پاک کردن لکه های تازه از روی کاغذ دیواری چندان دشوار نیست ولی اگر لکه های قدیمی روی کاغذ دیواری جا خوش کنند به این سادگی ها نمی توانید پاکشان کنید. کاغذ دیواری را نمی توان برای شستشو و لکه بری به خشکشویی فرستاد و باید هر چه سریع تر برای تمیز کردن لکه خودتان دست به کار شوید. خوشبختانه بسیاری از لکه های رنگ را می توان در دقایق اولیه به سادگی پاک کرد. اما از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری کمی تفاوت دارد. چون استفاده از رطوبت زیاد حتی به کاغذ دیواری های قابل شستشو هم آسیب می زند. اما پین ورک همیشه راه های ساده ای را برای خلاص شدن از لکه های سمج پیشنهاد می کند. با ما همراه باشید تا همه لکه های رنگ روی کاغذ دیواری را پاک کنیم. البته ما قبلا در مقاله ” روش های تضمینی تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه ” به طور کامل به روش های پاک کردن انواع لکه از روی کاغذ دیواری اشاره کرده ایم که به شما پیشنهاد می‌کنم این مطلب را نیز از دست ندهید!

از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری با سشوار!

از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری با سشوار

نظافت منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

هنگامی که با یک لکه رنگی مواجه می شوید، باید نوع آن را تشخیص دهید تا بهترین ماده را برای از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری انتخاب کنید. برای مثال رنگ مداد شمعی بدون هیچ نوع ماده شوینده و تنها با ایجاد گرما تمیز می شود. پس اگر فرزندتان با مداد شمعی روی دیوار نقاشی کشیده است، برای پاک کردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری ابتدا با سشوار به آن حرارت دهید تا اندکی نرم و روان شود. سپس فورا با یک دستمال روی لکه بکشید. در صورت نیاز این کار را دوباره تکرار کنید تا تمام رنگ مداد شمعی پاک شود.

راه های پاک کردن لکه مداد رنگی از روی دیوار

راه های پاک کردن لکه مداد رنگی از روی دیوار

تمیز کردن لکه رنگ مدادهای رنگی چندان دشوار نیست و سه راه برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد. اگر با یک لکه کوچک روی دیوار مواجه شدید قبل از هرچیز سعی کنید با پاک کن آن را تمیز کنید. اگر لکه پاک نشد یا فرزندتان روی قسمتی از کاغذ دیواری نقاشی کشیده است، ترکیب آب و شوینده های معمولی را با اسفنج روی لکه ها بکشید تا تمیز شود. در صورتی که لکه رنگ مداد رنگی بسیار پررنگ و مقاوم بود، برای تمیز کردن لکه رنگ از روی دیوار با یک مسواک تمیز مقداری خمیردندان را روی لکه ها بمالید و با دستمال مرطوب خمیردندان و لکه ها را از روی دیوار پاک کنید.

یک محلول جادویی برای از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری

یک محلول جادویی برای از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری

اگر دقیقا نمی دانید با چه نوع لکه رنگی مواجه هستید، یک روش بی ضرر و موثر را برای پاک کردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری استفاده کنید. از یک شوینده دست ساز خانگی معجزه آسا کمک بگیرید. یک پیمانه سرکه سفید را با دو پیمانه آب ترکیب کنید و برای از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری از آن استفاده کنید. می توانید این محلول را روی لکه اسپری کنید یا آنکه یک اسفنج را با آن مرطوب کرده، روی لکه بکشید تا کاملا پاک شود. سپس با دستمال مرطوب و آب روی محل مورد نظر بکشید و برای پایان کار کاغذ دیواری را با یک دستمال خشک کنید.

آیا راه های دیگری برای از بین بردن لکه رنگ از روی کاغذ دیواری می شناسید؟

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش افسانه رجب پور

درباره نویسنده

افسانه هستم نوشتن برای من یک تفریح دوست داشتنی است که همه وقتم را پر کرده است. کشف ناشناخته ها و آموختن مطالب جدید همیشه برایم شیرین است. به نظرم در عصر ارتباطات و تکتولوژی هنوز هم نوشتن بهترین راه ارتباطی است.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    malek 07-06-2019

    سلام
    قسمتی از کاغذ دیواری ما بخاطر رطوبت دادن از بارانهای سیل آسای امسان لکه های سیاه و عمقی گرفته
    کاغذ دیواریمان قابل شستشو هم بوده ولی شدت باران بسار زیاد بود و متاسفانه لکه ها ازدیوار و مانند جوهر از پشت به خورد کاغذ دیواریمان رفته آیا روشی برای رفع این مشکل هسن ؟

      افسانه رجب پور 30-09-2019

      سلام دوست عزیز?میتونید از اسفنج آغشته به محلول آب گرم و صابون استفاده کنید. در غیر اینصورت بهتره از یک متخصص برای تعمیر کاغذدیواری کمک بگیرید.

    آرش 20-02-2020

    سلام پشت مبل های ما کاغذ دیواری ها سیاه شده بنظرتون باید چکار کنم

      افسانه رجب پور 23-02-2020

      سلام دوست عزیز. داخل این مطلب به طور کامل توضیح داده شده.

    علی 12-03-2020

    خیلی کاربردی بود ممنون

      افسانه رجب پور 03-04-2020

      سپاس از نظر لطفتون?

    مرضیه 23-03-2020

    سلام وقت بخیر من تازه کاغذ دیواری نصب کردم و بعداز ان بخاطر بارون شدید دیوار نم‌داده و کاغذ دیواری زرد شده ایا راه حلی برای از بین بردنش وجود داره؟

      افسانه رجب پور 09-04-2020

      به نظر بنده بهترین راه حل اینکه ابتدا نم دیوار رو به طور کامل از بین ببرید و از رول جدید کاغذ استفاده کنید 🙁

    Hajar 29-03-2020

    سلام ۶ ماهه کاغذ دیواری نصب کردیم، به تازگی پشت مبل ها لکه زرد شده چیکار کنم پاک بشه خیلی بد زرد شده

      افسانه رجب پور 03-04-2020

      سلام دوست عزیز داخل متن به طور کامل توضیح داده شده.

    ترنم 28-06-2020

    روی کاغذ دیواری لکه رنگ روغن است چطور پاکش کنم؟

    01-07-2020

    موثر بود ، اطلاعات خوبی بود

    . 19-07-2020

    سلام لکه گوآش چجوری پاک بشه؟