آیا شما طرفدار قهوه‌ی شیرین هستید؟ دوست دارید که قهوه‌ی خود را با چیزی غیر از شکر شیرین کنید؟ یا بهتر است بپرسم دوست دارید قهوه‌ی خود را با طبیعی‌ترین مواد ممکن شیرین کنید؟ من در این مطلب به شما پنج ماده شیرین کننده قهوه که بسیار طعم عالی به آن می‌دهند را معرفی خواهیم کرد. امیدوارم همه‌ی آن‌ها را امتحان کنید و نظر خود را برای ما ارسال کنید. در این مطلب از مجله پین‌ورک به معرفی شیرین‌کننده طبیعی قهوه می‌پردازیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

۱ . دارچین

دارچین شیرینی فوق‌العاده‌ای به قهوه می‌بخشد. دارچین موجود در قهوه بسیار باستانی بوده اما هنوز هم امروزه از آن به‌عنوان یک گزینه بسیار خوش‌ طعم هنگام شیرین کردن فنجان قهوه استفاده می‌کنند. فقط نکته‌ای که در مورد دارچین وجود دارد این است که نان دارچین برای بسیاری از افراد یک نان خوش‌طعم و دل‌انگیز است.

شیرین‌کننده طبیعی قهوه

حالا اگر دارچین را به قهوه خود اضافه کنید چه می‌شود؟ قطعا اگر شکر اضافه کنید دچار شیرینی کمتری می‌شود. به خاطر داشته باشید که دارچین به‌خودی‌خود شیرین نیست. در صورت زیاده‌روی در واقع می‌تواند تند هم بشود. اما به یاد داشته باشید که دارچین یک غذای بسیار شیرین و ملایم را به‌جای می‌گذارد و ازنظر شیرینی متفاوت خواهد بود.

ممکن است انتظار داشته باشید که حل کردن دارچین در قهوه دشوار باشد. درواقع ممکن است به‌هیچ‌وجه حل نشود بنابراین شما نیاز به کمی خلاقیت دارید. باید از یک کیسه چای خالی استفاده کنید و دارچین را در آنجا قرار دهید. سپس دارچین را در ظرف قهوه خرد خرد کنید یا می‌توانید از دارچین به همراه قهوه خود استفاده کنید. یا مقداری دارچین را با دانه‌های قهوه خود ذخیره کنید. این موارد را امتحان کنید ببینید چه چیزی باسلیقه شما مطابق‌تر است؟

همیشه می‌توانید دارچین را به قهوه خود اضافه کرده و دارچین را هنگام نوشیدن قهوه میل کنید. این بی‌خطر است و برای بدن انسان هیچ مشکلی ندارد. این بسیار نامنظم‌تر از استفاده از یک کیسه چای است.

۲ . کاکائو

کاکائو شیرینی و تیرگی و ضخامت را به قهوه شما می‌بخشد. کاکائو یکی دیگر از مواردی است که قهوه شما را به‌طور کامل شیرین نمی‌کند زیرا حاوی شکر نیست اما طعمی بسیار مطبوعی به همراه خواهد داشت. البته که شما طعم شکلات را میدانید که چقدر دلپذیر است. این چیزی است که شما می‌خواهید طعم آن را با هر بار که قهوه را با کاکائو به‌عنوان شیرین‌کننده اضافه می‌کنید بچشید. درواقع این بسیار شبیه قهوه موکا است به‌خصوص اگر مقداری شیر یا خامه اضافه کنید.

شیرین کننده طبیعی قهوه

البته می‌توانید شکلات تیره را نیز به قهوه خود اضافه کنید. این مقدار کمی بهتر از کاکائو واقعی مخلوط خواهد شد اما شکر اضافه‌شده در شکلات تیره وجود دارد که باید در مورد آن صحبت کنیم و حاوی مقادیر بیشتری کره کاکائو است. کره کاکائو مشکلی ندارد اما ممکن است دارای قند باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنم از شکلات تیره ۸۵% یا بالاتر استفاده کنید. بله میدانم که شکلات بسیار تلخی است اما ما در تلاش هستیم تا سالم بمانیم.

