راه کار نظافت آشپزخانه در یک چشم به هم زدن!

مرتب کردن آشپزخانه ممکن است یک روز شما را کاملا پر کند! در همه ی آشپرخانه، مخصوصا آپزخانه های کوچک تعدادی کابینت، قفسه ی بهم ریخته و فضاهایی که موادغذایی، شوینده و دیگر وسایل را در آنها نگهداری می شود وجود دارد. حتما برای شما پیش آمده است که دقیقا در همان زمان هایی که آشپزخانه خانه شما کاملا به هم ریخته است،  مهمان ناخوانده زنگ خانه را بزند. اگر ترفند های نظافت آشپزخانه را بدانید، نظافت آشپزخانه به جای یک روز، ۳۰ دقیقه زمان از شما می گیرد. البته این نکته را فراموش نکنید که در این زمان کوتاه ما قصد نداریم همه چیز را کامل جمع وجور کنیم. ما این را می دانیم که تمیزکاری اساسی در کار نیست! هدف این است که در چند گام ساده و در مدت زمان کوتاهی به این اوضاع نابه سامان را درست کنید.

درخواست نظافتچی منزل

بهترین متخصص با کمترین قیمت

کشو ها در اولویت هستند

مرتب کردن کشوها سریع انجام می شود. ابتدا آنها را کامل خالی کنید. هر وسیله ای که دیگر به درد شما نمی خورد را دور بیاندازید. از وسایل باقی مانده، هرکدام که ارتباطی با آشپرخانه ندارد را سرجای خودش بگذارید. بقیه وسیله ها را یا در جای خودشان در آشپزخانه قرار دهید. با مرتب کردن کشوها، خرت و پرت ها هم جمع وجور می شوند.

نظافت کابینت زیر سینک گام دوم شما است

هرکدام از قوطی ها و بطری های شوینده ای که نشتی دارد، خالی است و ارزش نگهداری ندارد را دور بیاندازید و هرچه که باقی می ماند را با یک دستمال تمیز کنید. لازم نیست که این کار را خیلی با ظرافت انجام دهید. وسواس را کنار بگذارید، شما برای کل کارها فقط نیم ساعت زمان دارید. همه ی شوینده ها و رول های سلفون و دیگر وسایل زیر سینک را بصورت ردیفی مرتب بچینید تا به راحتی قابل دسترس باشند.

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

قفسه ها را به سرعت تمیز کنید

ماده ی غذایی در قفسه ها هست که تاریخ انقضایش گذشته باشد؟ هر نوع کنسرو و یا مواد دیگر که بنظر فاسد می آیند را دور بیاندازید و هرچه باقی مانده است را مرتب کرده و مطمئن شوید که قابل رویت و در دسترس هستند.

یخچال و فریزر را مرتب کنید

اگر مدت خیلی زیادی است که آنها را تمیز نکرده اید و در وضعیت نابسمانی به سر می برند، بهتر است که تمیزکردن آنها را بگذارید برای وقتی دیگر. اما اگر ظاهر مرتبی دارد، خیلی سریع مواد غذایی فاسد و چندش آور را دور بریزید. نیازی نیست تا همه مواد را از یخچال و فریزر خارج کنید؛ مگر اینکه خیلی کثیف و آلوده باشند. در همان حین که مرتب می کنید اگر چیزی به چشم‎تان خورد که باید دورانداخته شود، ترتیب اش را بدهید.

ظرف ها را سر جایشان بگذارید

برای این مورد، نیازی نیست که یک اقدام خارق العاده انجام دهید. به اطراف نگاه کنید و هرچیزی که سر جای خودش نیست و یا دیگر آن را نمی خواهید بردارید و در جای خودش بگذارید. من اغلب، بطری های آب معدنی در سایزهای مختلف را که قابل بازیافت یا مصرف دوباره باشد را نگه می دارم، شاید جایی به کارم بیایند. اگر ظرف ظروف شکسته و یا نیاز به تعمیر دارید، در صورتی که قابل استفاده نیستند آنها را دور بریزید و در غیر این صورت آنها را بیرون از کابینت و جلو چشم بگذارید تا در اولین فرصت آنها را درست کنید.

 

تمیزکاری جنگی بهترین راه است!

کار سختی نیست، کافیست ظرف های کثیف داخل سینک را با دست بشویید و بگذارید تا در جاظرفی خشک شوند. یا آن ها را داخل ماشین ظرف شویی بشورید. با یک دستمال تمیز و اسپری های شوینده سطوح روی کابینت و دیگر قسمت ها را دستمال بکشید. یک آشپزخانه که به تازگی مرتب شده باشد و کمی بوی لیموی تازه و نعنا یا هر رایحه ای که دوست دارید بدهد به شما حس فوق العاده خوبی القا می کند که به هدف تان رسیده و کارهای تان را انجام داده اید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش زهرا طباطبایی

درباره نویسنده

زهرا طباطبایی هستم! از روز های اول فعالیت "مجله پین ورک" دست به قلم شدم و نوشتم و یاد گرفتم و با بزرگ شدنش من هم بزرگ تر شدم... و توی این مدت، به قول " آنتوان کلیما " همیشه برام خود نوشتن مهم بوده; خیلی مهم تر از انتشارش!!! امیدوارم قلمم رو دوست داشته باشید :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.