وجود حشرات موذی در منزل ممکن است یکی از کابوس های هر خانم خانه‌داری باشد چرا که علاوه بر آزار و اذیت و ترس بسیاری از آنها از نظر بهداشتی مشکلاتی را نیز به وجود می آورند. روش های خانگی بسیاری مثل استفاده از جاروبرقی، سرکه و حشره کش های خانگی و یا استفاده از سموم شیمیایی می تواند به راحتی شما را از شر حشرات خانگی خلاص کند. در ادامه پین ورک  شما را به نحوه از بین بردن حشرات خانگی و همچنین روشهای جلوگیری از ورود حشرات به درون منزل آشنا خواهد کرد تا برای همیشه با این حشرات موذی خداحافظی کنید.

* نحوه از بین بردن حشرات خانگی

۱- اگر تعداد حشرات کم بود ابتدا باید با جاروبرقی آنها را جمع آوری کنید و سپس محتویات کیسه جاروبرقی را درون یک کیسه پلاستیکی ریخته و در آن را محکم ببندید. سپس کیسه را به سرعت بیرون بیاندازید تا از ورود مجدد حشرات به درون منزلتان جلوگیری شود.

نحوه از بین بردن حشرات خانگی با جارو برقی

۲- سرکه سفید را درون یک ظرف اسپری خالی کنید. سپس بر روی مکان‌هایی از منزلتان که اثر حرکت حشرات دیده می‌شود اسپری کنید. اسپری سرکه علاوه بر از بین بردن حشرات، اثر فرومون آنها را نیز از بین می‌برد. فرومون ماده ای ترشح شده توسط برخی از حشرات است که باعث جذب سایر حشرات می‌شود. با از بین بردن فرمون تعداد حشراتی که به منزل شما وارد می شوند به شدت کاهش می یابد.

نحوه از بین بردن حشرات خانگی با سرکه

۳- یک کاسه مخلوط  آب و مایع ظرفشویی را آماده کرده و ظرف را در یک مکان با روشنایی زیاد مانند کنار پنجره قرار دهید. از آنجایی که حشرات اکثرا تمایل به روشنایی دارند به سمت روشنایی حرکت ی کنند و در این صورت درون آب به دام می افتند و به دلیل وجود مایع ظرفشویی قادر به فرار نخواهند بود.

نحوه از بین بردن حشرات خانگی با مایع ظرفشویی

۴- نصب تله های روشنایی در زیرزمین یکی از راههایی است  که به راحتی حشرات را بدون آسیب رساندن به آنها جذب می کند و سپس شما می توانید آنها را آزاد کنید.

۵- از یک ماده حشره کش برای از بین بردن حشرات داخل خانه استفاده کنید. البته قبل از استفاده از این محصولات حتما برچسب و نحوه استفاده از آنها را با دقت مطالعه کنی. حتما مطمعن شوید که محصول برای محیط های بسته و یا باز طراحی شده است. حواستان باشد که حین استفاده از حشره کش ها حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

مقاله مرتبط: از بین بردن حشرات خانگی خطرناک

از بین بردن حشرات خانگی با حشره کش

۶- در صورتی که تعداد حشرات خیلی زیاد بود برای صرفه جویی در زمان و دفع کامل حشرات، حتما با یک متخصص کنترل آفت تماس بگیرید.

* نحوه از بین بردن حشرات خانگی با جلوگیری از ورود آنها به درون منزل

۱- از آنجایی که حشرات بعضی از بوها را دوست ندارند با استفاده از شمع های سیتررونلا و روغن مرکباتی مانند پرتقال و لیمو برای دور کردن حشرات استفاده کنید. زمان استفاده از این وسایل، درهای منزلتان را باز نگه دارید و آنها را نزدیک در ورودی و یا پنجره قرار دهید.

جلوگیری از ورود حشرات با استفاده از شمع

۲- یک کیسه از مخلوط برگ بو و میخک در اطراف ورودی منزلتان قرار دهید.

جلوگیری از ورود حشرات با استفاده از برگ

۳- برای به حداقل به رساندن ورود حشرات دریچه ها، درها و پنجره ها را درزگیری کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از ورود حشرات باعث عایق بندی انرژی منزلتان نیز خواهد شد.

جلوگیری از ورود حشرات با استفاده از درزگیر

۴- یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از ورود حشرات نصب توری برای پنجره های منزلتان است. با اندازه گیری پنجره ها توری مناسب با مش هایی ریز را تهیه و بطور دقیق و بدون هیچگونه منفذی نصب کنید.

جلوگیری از ورود حشرات با نصب توری

۵- در صورتیکه بر روی دیوار درزو یا سوراخهایی وجود دارد  آنها را با مواد مناسب با توجه به جنس دیوارتان تعمیر کنید و راه ورودی حشرات را مسدود کنید.

* نحوه از بین بردن حشرات خانگی با جلوگیری از ورود آنها به درون باغچه و حیاط

۱- با استفاده از عینک و ماسک اطراف حیاط و باغچه تان خاک دیاتومه بریزید. این خاک یک راه حل موثر برای کشتن حشرات قبل از ورود آنهلا به حیاط و یا باغچه است و البته برای کودکان و حیوانات خانگی ایمن است و مشکلی پیش نخواهد آورد.

جلوگیری از ورود حشرات با استفاده از خاک دیاتومیت

۲- یکی از ساده ترین و بهترین کارها برای جلوگیری از ورود حشرات به منزلتان کاشت گل هایی مانند داوودی و پیرتر در باغچه و یا گلدان های درون حیاطتان است. این گیاهان مانع از ورود حشرات و باعث از بینرفتن آنها می شوند.

جلوگیری از ورود حشرات بَا استفاده از کاشت گل

۳- اگر تعداد حشرات درون باغ و یا حیاطتتان از کنترلتان خارج شده با استفاده از حشره کش های مناسب سم پاشی انجام دهید. حتما حین استفاده از حشره کش ها از دستکش، عینک و ماسک استفاده کرده و برچسب آن را مطالعه کنین تا مطمعن شوید که برای گیاهان درون باغچه تان ضرری ندارد.

جلوگیری از ورود حشرات بَا استفاده از سمپاشی

اگر برای رها شدن از شر حشرات موذی به کمک احتیاج داشتید، پین ‌ورک آماده خدمت رسانی به شما است. کافیه روی لینک زیر کلیک کنید و سفارشتونو ثبت کنید:


برای سمپاشی از پین ورک کمک بگیرید و از شر حشرات خلاص بشید ، کافیه روی لینک زیر کلیک کنید و رایگان قیمت بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فریبا کیتویی

درباره نویسنده

سلام من فریبا کیتویی هستم! یک آذرماهی صبور و مقاوم... عاشق نوشتن، سفر و ادبیات. برای رسیدن به هدف‌هام تلاش می‌کنم و معتقدم که زندگی آسون نمیشه این تویی که سرسخت میشی ... از پین ورک عزیزم برای اعتمادی که بهم کرده ممنونم.

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    27-09-2019

    با حاله

      فریبا کیتویی 01-10-2019

      ممنون دوست عزیز!