نحوه تمیز کردن چرخ های فلزی؛ چگونه چرخ های فلزی را تمیز کنیم؟ چرخ های فلزی از ترکیب آلومینیوم و آهن ساخته می شوند و تمیز نگه داشتن آنها و دانستن شست وشوی حرفه ای لاستیک و رینگ گامی مهم در جهت جلوگیری از زنگ زدگی و ساییدگی آنها است.
راه های ساده تمیز کردن برای نگهداری منظم و اساسی کاربردی ترند. بعد از اتمام تمیز کردن چرخها از سیلنت (درزگیر) استفاده کنید تا چرخهایتان نو به نظر برسد.

روش اول شست وشوی حرفه ای لاستیک و رینگ : تمیز کردن منظم ظاهر و چاک های چرخ

شست و شوی حرفه ای لاستیک و رینگ با روش های ساده ۱

دودی کردن شیشه در محل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

مرحله اول: با یک شلنگ به طور کامل چرخ را آب پاشی کنید تا کثیفی از بین برود.در یک روز خنک و غیر بارانی و در یک محیط باز این کار را انجام دهید. از یک شلنگ متصل شده به جریان قوی برای پاک کردن هرگونه گرد و غبار و چرک های چسبنده استفاده کنید.آب را به همه جای چرخ بپاشید و از شسته شدن کامل آن مطمئن شوید.اگر آب پاش ندارید انگشت شست تان را روی دهانه شلنگ بگذارید تا آب فواره کند و در یک جهت از شلنگ خارج شود.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ ۲

مرحله دوم: استفاده کردن از ماده ای که مخصوص پاک کردن چرخ ها است برای لبه های چرخ؛از ماده ای غیر اسیدی با آب پاش برای تمیز کردن چرخ های فلزی استفاده کنید،همچنین برای تمیز کردن وسط چرخها پاک کننده را با آب پاش به آن و روزنه ها و پره های چرخ اسپری کنید.برای جاهایی که بیشتر کثیف است از تمیز کننده ی بیشتری استفاده کنید و اجازه بدهید پاک کننده ۱ تا ۲ دقیقه روی چرخ ها بماند وبه چرک ها وکثیفی ها نفوذ کند.قبل ازینکه از پاک کننده استفاده کنید از روی مرکز چرخها هرگونه محافظی را که نصب کردید جدا کنید.اگر نمیخواهید از پاک کننده ی شیمیایی استفاده کنید از سرکه ی تقطیر شده به عنوان پاک کننده میتوانید استفاده کنید.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 3

مرحله سوم: با یک فرچه نرم و نه خیلی زبر و زمخت به آرامی چرخ را ضد عفونی وتمیز کنید. پاک کننده را با براش روی چرخها بکشید تا کثیفی ها را از سطح چرخ پاک کند.در دایره ی قسمت روی چرخ ها کار کنید  تا چرخ ها کاملا پاک شوند.روی تمیز شدن پره های چرخ که کثیفی ها در آنجا بیشتر میماند دقت بیشتری داشته باشید. وقتی فرچه تان کثیف شد آن را با آب سرد بشویید.فرچه مربوط به اجزای ماشین را در مغازه های لوازم یدکی مربوط  به ماشین  در محلتان میتوانید پیدا کنید. از مسواک با موهای نرم  برای تمیز کردن جاهای باریک روی چرخ مثل لبه های پیچ دار و انحنا دار و یا  فضای بین پره روی چرخ ها استفاده کنید.

 

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 4

مرحله چهارم: مواد پاک کننده روی چرخها را با شیلنگ آب به آرامی بشویید.اگر پاک کننده روی چرخها بماند موجب باقی ماندن ته مانده ی مواد در چرخها شده و همچنین موجب ساییدگی  چرخها میشود.از شسته شدن تمام قسمت های چرخ را که به پاک کننده آغشته شده بود مطمئن شوید.هنگامی که چرخ را میشویید به سری ِ شلنگ احتیاجی نیست.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 5

مرحله پنج: چرخها را یک پارچه میکروفیبر خشک کنید. اگر چرخ ها را  پاک کنید آبی  درآن باقی نمیماند. خشک کردن چرخ ها از خیس ماندن یا خوردگی ساختار چرخ شما جلوگیری میکند.از پارچه کهنه و زبر برای پاک کردن چرخ ها استفاده نکنید زیرا موجب خراشیدگی روی چرخهایتان میشود.

