در طول عمر, شما به‌طور متوسط ۱۴۰ هزار بار توالت خانه خود را شستشو می‌دهید. توالت شما نیز حدود ۳۰ درصد از مصرف آب منزل شما را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین تعویض یک توالت قدیمی و معیوب یا خرید یک توالت سازگار با محیط‌زیست می‌تواند هم برای محیط‌زیست و هم ازنظرشما سودمند باشد. در حالی که بیشتر افراد با داشتن یک مخزن در قسمت پشتی, با توالت استاندارد آشنا هستند، جزئیاتی از قبیل قدرت شستشو، حفاظت از آب و طراحی یک مدل باید قبل از خرید توالت در نظر گرفته شود. در این مطلب از مجله پین‌ورک به موضوع نحوه راهنمای خرید توالت فرنگی می‌پردازیم.

 

قسمت اول | راهنمای خرید توالت فرنگی براساس انواع آن

نحوه انتخاب توالت فرنگی

۱ . سازهٔ پشت یک توالت را ببینید

در این راهنمای خرید توالت فرنگی هنگامی‌که شما یک توالت استاندارد را شستشو می‌دهید، دسته زنجیره‌ای را بالا می‌برد که دریچه را باز می‌کند. این شیر, در مدت‌زمان سه ثانیه حداقل دو گالن (حدود ۷/۵ لیتر) آب را از مخزن را درون کاسه خارج می‌کند، که باعث می‌شود سیفون مکش محتویات کاسه را در زیر تخلیه و درون سیستم فاضلاب یا مخزن سپتیک قرار دهد. اما برخلاف تصور عموم، مخزن مهم‌ترین بخش فناوری توالت نیست. در حقیقت، می‌توانید مخزن را از توالت جدا کرده و دو گالن آب را با دست داخل سطل بریزید, و توالت همچنان باز می‌شود.

نحوه انتخاب توالت‌فرنگی

۲ . یک توالت با کمک نیروی جاذبه را در نظر بگیرید

در این راهنمای خرید توالت فرنگی به شما می‌گوییم که یک توالت با کمک نیروی جاذبه را در نظر بگیرید. این نوع, رایج‌ترین نوع توالت در آمریکای شمالی است. این توالت‌ها برای تسهیل گرگرفتگی از وزن و ارتفاع آب موجود در مخزن استفاده می‌کنند. سپس, مخزن از طریق یک لوله کوچک (معمولاً پلاستیکی) دوباره پر می‌شود تا یک جریان را قطع کند. اگر اتفاق بیفتد که آب کمی بیشتر از آب‌گرفتگی، در داخل یا حتی زمین جریان داشته باشد، یک لوله سرریز باریک هرگونه مشکل سرریز را برطرف می‌کند. بنابراین، تا زمانی که توالت به‌درستی کار کند، هیچ آبی نباید خارج از مخزن چینی ریخته شود. این نوع توالت اصلی، ساده، مؤثر و بادوام است. به‌ویژه, صدای شستشو برای توالت‌های با کمک نیروی جاذبه نیز بلند نیست و به‌راحتی قابل تعمیر هستند. بااین‌حال، اگر افراد زیادی از توالت شما استفاده می‌کنند (مثلاً یک خانواده بزرگ) یا قصد دارید لباس زیادی را بر روی سیستم فلاش توالت بگذرانید، این توالت‌های کار کننده با کمک نیروی جاذبه, ممکن است قدرت کافی برای شستشوی مداوم را نداشته باشند. اگر یک خانواده کوچک یا یک حمام دارید و کمترین استفاده را از توالت می‌کنید، به خرید یک توالت دستی با وزن معمولی فکر کنید.

