شاید وقتی به چین‌وچروک‌ها فکر کنید، بوتولینوم (بوتاکس) به ذهن شما خطور کند که یک درمان تجویزی رایج است که برخی از افراد از آن برای رفع چین‌وچروک استفاده می‌کنند؛ اما نظرتان در مورد بوتاکس مو چیست؟ در این مطلب از پین‌ورک به بررسی بوتاکس مو می‌پردازیم و امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید.

بوتاکس مو چیست؟

بررسی کلی بوتاکس مو

همچنان که سن موها بالا می‌رود همچون پوست، پرپشتی و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند. محصولات موی جدیدی هستند که به عنوان بوتاکس مو عرضه می‌شوند چراکه به سبب کمک به پر شدن مو، نرم کردن آن و کاهش حالت وز آن تولیدشده‌اند.

آیا بوتاکس مو حاوی بوتاکس است؟

در واقع بوتاکس مو حاوی بوتولینوم که جزء اصلی بوتاکس است، نمی‌باشد. در حقیقت باید گفت این اسم از آنجایی به این شیوه اطلاق می‌شود که عملکردی همچون بوتاکس دارد. درست همان‌طور که بوتاکس سبب آرام شدن عضلات و صاف شدن پوست می‌شود، بوتاکس مو نیز سبب پر شدن تک‌تک تارهای مو می‌شود تا به پرپشتی و صاف شدن آن کمک کند.

مو

چطور عمل می‌کند؟

بوتاکس مو یک درمان نرم‌کننده‌ی عمیق است که تارهای مو را با پرکننده‌هایی همچون کراتین می‌پوشاند. این درمان قسمت‌های شکننده و نازک هر تار مو را پر می‌کند تا به آن ظاهری پرپشت‌تر و درخشان‌تر ببخشد.

اجزای موجود بسته به نوع محصول متفاوت هستند. محصول L’Oreal Proffesional’s Fiberceutic از ماده‌ای به نام Intra-Cylane استفاده می‌کند تا تارهای مو را با فیبرهای نرم و انعطاف‌پذیرتر کند. این کار به ایجاد ظاهری پرپشت‌تر و صاف‌تر در مو کمک می‌کند. یک محصول محبوب دیگر Majestic Hair Botox نام دارد که ادعا می‌کند از ترکیب نوین موارد زیر استفاده می‌کند:

  • روغن خاویار
  • بونت-ال پپتید
  • ویتامین ب-۵
  • ویتامین ای
  • کلاژن مرکب که بخش بوتاکس درمان را تشکیل می‌دهد

مو

چه کسانی می‌توانند از این روش استفاده کنند؟

اگر مشکلات زیر را دارید می‌توانید از بوتاکس مو استفاده کنید:

  • مو خوره
  • موهای بسیار نازک فاقد حجم و درخشندگی
  • موهای آسیب دیده
  • موهای وز
  • موهایی که می‌خواهید صاف شوند

در طول این فرآیند چه چیزی صورت می‌گیرد؟

در بوتاکس مو به هیچ وجه از تزریق استفاده نمی‌شود. به جای آن، یک عامل نرم‌کننده به صورت مستقیم بر روی تارهای موی شما اعمال می‌شود. شما می‌توانید برای انجام این کار به سالن آرایشی مراجعه کنید و یا محصول را خریداری کنید تا خود در منزل از آن استفاده نمایید.

در این روش ابتدا مو شامپو می‌شود تا کوتیکول ها باز شوند و تارهای مو برای نرم شدن آماده شوند. سپس تارهای مو از ریشه تا انتها به بوتاکس مو آغشته می‌شوند. این ماده برای مدتی که اغلب ۲۰ تا ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد بر روی موی مرطوب می‌ماند.

برخی از آرایشگران پیش از آنکه موهای شما را خشک کنند و آن را با اتوی مو صاف کنند، ماده را از روی موها شست‌وشو می‌دهند. برخی آرایشگران دیگر نیز ممکن است در حالی که به خشک و صاف کردن موهایتان می‌پردازند بگذارند تا این ماده بر روی مو بماند تا به طور کامل به داخل تارهای مویتان نفوذ کند. شما تأثیر بوتاکس مو را بلافاصله پس از خشک‌کردن مو خواهید دید.

مو

 

میزان تاثیر این روش

در حال حاضر بوتاکس مو روشی محبوب است و نسخه‌های خانگی بسیاری از آن وجود دارند که ادعای اصل بودن می‌کنند. دشوار است که تشخیص دهید این محصولات چقدر خوب عمل می‌کنند و یا اینکه اجزای آن‌ها چقدر باکیفیت هستند.

بهترین تضمین برای شما این است که به یک سالن مورد اعتماد مراجعه کنید و از آرایشگر بخواهید تا در رابطه با این درمان توصیه‌هایی در اختیار شما قرار دهد. آرایشگران می‌توانند محصولات خود را از فروشندگان مختلفی بخرند به همین جهت آن‌ها می‌دانند که محصولات آن‌ها بهترین است و از فروشندگان مورد اعتماد تهیه شده است.

آثار بوتاکس مو باید بین ۲ تا ۴ ماه ماندگار باشد، اگرچه زمان‌بندی دقیق در افراد گوناگون متفاوت است. توصیه می‌شود برای حفظ آثار این روش از شامپوهای دارای سولفات پایین و یا فاقد سولفات استفاده کنید.

مو

آیا بوتاکس مو بی‌خطر است؟

این روش بی‌خطر است اما با این وجود همچون هر درمان موی دیگری خطر آزار پوست و یا عکس‌العمل آلرژیک در آن وجود دارد. برای کاهش خطر صدمات به دنبال عوارض جانبی، مواد مورد استفاده نباید با پوست شما تماس پیدا کنند.

مقایسه‌ی بوتاکس و کراتینه

روش‌های کراتینه، درمان‌هایی شیمیایی هستند که اغلب شامل فرمالدهید اند. فرمالدهید به جهت قفل یا فریز کردن رشته‌های مو در حالت صاف استفاده می‌شود تا به صاف ماندن آن کمک شود. اگرچه فرمالدهید موجود در این روش‌ها به جهت اینکه یک ماده‌ی سرطان‌زا است نگرانی‌هایی را به همراه داشته است، اما باید گفت که فرمالدهید اثراتی با دوام طولانی بر جای می‌گذارد. از سوی دیگر بوتاکس مو تنها یک روش نرم کننده است که برای جواب دهی مؤثر به واکنش‌های شیمیایی نیاز ندارد. روش بوتاکس مو فاقد فرمالدهید است.

مو


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که بوتاکس مو را امتحان کنید چون در کل بوتاکس مو برای هر نوعی از مو بی‌خطر است. اگر به دنبال راه‌حلی برای صاف کردن موهای خود و حجیم‌تر کردن و درخشان‌تر کردن ظاهر آن‌ها هستید، روش بوتاکس مو می‌تواند به شما کمک کند. آماده ‌باشید تا چند صد دلار خرج کنید و برای دریافت بهترین نتیجه به یک سالن آرایشی مورد اطمینان مراجعه کنید.

 

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.