با بالا رفتن قیمت مسکن و نوسانات زیاد در اجاره‌بهای ساختمان، خیلی از افراد دیگر نمی‌توانند با بودجه‌های قبلی خود، خانه‌های نوساز و تازه ساخت را خریداری کنند.
علاوه‌بر آن، بسیاری از مالکان خانه‌های قدیمی که به دنبال تعمیر و نگهداری ساختمان خود هستند، به فکر بنایی، بازسازی و نوسازی ساختمان خود می‌افتند. بازسازی خانه‌های قدیمی و کلنگی می‌تواند راه مناسب و کم‌هزینه‌ای برای استفاده مجدد از فضاهای قدیمی باشد.

بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان، نیازمند دانش فنی و مهندسی است و اصولاً در تغییرات بنیادین و اساسی، حتماً باید از متخصصان و تعمیرکاران حرفه‌ای کمک گرفت.
از زمانی که تصمیم به بازسازی و نوسازی ساختمان خود بگیرید، باید مراحلی را برای این تغییر طی کنید. از طرفی رعایت نکات زیادی می‌تواند در گرفتن نتیجۀ بهتر و دقیق‌تر، موثر باشد. در ادامه‌ی مطلب، تمامی این عوامل و نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

بازسازی و تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

بهترین متخصص با کمترین قیمت

انواع بازسازی خانه‌های قدیمی

شروع و انجام عملیات بازسازی، نیازمند داشتن اطلاعات کافی از منزل و ویژگی‌های آن است. فارغ از آن، بدون داشتن اطلاعات علمی عمرانی و معماری، احتمالاً دچار مشکلات زیادی در حین بازسازی یا پس از آن خواهید شد. به طور کلی می‌توان انواع بازسازی خانه‌های قدیمی را در موارد زیر خلاصه کرد:

۱٫ بازسازی خانه‌های قدیمی ویلایی

خانه‌های ویلایی، بازسازی و نوسازی راحت‌تری را نسبت به دیگر انواع منزل دارد. به دلیل آنکه وزن بار کمتری به روی دیوارها و ستون‌های خانه‌های ویلایی وارد می‌شود، تنوع بیشتری در طرح و نقشۀ بازسازی می‌توان اعمال کرد.

از طرفی در صورتی که فضای سبز و حیاط نسبتاً خوبی در مکان وجود داشته باشد، می‌توان از آن نیز برای زیباتر کردن خانه استفاده کرد. خانه‌های ویلایی بعد از سالیان زیاد، دچار فرسودگی در قست دیوارها و تاسیسات می‌شوند، به همین دلیل باید پس از گذشت عمر زیاد، نسبت به نوسازی آن اقدام کرد. در این خانه‌ها می‌توان از بالکن با ویوی منظره، پنجره‌های بزرگ، شومینه و باربیکیو و کاشت گل‌های زینتی در حیاط بهره برد.

۲٫ بازسازی خانه‌های قدیمی آپارتمانی

در بازسازی خانه‌های قدیمی آپارتمانی، باید دو مسئلۀ اصلی را در نظر گرفت. اولین قدم برای بازسازی این خانه‌ها، پیدا کردن استحکامات خانه نسبت به خانه‌های دیگر است.

در این نوع بازسازی، طرح و نقشه زیادی نمی‌توان برای تغییر دیوارها و ستون‌ها ارائه کرد، زیرا ممکن است استحکام و ایمنی دیگر خانه‌ها را به خطر بیندازد، اما می‌توان با پیاده‌سازی دکوراسیون داخلی متفاوت و به روز، رنگ و بوی خانه را عوض کرد.
نوسازی ساختمان مخصوصاً در خانه‌های آپارتمانی با متراژ پایین، رواج بیشتری دارد زیرا ساکنین این خانه‌ها، به دنبال تنوع و تغییر در خانۀ کوچک خود هستند. نوسازی در خانه‌های با متراز پایین باید به گونه‌ای باشد که فضای خانه را بزرگتر از حال حاضر، نشان دهد.