اگر شکلات واقعی را اضافه کردید باید کمی منتظر حل شدن آن باشید و هرازگاهی به‌آرامی آن را هم بزنید. این ممکن است چنددقیقه‌ای طول بکشد زیرا قهوه شما در نقطه‌جوش خود نیست و نباید هم باشد. بااین‌حال وقتی پودر کاکائو را به قهوه اضافه می‌کنید باید مراقب باشید که چگونه آن را اضافه می‌کنید. کاکائو زمینه قهوه شمارا بسیار غلیظ می‌کند /و برای اینکه بتوانید آن را آبکی کنید زمان بیشتری خواهد برد.

این بدان معناست که شما نمی‌توانید از پودر کاکائو در اسپرسواستفاده کنید/در غیر این صورت دستگاه شما مقابله می‌کند و باید ظرف آن را تمیز کنید. بااین‌وجود می‌توانید پودر کاکائو را به قهوه خود اضافه کنید به همان اندازه‌ای که نیاز دارید سپس چند قطره قهوه را باهم مخلوط‌کنید. شما باید نوعی خمیر غلیظ داشته باشید. شروع به رقیق کردن آن بکنید و به‌آرامی انجام دهید تا از تشکیل قطعات کاکائو در نوشیدنی خود خودداری کنید.

۳ . عسل

عسل گزینه بسیار خوبی است. افزودن عسل در قهوه باعث تغییر طعم خواهد شد. من این را به شما می‌گویم این‌یک تجربه بسیار متفاوت از شکر است. شیرینی وجود دارد اما عسل موجود در قهوه مانند چیزی است که تابه‌حال آن را امتحان نکردید. می‌دانم اولین باری که امتحان کردم سردرگم شدم و این می‌توانند باعث عادت هم بشود.

شیرین‌کننده طبیعی قهوه

طعم عسل بر تلخی قهوه غالب است بنابراین من توصیه می‌کنم اگر واقعاً عاشق عسل هستید و قادر به کنترل عسل اضافی هستید این کار را انجام دهید به‌اندازه کافی در نوشیدنی شما ذوب می‌شود اما در هنگام اضافه کردن باید مراقب باشید. اضافه کردن عسل به نوشیدنی خیلی داغ تقریباً تمام فواید آن را خراب می‌کند و ترکیب اصلی آن را تغییر می‌دهد.

بهتر است عسل را به قهوه اضافه کنید و بعد از چند دقیقه منتظر ماندن قهوه باید گرم دلپذیر باشد اما نه خیلی گرم! در مورد چای هم نیز صادق است. و اضافه کردن عسل ترفندی است که من در مرحله اول از افزودن آن به چای‌های خود یاد گرفتم.

تکه‌های کوچک موم زنبورعسل عجیب به نظر می‌رسد اما برای انسان بی‌ضرر است اگر این چیزی است که شما مایل به نوشیدن آن نیستید می‌توانید به‌طور ساده موم را با قاشق چای‌خوری خود بریزید. نکته مهم در مورد لانه‌زنبوری این است که عسل داخل آن خالص است و در معرض چیز دیگری جز موم قرار نمی‌گیرد. این پاک‌ترین نوع عسل است که می‌توانید دریافت کنید.

۴ . شربت افرا

برای داشتن طعم مغذی شربت افرا را به قهوه خود اضافه کنید. شربت افرا یکی دیگر از چیزهای جالب برای افزودن به قهوه شماست. البته شیرینی آن از عسل کمتر است اما عده‌ای عطر آن را ترجیح می‌دهند. با توجه به ظرافت شربت افرا طعم دار باید کمی بیشتر ازآنچه در ابتدا فکر می‌کنید به قهوه خود اضافه کنید.