روش دوم شست وشوی حرفه ای لاستیک و رینگ : از بین بردن چربی و لکه های سخت؛

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 6

مرحله اول: شستشو با شلنگ آب باقی مانده مواد را از روی چرخ ها از بین میبرد.چرخ هایتان را در هوای آزاد پاک کنید زمانی که هوا خشک است . چرخ هایتان را با یک شلنگ متصل به فشار قوی آب بشویید. هنگامی که چرک و دوده های زیادی ر‌وی چرخهایتان است از شلنگ استفاده کنید. سری های شستشوی قوی را میتوانید از فروشگاه های محلی لوازم یدکی محلتان تهیه کنید.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 7

مرحله دوم: اسپری تمیز کننده اجاق گاز  را روی چرخ ها بپاشید و اجازه بدهید ۲ الی ۳ دقیقه روی آن بماند. قبل از پاشیدن آن به چرخ ها اسپری را تکان دهید. پاک کننده باید در تماس با چرخ برای کمک به نفوذ در خاک و باقی مانده ی چرک ها و دوده ها عمل کند. ماده تمیز کننده گاز را میتوان در فروشگاه های لوازم خانگی یافروشگاه لوازم سخت افزاری خریداری کرد. هنگام کار کردن با پاک کننده از عینک ایمنی و دستکش ایمنی استفاده کنید زیرا ممکن است اسیب ببینید. پوشش دهنده ی مرکز چرخ را برای شستن قسمت زیری آن حتما جدا کنید.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 8

مرحله سوم:برای تمیز کردن حفره های روی چرخ از یک براش خوش دست استفاده کنید. یک براش نرم و پاک کننده از فروشگاه محلی تان پیدا کنید و با آن اطراف چرخ را پاک کنید.
تا زمانی که همه جای چرخ ها کاملا تمیز شوند و حفره های روی چرخ ها کاملا دوده زدایی شوند روی آن کار کنید. برای افزایش قدرت تمیز کننده مقدار زیادی از تمیز کننده را روی براش قرار دهید از براش زبر استفاده نکنید تا موجب خراش نشود.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 9

مرحله چهارم: با یک براش کوچک تر و ریز تر بین پره های چرخ و روی آن را تمیز کنید، روی دایره رویی چرخ ها و روی جاهای کوچکی که دوده ها جمع میشوند بیشتر کار کنید.به جای براش مخصوص از یک مسواک نرم هم میتوانید استفاده کنید.

مرحله پنجم: از شلنگ برای  شستن تمیز کننده  استفاده کنید.پاک کننده را به طور کامل از روی چرخها بشویید به طوری که چیزی از آن باقی نماند. مطمئن شوید که کف شوینده از روی چرخها کاملا پاک  شده. در این مرحله شست و شو  شما نیازی به سریِ قوی شلنگ ندارید.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 11

مرحله ششم: با حوله میکروفیبر لبه های چرخ را خشک کنید از حوله خشک و نرم استفاده کنید، اگر از پارچه های کهنه و زبر استفاده کنید به چرخ آسیب میزنید.

روش سوم شست وشوی حرفه ای لاستیک و رینگ : حفاظت از چرخ ها

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 12

مرحله اول: یک درزگیر مخصوص چرخ تهیه کنید.یک ظرف حاوی  واکس درزگیر و مهر و موم کننده برای روی چرخ ها پیدا کنید،این درزگیر مثل  یک لایه ی محافظت کننده عمل کرده و چرخ شما را در برابر کثیفی ها و گرد و غبار مقاوم تر میکند.این گونه درزگیر ها را میتوانید از فروشگاه های لوازم یدکی  اطرافتان پیدا کنید.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 13

مرحله دوم: با استفاده از پد مخصوص به طور دقیق درزگیر را به قسمت های فلزی چرخ بزنید.

در یک روز خنک و در محیطی با تهویه ی مناسب کار کنید. مقداری اسفنج  یا پد مخصوص را به موم درزگیر به اندازه ی یک سکه ی دایره ای آغشته کنید وسپس  آن را به قسمت های فلزی چرخ بمالید تا تمیز شوند. روی قسمت مرکزی و پره ها و شبکه ها و انحنا های روی چرخ کار کنید.
این موم درزگیر  از چرخ تان در برابر گرد و غبار حاصل از ترمز کردن و قیر و هر گونه موادی که سبب کثیفی آن می شود، محافظت میکند.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 14

مرحله سوم: اجازه دهید موم درزگیر ۳۰ دقیقه روی چرخ ها بماند؛موم باید روی چرخ ها بماند تا جذب چرخ ها شود و لایه ی محافظتی تشکیل دهد.همچنین محلی که در آن از این موم استفاده میکنید باید دارای تهویه مناسب باشد تا پس از استفاده موم به خوبی خشک  شده  و جذب چرخ ها شود.

شستن حرفه ای لاستیک و رینگ 15

مرحله چهارم:با استفاده از پارچه  ی میکروفیبری موم درزگیر را جلا دهید؛ با یک  پارچه میکروفیبری تمام قسمت های  حاوی موم را بمالید تا از بین برود( پس از جذب کامل). پارچه میکروفیبری را بیشتر روی داره قسمت رویی چرخ ها به کار بگیرید تا چرخ هایتان برق بزند و نهایتاً کارتان به اتمام برسد.فراموش نکنید که حتما بین پره های چرخ را هم به خوبی با پارچه بمالید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

6 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.