با وجود اینکه پخت غذا درون فر بسیار آسان و لذیذ است اما ممکن است کابوس تمیزکاری بعد از آن شما را از این کار پشیمان کند. علاوه بر این یک فر کثیف ممکن است اشتهای شما را از بین ببرد. پین ورک با راهنمای گام به گام زیر شما را با روش تمیز کردن شیشه گاز فر در کمتر از ۲۰ دقیقه آشنا خواهد کرد بطوریکه شیشه ی گازتان را به راحتی برق بیاندازید.

روش تمیز کردن شیشه گاز فر با جوش شیرین

روش تمیز کردن شیشه گاز فر با جوش شیرین یکی از روش های کابردی است که بلافاصله شما را به نتیجه می رساند. برای اینکار مقدار کمی آب را به نصف فنجان جوش شیرین اضافه کرده و یک مخلوط خمیری درست کنید. سپس با دستکش این مخلوط را بطور کامل روی شیشه در گاز پخش کنید و اجازه دهید تا برای ۱۵ دقیقه بماند. پس از گذشت این زمان با اسکاچ شیشه را تمیز کنید تا چربی و لکه هایی را که توسط جوش شیرین نرم شده اند کاملا کنده شوند. سپس با یک دستمال نمدار شروع به پاک کردن کنید تا شیشه کاملا تمیز شود. در نهایت شیشه فر را با یک دستمال خشک و شیشه پاک کن تمیز کنید تا کاملا برق بیفتد.

تمیز کردن شیشه گاز فر با جوش شیرین

روش تمیز کردن شیشه گاز فر برای پاک کردن لکه های سرسخت چربی

در صورتی که لکه ها شیشه بسیار سرسخت بودند شما می توانید از این روش استفاده کنید. ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۰۰ درجه فارنهایت حرارت دهید اینکار باعث نرم شدن این لکه ها می شود. سپس آن را خاموش کرده و اجازه هید تا کمی خنک شود. سپس با یک شیشه پاک کن و دستمال شروع به پاک کردن آن کنید. و درنهایت آن را با یک دستمال مرطوب پاک و در نهایت خشک کنید.

مقاله مرتبط:

روش تمیز کردن شیشه گاز فر برای پاک کردن لکه های سرسخت چربی

روش تمیز کردن سینی گاز فر

برای تمیزکردن سینی فر، باید آن را خارج کنید سپس مخلوط جوش شیرین، سرکه سفید و مقداری آب داغ را رو آن بریزید و یک ورقه لایه چسب روی آن قرار دهید. در ادامه بگذارید یک شبانه روز بماند. پس از گذشت این مدت با یک برس و یا مسواک کاملا آن ها را شستشو داده و سپس آبکشی نمایید. با این روش سینی فرتان براق و درخشان خواهد شد.

روش تمیز کردن سینی فر

نکات مهمی که در تمیز کاری شیشه گاز فر وجود دارد اینست که تمیزکردن شیشه فر با جوش شیرین را حتما هفته ای یکبار انجام دهید تا لکه‌ها به راحتی پاک شوند. فراموش نکنید هر چه اینکار را در دوره های کوتاه مدت تر انجام دهید آسانتر خواهد بود.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.