شیرین‌کننده طبیعی قهوه

دلیل این امر این است که عطروطعم شیرین شربت ممکن است تحت‌الشعاع هر چیز دیگری که به قهوه خود اضافه می‌کنید باشد. هرچند که همراه با شیر و کرم است. بنابراین به همین دلیل توصیه می‌کنم شربت افرا را به نوشیدنی‌های سنگین مانند لاته/کاپوچینو و حتی نسخه‌های یخ‌زده آن‌ها اضافه کنید زیرا شربت افرا در مایعات حل می‌شود. اگر مقداری جوزهندی را به مخلوط و یا به دارچین اضافه کنید این تبدیل به زیباترین فنجان لاته یا کاپوچینو می‌شود. این یادآور زمستان یا اواخر پاییز است و فکر می‌کنم بسیاری از مردم عاشق این ترکیب بشوند.

۵ . عصاره وانیل

عصاره وانیل همیشه موردپسند قهوه است. عصاره وانیل ماده دیگری است که هنگام فکر کردن درباره شیرین کردن نوشیدنی در ذهن بسیار افراد قرار می‌گیرد. پس این اتفاق می‌افتد که عصاره وانیل با قهوه نیز بسیار خوب پیش برود.

شیرین‌کننده طبیعی قهوه

یک نکته را به خاطر بسپارید چه از عصاره وانیلی یا لوبیای وانیلی خالص استفاده می‌کنید نمی‌توانید مانند دارچین و پودر کاکائو شیرینی واقعی دریافت کنید.

وانیل به فنجان قهوهٔ شما زیبایی مبخشد و آن‌ها به نوشیدنی بسیار معطر تبدیل می‌کنند.

چه کسی بوی قهوه داغ را دوست ندارد؟ یا وانیل گرم؟ چه هردو را؟

این درواقع کاری است که من هرروز صبح با قهوه خود انجام می‌دهم. من چندین عصاره وانیل دارم که هنگام پخت یا تهیه شیرینی‌های دیگر از آن‌ها استفاده کردم و در بعضی از صبح‌ها به قهوه اضافه می‌کنم.

این‌یک روش عالی برای شروع روز است به‌خصوص آخر هفته‌ای آرام همراه با نان تست آووکادو!

به عصاره وانیل برگردید مطمئن شوید که عصاره وانیل واقعی چه بوربون یا وانیل ساده باشد. وانیلین نگیرید! این نسخه ارزان‌قیمت و مصنوعی از عصاره وانیل است.

این چیزهایی است که عطروطعم بیش‌ازحد می‌دهد و قطعاً از نتیجه بسیار ناراضی خواهید بود. به همین دلیل من به سراغ گلدان‌های وانیلی می‌روم زیرا این عصاره‌های واقعی وانیل هستند.

به فروشگاه‌های مواد غذایی خود نگاهی بیندازید و چندین مارک و انواع مختلف را امتحان کنید. مقدار کمی بخرید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که برای شما بهتر باشد.

به‌عنوان یک سایدوزه سریع همیشه می‌توانید عصاره شکمبه را با مقداری شیر نارگیل به آن بیفزایید و یک نوشیدنی دلپذیر و خوشمزه به دست آورید. این چیز دیگری است که من در صبحگاهی با قهوه انجام می‌دهم.

همراه قهوه شیرینی کمتری مصرف کنید !

خب! ما در مورد آنچه به قهوه شما اضافه می‌کنیم صحبت کرده‌ایم تا از قبل شیرین شود. اما چگونه ما   برای خود آسان‌تر می‌کنیم با یک فنجان قهوه شروع می‌کنیم که آن احتیاج زیادی به قند ندارد.

بیشتر اوقات مردم برای قهوه خود نیاز به قند دارد زیرا قهوه خیلی تلخ است. برای قهوه کیفیت پایین قند و شکر و شیر اضافه می‌کنم.