خرید توالت فرنگی

۳ . یک توالت تحت‌فشار را در نظر بگیرید

یک توالت تحت‌فشار را در نظر بگیرید. برخلاف توالت‌های کار کننده توسط جاذبه، توالت‌های تحت‌فشار دارای یک مکانیسم غیرفعال هستند. این نوع توالت, با تأمین نیرو بیشتر از انواع مرسوم، فشار را به نیروی جاذبه اضافه می‌کند. آب, هوا را درون یک مخزن استوانه‌ای بسته، که معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته‌شده است، درون مخزن سرامیکی بزرگ‌تر جابجا می‌کند و به تولید نیروی بزرگ‌تر کمک می‌کند. اما، به دلیل اینکه آب در مخزن تحت‌فشار نگه‌داشته می‌شود، با نیروی بیشتری سرازیر می‌شود. و درنتیجه, صدای گرگرفتگی بلند می‌شود. همچنین، فشار بیشتر از طریق توالت شما می‌تواند فشار را بر روی لوله‌های قدیمی‌تر و لوله‌کشی خانه شما وارد کند، که می‌تواند منجر به نشت یا شکاف لوله شود. اگر در ساختمان جدید یا خانه‌ای با لوله‌های جدید و مرتب و فشار آب کم زندگی می‌کنید، می‌توانید از این نوع استفاده کنید.

نحوه خرید و انتخاب توالت فرنگی

۴ . یک دستشویی را با کمک خلأ در نظر بگیرید

یک دستشویی را با کمک خلأ در نظر بگیرید. این نوع توالت, با استفاده از خلائی که آب را با نیروی بیشتری وارد کاسه می‌کند و به کمک سوراخ‌های حاشیه در قسمت بالایی توالت, کار می‌کند. توالت‌های خلأ به کمک مکش, نسبت به سایر مدل‌های توالت دارای تمیزی بیشتر و صدای کمتر هستند و آن‌ها برای حمام در نزدیکی اتاق‌خواب شما یا در محلی آرام از خانه شما ایدئال می‌باشند. بااین‌حال، نصب کردن این نوع توالت نیاز به‌وقت و مهارت دارد. برای جدا کردن کاسه، باید درب آن را بردارید و دست خود را روی مخزن قرار دهید. توالت خلأ حدود ۱۰۰ دلار بیشتر از توالت گرانشی قیمت دارد. اگر به دنبال دستشویی با صدای کم اما قدرتمند هستید درباره گرفتن این نوع توالت فکر کنید.

نحوه انتخاب و خرید توالت فرنگی

۵ . یک توالت با کمک انرژی را در نظر بگیرید

در خرید توالت فرنگی یک توالت با کمک انرژی را در نظر بگیرید. در این نوع از نیرویی حتی بیشتر از توالت‌های کار کننده با خلأ استفاده می‌شود. در حقیقت، توالت‌های باقدرت به‌عنوان تنها “توالت‌های دارای نیروی بخار” شناخته می‌شوند. این توالت‌ها دارای موتور ۰٫۲ نیروی بخار در مخزن هستند تا به معنای واقعی کلمه زباله‌ها را در زیر تخلیه کنند، اگر حمام شما دارای لوله‌های قدیمی باشد، این توالت ایدئال است. توالت‌های باقدرت نیز می‌توانند به‌طور متوسط ۲۰۰۰ گالن آب را در سال حفظ کنند. بااین‌حال، این توالت‌ها دارای پمپ هستند و باید به پریز برق متصل شوند، آن‌ها با صدای فوق‌العاده بلند و پر سروصدا شناخته می‌شوند و در حال حاضر گران‌ترین نوع توالت موجود در بازار هستند. در صورت نیاز به یک مدل با مکش فوق‌العاده قدرتمند، صرف‌نظر از نگهداری و هزینه، درباره خرید یک توالت دستی باقدرت فکر کنید.

