خوردن و نوشیدن در حال تماشای تلویزیون آن هم وقتی روی مبل ها نشسته باشید، پیامدهای بدی دارد. لک شدن مبل ها با سس عادی ترین مشکلی است که گریبان تان را می گیرد. سس گوجه فرنگی، سس سفید و سس سالاد مبلمان را کثیف می کنند. از بین بردن لکه سس از روی مبل اصلا ساده نیست. پارچه رو مبلی را نمی توانید به راحتی پاک کنید و این لکه های رنگارنگ روی مبل ها جا خوش می کنند. قبل از اینکه لکه سس خشک شود سریع برای پاک کردن لکه دست به کار شوید. پین ورک راه حل های ساده ای را برای خلاصی از لکه های روی مبل دارد با ما همراه شوید.

سرکه سفید برای از بین بردن لکه سس از روی مبل

سرکه سفید برای از بین بردن لکه سس از روی مبل

از سرکه سفید می توان برای از بین بردن لکه سس از روی مبل استفاده کرد. در صورتی که لکه سس قرمز هنوز خیس است، با دقت آن را از روی مبل جمع کنید و حواستان باشد که لکه را به قسمت های تمیز مبل منتقل نکنید. سپس تکه ای پنبه یا اسفنج را با سرکه سفید خیس کرده روی لکه قرار دهید. پس از چند دقیقه در صورتی که لکه تمیز شده است، آثار سرکه را نیز با یک دستمال تمیز و مرطوب از روی مبل تمیز کنید.

از بین بردن لکه سس از روی مبل با آب گاز دار

از بین بردن لکه سس از روی مبل با آب گاز دار

برای تمیز کردن لکه سس قرمز خشک شده از روی مبل هم راه هایی وجود دارد. مثلا می توان از آب گاز دار برای از بین بردن لکه سس از روی مبل استفاده کرد. ابتدا باید یک بطری آّب گاز دار بدون طعم و چندین برگ دستمال توالت تهیه کنید. برای پاک کردن لکه سس از روی مبل مقداری آب گازدار را روی لکه بریزید و دستمال کاغذی را روی آن فشار دهید تا لکه را به خود جذب کند. دستمال کاغذی های روی لکه را عوض کنید و دوباره همین کار را تکرار کنید. اگر هنوز لکه به طور کامل پاک نشده است، یک قاشق مایع ظرف شویی را در دو فنجان آب سرد حل کنید و یک حوله را در آب خیس کرده با حوله مرطوب روی لکه ضربه بزنید تا کاملا پاک شود.

استفاده از لکه بر برای از بین بردن لکه سس سرسخت

استفاده از لکه بر برای از بین بردن لکه سس سرسخت

اگر متوجه وجود یک لکه سس قدیمی روی مبل شده اید و هیچ یک از روش های بالا برای از بین بردن لکه سس از روی مبل موثر نبوده است، آخرین راه استفاده از لکه برها است. اسپری های لکه بر در اغلب فروشگاه ها پیدا می شوند و با مطالعه موارد مصرف آن ها می توانید لکه بر مناسب مبل و تشک را پیدا کنید. برای از بین بردن لکه سس از روی مبل مقداری از محلول لکه بر را روی یک دستمال تمیز اسپری کنید و با دستمال روی لکه بکشید تا کاملا پاک شود. سپس با مقدار بسیار کمی آب و یک حوله تمیز روی آن قسمت بکشید تا مبل به تمیزی روز اول شود.

آیا راه های ساده تری را برای از بین بردن لکه سس از روی مبل بلد هستید؟

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.