آنچه من آموخته‌ام این است که همه انواع قهوه به قند احتیاج ندارد به‌عنوان‌مثال اگر از قهوه روبوستا استفاده می‌کنید ممکن است وسوسه شوید که مقدار زیادی شکر به قهوه خود اضافه کنید.

دلیل این امر آن است که روبوستا طعم بسیار تلخ‌تری نسبت به آرابیکا دارد. همچنین کافئینش دو برابر است. اما اگر می‌خواهید ۱۰۰% خالص آرابیکا را تهیه کنید قهوه سبک تر و با تلخی کمتری خواهید داشت. این بدان معناست که در مرحله اول به همان اندازه قند احتیاج نخواهید داشت و هرچه شیرین‌کننده‌های طبیعی اضافه کنید بسیار بهتر است.

با آن وجود آگاه باشید که آرابیکا قهوه‌ای ضعیف‌تر از روبوستا است بنابراین اگر به دنبال طعم و مزه هستید باید یک مارک قهوه پیدا کنید که در درصدهای مختلف دسته‌بندی بشود.

چیز دیگری است که باید امتحان کنید گذشته از اینکه از چه نوع قهوه‌ای استفاده می‌کنید کاهش تدریجی نیاز به قند در بدن است.

بگذار توضیح بدهم هنگام خوردن یا نوشیدن غذاهای قندی یا نوشیدنی بدن ما به آن سطح قند عادت می‌کند و در مدت‌زمان کمی به قند بیشتری احتیاج دارد.

این می‌تواند عواقب بسیار بدی برای سلامتی شما داشته باشد.

بااین‌حال بحثی در این مورد وجود دارد اگر بدن شما به چه مقدار شکری که به آن عادت می‌کنید به قند کمتری نیز عادت خواهید کرد. بسیار شبیه تغییر قهوه سیاه است بدنتان ابتدا تلخی را حس می‌کند اما پس از مدتی به آن تلخی عادت می‌کند

این بدان معنی است که شیرین‌کننده‌های طبیعی موجود در این مقاله طعم قهوه شمارا قوی‌تر می‌کند پس‌ازآن در طولانی‌مدت قند را در بدن کاهش می‌دهد.

شیر خامه‌ای یا شیر گیاهی را جایگزین شیرین‌کننده‌ها

اگر واقعاً می‌خواهید به خودتان کمک کنید می‌توانید شیرین‌کننده‌ها را به‌طور کامل کنار گذاشته و فقط با یک خامه یا شیر به قهوه طعم دهید.این‌ها می‌توانند گیاهی یا لبنیاتی باشند اما همه آنها به قهوه شما کمک می‌کند تا طعم شگفت انگیزی داشته باشد. یکی از علایق من شیر نارگیل پرچرب است. چند قطره عصاره شکمبه را به همه‌چیز اضافه کنید من خودم در یک مهمانی کارائیب شرکت کردم. البته اگر واقعاً می‌خواهید همه‌چیز را خوشبوتر کند و شیرین‌کننده اضافه نکنید باید شیر به مقدار زیادی اضافه کنید چه گیاهی باشد چه حیوانی.


مقالات مرتبط :


در این مطلب از مجله پین‌ورک به معرفی پنچ‌تا از شیرین‌کننده‌های طبیعی قهوه پرداختیم. امیدوارم در این مطلب شیرین‌کننده‌ی طبیعی دلخواه خود را برای قهوه پیدا کنید. من به‌نوبه خود از هریک از این موارد استفاده کردم. مشکل این است که شربت فرا خیلی سریع در خانه ما تمام می‌شود بنابراین همیشه در دسترس نیست بخاطر همین من عصاره بادام را برای جایگزین آن کرده‌ام البته خیلی به هم شباهت ندارند اما میدانم که شبیه آن نیست اما به‌اندازه کافی به هم نزدیک هستند.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.