راهنمای خرید توالت فرنگی

۶ . یک توالت با دو دکمه را در نظر بگیرید

برای خرید توالت فرنگی این توالت‌ها دارای دو دکمه روی مخزن هستند، یکی برای شستشوی مخزن و دیگری برای شستشوی کامل مخزن (بدیهی است که شما بر اساس نیاز خود از هر دو دکمه استفاده می‌کنید). در اصل در استرالیا که برای پاسخ به چرخه خشک‌سالی ثابت کشور اختراع‌شده است، توالت‌های دوگانه به‌تازگی در آمریکای شمالی محبوبیت خود را پیدا می‌کنند و بهترین سیستم حفاظت از آب را در هر مدل دیگر دارند. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که یک توالت دو دکمه، در مقایسه با ۹٫۵ گالن توالت کم جریان و ۱۹ گالن با مدل‌های قدیمی, به‌طور متوسط فقط ۶٫۹ گالن در روز استفاده می‌کند. این نوع می‌تواند در هرسال ۲،۲۵۰ گالن آب در سال صرفه‌جویی کند. شما می‌توانید بین فلاشینگ صدایی سبک‌تر و مکش با صدای بلندتر یکی را انتخاب کنید. بااین‌حال، این نوع از قیمت بالا و قیمت نصب بالا برخوردار است.

اگر به دنبال یک توالت کمک‌کننده به محیط‌زیست با گزینه مناسب هستید، به دنبال یک توالت دوگانه باشید. به خاطر داشته باشید که مزایای بلندمدت یک توالت دوگانه ازنظر صرفه‌جویی در مصرف آب ممکن است ارزش اولیه را داشته باشد.


مقالات مرتبط :


قسمت دوم | یافتن سیستم شستشوی مناسب

راهنمای خرید توالت‌فرنگی

۱ . قدرت شستشوی توالت را تعیین کنید

در خرید توالت فرنگی قدرت شستشوی توالت را تعیین کنید. یافتن توالتی که بدون گرفتگی کار کند، امری ضروری است. اما، همیشه به معنای آن نیست که توالت با مصرف آب کمتر, قدرت شستشوی کمتری نسبت به مدل دیگر دارد. توالت ایدئال می‌تواند دفع زباله کامل و مقاومت در برابر گرفتگی بالا داشته باشد. برای کسب اطلاعات در مورد عملکرد شستشوی یک توالت خاص، از وب‌سایت اتحاد برای بهره‌وری آب استفاده کنید.

بیشتر فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، انتخاب توالت‌های خود را توسط نمره عددی بر اساس عملکرد شستشو، با در نظر گرفتن قدرت دفع زباله و مقاومت در برابر گرفتگی، برچسب‌گذاری می‌کنند.

راهنمای خرید توالت فرنگی

۲ . گالن‌های توالت مورداستفاده در هر فشار آب را بررسی کنید

در خرید توالت فرنگی گالن‌های توالت مورداستفاده در هر فشار آب را بررسی کنید. در مدل‌های توالت کنونی از ۱٫۶ گالن در هر توالت استفاده می‌شود که تقریباً نیمی از میزان آب مورداستفاده توالت‌های قدیمی است.

توالت‌هایی با برچسب Water Sense فقط از ۱٫۲۸ GPF استفاده می‌کنند و تأییدی به‌عنوان یک توالت باراندمان بالا (HET) را از آژانس حفاظت از محیط‌زیست (EPA) دریافت می‌کنند. اطلاعات بیشتر در مورد برنامه WaterSense در وب‌سایت EPA موجود است.

 

قسمت سوم | تعیین بهترین مدل برای حمام شما

راهنمای انتخاب توالت فرنگی

۱ . مدل‌های یک‌قسمتی و دوقسمتی را مقایسه کنید

برای خرید توالت فرنگی ترجیح شما برای هر مدل ممکن است بستگی به تنظیم سرویس بهداشتی شما، و زیبایی‌شناسی یا طراحی دلخواه شما داشته باشد. مدل‌های یک‌قسمتی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که مخزن و کاسه در یک واحد کوچک قرارگرفته و تمیز کردن و ایدئال بودن آن‌ها برای حمام‌های کوچک‌تر درجایی که شما نیاز به صرفه‌جویی در فضای مورداستفاده دارید، آسان است. بااین‌حال، این مدل‌ها ممکن است گران‌تر از مدل استاندارد دوقسمتی باشند.

