لازم است تکه پارچه تمیزی را با سرکه سفید مرطوب کنید و روی لکه بکشید. اگر لکه خون قدیمی است، می توانید کمی نمک یا جوش شیرین روی لکه بپاشید تا قدرت پاک کنندگی سرکه را افزایش دهد. سپس با پارچه آغشته به سرکه آن را کاملا از بین ببرید.

محلول آب و نمک، موثر در از بین بردن لکه خون از روی فرش

از بین بردن لکه خون از روی فرش با سرکه

در صورتی که لکه ای از خون در گوشه های فرش ایجاد شد، می توانید به سادگی و با کمک آب و نمک که در هر خانه ای پیدا می شود، آن را تمیز کنید. در این روش داخل یک تشت مقداری آب سرد و نمک بریزید و لکه گوشه فرش را برای چند دقیقه در این محلول بخیسانید. خواهید دید که محلول آب و نمک در از بین بردن لکه خون از روی فرش بسیار مفید عمل می کند. در صورتی که لکه در قسمت های داخلی فرش قرار دارد و نمی توان آن را در محلول آب و نمک قرار داد، تکه ای پنبه را با این محلول خیس کرده و روی لکه خون قرار دهید. این کار را چند مرتبه انجام دهید تا لکه خیس و نرم شود و فورا با یک قاشق، آب و خون را از روی فرش جمع کنید.

این عمل را با حوصله تکرار کنید تا پاک کردن لکه خون از روی فرش به طور کامل انجام شود. کدامیک از این روش ها را برای از بین بردن لکه خون از روی فرش امتحان کرده اید؟ آیا از نتیجه راضی بودید؟ برامون نظر بگذارید!

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

5 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    مائده حسنلو 21-07-2020

    چیز خوبی آفرین

    مائده حسنلو 21-07-2020

    من که خوشم اومد👏👏👏👌

    علی 30-07-2020

    عالی