خدمات بازسازی 

در بازسازی منزل، خدمات زیادی می‌تواند با در نظر گرفتن ویژگی‌های خانه اعمال شود. بازسازی خانه می‌تواند یا به دلیل تغییر سبک و فضای خانه باشد یا به شکلی که اصل حفاظت بنا مورد نظر باشد.

در بازسازی سبک، بر اساس طرح فنی کار نوسازی انجام می‌شود. اما در بازسازی به دلیل حفاظت بنا، اصل بر حفظ استحکام خانه و جلوگیری از خرابی آن است. به طور کلی می‌توانید موارد زیر را در دستۀ بازسازی خانه‌های قدیمی در نظر داشته باشید:

  • تغییر در مدل ساختمان و تغییر فضای اتاق‌ها و دیوارها در صورت امکان
  • تغییر در نوع پوشش و رنگ دیوارها و سقف
  • تغییر وسایل قدیمی منزل یا تعمیر آن‌ها به شکل نوسازی
  • تغییر در نوع کف ساختمان (کفسازی)
  • تغییر در چیدمان و نوع کابینت و تغییر دکور آشپزخانه
  • تعویض درب‌ و پنجره‌ها با درب ضد‌سرقت و پنجره دوجداره
  • بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

ایده‌های بازسازی خانه‌های قدیمی

ساکنان خانه‌های قدیمی که تصمیم به نوسازی و بازسازی خانۀ خود گرفته‌اند، معمولاً از مدت‌ها قبل نسبت به تغییرات خانه ایده پردازی و رویا پردازی می‌کنند، اما باید بدانید که تمامی رویاها و ایده‌های شما باید متناسب با نوع ساختمان و فضا شما باشد.
علاوه‌بر آن، ممکن است بعضی تغییرات نیاز به بودجه‌های زیادی داشته باشد که از توان شما خارج شود. بنابراین بهتر است ایده‌های قابل پیاده‌سازی و ممکن را در نظر بگیرید. می‌توانید از لیست زیر برای گرفتن ایده استفاده کنید:

  • بالکن یا حیاط منزل را تبدیل به باغچه با گل‌ها و گلدان‌های فراوان کنید.
  • به دیوارهای خانه رنگ و لعاب بدهید و از آوردن رنگ‌های تازه به در و دیوار خانه هراس نداشته باشید. همچنین می‌توانید از انواع دیوارپوش‌ها نیز کمک بگیرید.
  • فرش و موکت را کنار بگذارید و سعی کنید از کفپوش‌های تازه و جدید مانند سرامیک و پارکت استفاده کنید.
  • نورپردازی‌های مختلف و پراکنده به جای استفاده از لوستر و چراغ‌های متمرکز استفاده کنید. نور را در خانه پخش کنید.
  • استفاده از آسمان مجازی را فراموش نکنید. می‌توانید انواع طرح‌ها و ایده‌های خود را با نورپردازی‌های متنوع به روی سقف و دیوار اجرا کنید.
  • در وسایل خانه تغییر ایجاد کنید. این تغییر حتما نباید با خرید وسایل جدید باشد. تعمیر و نوسازی وسایل قدیمی هم می‌تواند منجر به تغییر در آن شود.

مراحل بازسازی خانه‌های کلنگی

برای آن که بهترین نتیجه را در بازسازی و نوسازی خانه‌های قدیمی داشته باشید، نیاز است تا مراحلی را با موفقیت و به طور کامل طی کنید.

برای مثال، ابتدای امر باید تمامی خرابی‌ها، اعم از پوسیدگی یا خرابی دیوار و سقف، پوسیدگی یا شکستگی در لوله‌های ساختمانی و اتصالات، درب‌ها و پنجره‌های قدیمی و از کار افتاده، کاشی‌های شکسته یا رنگ و رو رفته و خیلی چیزهای دیگر را از منزل حذف کنید.