مدل‌های توالت دوقسمتی طراحی مرسوم‌تر یک‌کاسه و مخزن جداگانه است. قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های یک‌قسمتی مقرون به‌صرفه‌تر است، و برای نصب ارزان‌تر هستند. بااین‌حال، آن‌ها فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و تمیز کردن آن‌ها مشکل‌تر است.

راهنمای انتخاب و خرید و توالت فرنگی

۲ . شکل صندلی توالت را برسی کنید

شکل صندلی توالت را برسی کنید. بیشتر صندلی‌های توالت به دو شکل کشیده و گرد موجود است. صندلی‌های کشیده راحت‌تر هستند، زیرا شکل آن‌ها به‌خصوص برای بزرگ‌سالان باعث راحتی می‌شود. صندلی‌های گرد حدود ۲ اینچ (۵٫۱ سانتی‌متر) کوتاه‌تر است، که ممکن است در حمام‌ها یا با افراد کوچک‌تر و خردسالان بهتر باشند.

راهنمای انتخاب و خرید توالت فرنگی

۳ . ارتفاعی برای توالت انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد

ارتفاعی برای توالت انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد. کودکان کوچک با ارتفاع استاندارد ۱۴-۱۵ اینچ (۳۵٫۶-۳۸٫۱ سانتی‌متر) راحت خواهند بود. مدل‌های توالت بلند, از ۱۷ تا ۱۹ اینچ (۴۳٫۲ تا ۴۸٫۳ سانتی‌متر) از کف و ۲ تا ۴ اینچ (۵٫۱ تا ۱۰٫۲ سانتی‌متر) بلندتر از توالت‌های معمولی هستند. توالت‌های بلند با استانداردهای قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) مطابقت دارند و آن‌ها را برای سالمندان و افراد دارای معلولیت ایدئال می‌کنند.

انتخاب توالت فرنگی

۴ . همیشه یک توالت با اندازه مناسب خریداری کنید

در این راهنمای خرید توالت فرنگی به شما می‌گوییم که همیشه یک توالت با اندازه مناسب خریداری کنید. این فاصله بین لوله خروجی توالت و دیواره پشت توالت است. مدل‌های توالت در اندازه‌های مختلف برای متناسب‌سازی با دیواره پشت در دسترس هستند، بنابراین انتخاب اندازه مناسب بسیار مهم است. برای تعیین اندازه ضخامت توالت، از دیواره پشت توالت تا س توالت فعلی خود اندازه‌گیری کنید. بیشتر توالت‌ها در حالت ۱۲ اینچی موجود هستند که طول آن‌ها استاندارد است، اما ممکن است در بعضی از خانه‌ها به ۱۰ یا ۱۴ اینچ نیاز باشد.

خرید توالت فرنگی

۵ . اولویت‌های دیگر را قبل از خرید در نظر بگیرید

در این راهنمای خرید توالت فرنگی به شما می‌گوییم که اولویت‌های دیگر را قبل از خرید در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال، دستشویی با لعاب ضد میکروبی، مانع از رشد باکتری‌های داخل کاسه می‌شود. و اگر هنگام نشستن یک صندلی توالت استاندارد، نمی‌توانید صدا را تحمل‌کنید، یک صندلی توالت بسته می‌تواند گزینه مناسبی باشد. مانند هر چیز، همیشه گزینه توالت سفارشی با قیمت محصولات وجود دارد. به خاطر داشته باشید که انتخاب ازنظر رنگ‌های توالت مخصوص می‌تواند به حمام شما طرحی تازه دهد، اما هزینه آن‌ها بیشتر از یک مدل استاندارد سفید است.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش ملیحه احمدی

درباره نویسنده

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه :)

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.