در صورتی که بخواهید کار نوسازی را با همان وسایل قدیمی و خراب پیش ببرید، احتمالاً پس از مدتی دوباره به همان شکل سابق برخواهید گشت و تنها رنگ و لعاب خانه را تغییر داده‌اید.
در مرحله بعد باید مطابق با نظر کارشناسان و متخصصان فنی ساختمانی، تغییرات دکور در چیدمان دیوارها را انجام دهید. متخصصان فنی با در نظر گرفتن نوع و سن ساختمان، تغییراتی را در حد امکان برای منزل شما پیاده می‌کنند و در این بین نیاز است تا از بلند پروازی‌های بی‌جا بپرهیزید و تغییرات را متناسب با خانۀ خود اعمال کنید.

پس از آن می‌توانید مراحل نوسازی را به سمت خرید تجهیزات و وسایل جدید برده و خانۀ خود را مطابق با سلیقه و مد روز، تزیین کنید. به طور کل می‌توان این مراحل را در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. تعیین بودجه برای تغییرات و بازسازی منزل
  2. پیدا کردن شرکت خدماتی در زمینه بازسازی خانه‌های قدیمی کلنگی
  3. بازدید نیروهای فنی و متخصصان ساختمانی از منزل
  4. طراحی نقشه از سوی شرکت و ارائه به مشتری
  5. تایید نقشه و شروع کار نوسازی خانه کلنگی
  6. نظارت بر عملیات بازسازی و اتمام پروژه

هزینه بازسازی و نوسازی ساختمان

قبل از آن که بخواهید کار بازسازی را آغاز کنید، نیاز دارید تا متناسب با اندازۀ بودجه خود، کار بازسازی را شروع کنید.
بهتر است بدانید که عوامل زیادی بر روی هزینۀ بازسازی خانه‌های قدیمی و تغییر دکوراسیون ساختمان تاثیر می‌گذارند. این عوامل را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱٫ سن ساختمان:

هر چقدر که سن بنای شما بیشتر باشد، احتمالا نیاز به هزینه‌های بیشتری برای نوسازی آن خواهید داشت.

۲٫ نوع فوندانسیون و بنای خانه:

بسته به نوع ساختمان و ویژگی‌های فنی بنا، متخصصان تغییرات امکان پذیر را به شما پیشنهاد می‌دهند که می‌توانید از بین آن‌ها، طرح دلخواه را سفارش دهید.

۳٫ مقدار خرابی‌ها:

خرابی در تاسیسات و لوله کشی‌ها، کار بازسازی را طولانی و هزینه‌بر می‌کنند. اگر نیاز به تغییرات در این بخش ساختمان دارید، بودجه متناسب با آن را نیز در نظر داشته باشید.

۴٫ تجهیزات و وسایل مورد نیاز:

خانه‌های امروزی را به مدل‌های امروزی و با تجهیزات و وسایل جدید بازسازی می‌کنند و برای این کار از قابلیت‌هایی مانند کناف و سقف کشسان و… بهره می‌برند. هزینۀ استفاده از این وسایل می‌تواند به روی هزینۀ نهایی تاثیرگذار باشد.

بازسازی خانه‌های خود را به پین‌ورک بسپارید.

پیدا کردن شرکت معتبر در زمینه بازسازی خانه‌های قدیمی کلنگی، می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. در صورتی که از افراد غیرمتخصص و با دانش ناکافی در حوزه ساختمان استفاده کنید، علاو بر هدر دادن بودجه، ریسک خطرات جانی و مالی را نیز پذیرفته‌اید.

پین‌ورک یکی از ارائه دهندگان خدمات بازسازی خانه است که پیمان‌کاران مجرب و با سابقه طولانی همکاری دارد. برای استفاده از خدمات بارسازی، نوسازی و تغییر دکوراسیون می‌توانید سفارش خود را در اپلیکیشن رایگان پین‌ورک ثبت نمایید. همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره ۸۷۷۰۰۷۷۰ – ۰۲۱ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش آرمینا رستمی کیا

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.