گاهی اوقات پیش آمده است که شما شیر آب خانه خود را باز کرده و فقط جریان آب سرد است که از آن و لوله‌های آب خانه شما بیرون می‌آید. هنگامی‌که آبگرمکن شما با مشکل مواجه می‌شود، ممکن است باعث ترس وحشت شما شود و شما را به زحمت بیندازد. معمولاً خرابی آبگرمکن در زمستان‌ها و زمانی که هوا سرد است و شما به آب گرم احتیاج دارید، اتفاق می‌افتد. راهنمای خرید آبگرمکن را برای شما آماده کردیم، با ما همراه باشید. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی راهنمای خرید آبگرمکن می‌پردازیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما کاربردی و جالب باشد.

 

راهنمای خرید آبگرمکن

گاهی اوقات پیش آمده است که شما شیر آب خانه خود را باز کرده و فقط جریان آب سرد است که از آن و لوله‌های آب خانه شما بیرون می‌آید. هنگامی‌که آبگرمکن شما با مشکل مواجه می‌شود، ممکن است باعث ترس وحشت شما شود و شما را به زحمت بیندازد. معمولاً خرابی آبگرمکن در زمستان‌ها و زمانی که هوا سرد است و شما به آب گرم احتیاج دارید، اتفاق می‌افتد.

نکته جالب در مورد آبگرمکن‌ها این است که با اینکه این وسیله یکی از ضروری‌ترین و رایج‌ترین لوازم خانگی محسوب می‌شود، ولی تا زمانی که خراب نشوند کسی به فکر سرویس آن‌ها نیست. این دستگاه پر‌کاربرد و مفید به طور خودکار آب گرم را به داخل لوله‌های شما پمپاژ می‌کند. بر طبق گزارشات Energy.gov به طور متوسط هر خانوار چیزی در حدود ۶۴ گالن آب مصرف می‌کنند. در حقیقت، هزینه گرم کردن آب دومین هزینه در یک خانواده معمولی است که چیزی در حدود ۱۴ تا ۱۸ درصد قبض‌های آب و برق را تشکیل می‌دهد.

با توجه به تمامی این نکات، مهم است که شما بدانید آبگرمکن‌ها چگونه کار می‌کنند و نحوه تعمیر و نگهداری آن‌ها چگونه است و با راهنمای خرید آبگرمکن آشنا شوید، بنابراین شما باید آبگرمکنی را انتخاب نمایید که با نیازهای شما و خانواده‌تان متناسب باشد و آن‌ها را برطرف نماید. پس بهتر است این راهنمای خرید آبگرمکن را مطالعه نمایید.

برای خرید یک آبگرمکن جدید و مناسب کار خود را از کجا باید شروع کنید؟ ما در این مقاله راهنمای خرید آبگرمکن را برای شما توضیح داده‌ایم تا شما بتوانید مراحل را یک به یک طی کنید و تمامی گزینه‌های مختلف در دسترس را بررسی نمایید.

با مطالعه این راهنما خرید آبگرمکن شما می‌توانید تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید.

خرید آبگرمکن

راهنمای خرید آبگرمکن، انواع آبگرمکن‌ها کدم‌اند؟

قبل از اینکه بخواهید آبگرمکن بخرید، ابتدا باید از مدل‌های موجود در بازار آگاهی پیدا کنید، این مورد بسیار اهمیت دارد. مطمئناً شما گزینه‌های بسیاری برای انتخاب دارید که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در این راهنمای خرید آبگرمکن برخی از رایج‌ترین مدل‌ها معرفی شده‌اند. برای اینکه یک خرید مطمئن داشته باشید، موارد زیر را مطالعه نمایید:

راهنمای خرید آبگرمکن با پمپ حرارتی

نحوه عملکرد

آبگرمکن‌هایی با پمپ‌های حرارتی در واقع یک واحد ترکیبی از یک دستگاه هواساز داخلی و یک تهویه مطبوع در فضای باز تشکیل شده است که دمای اطراف خود را بر اساس نیاز تنظیم می‌کند. یک فرضیه ثابت وجود دارد که بیان می‌کند که انرژی گرمایی حتی اگر هوا سرد باشد، همیشه در هوا موجود است؛ بنابراین آبگرمکن‌هایی با پمپ حرارتی این هوای گرم را استخراج و آن را به داخل خانه می‌فرستد. هنگامی‌که هوا نیز گرم است این پمپ برعکس کار می‌کند و هوا خانه را خنک نگه می‌دارد.

طول عمر

یک پمپ حرارتی معمولی بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام می‌آورد. باز هم اگر شما مدل بالاتر و گران‌تری بخرید طول عمر بیشتری دارد؛ اما معمولاً مدل‌هایی با قیمت اقتصادی پس از گذشت تنها چند سال از کار می‌افتند.

مزایا

با توجه به اینکه پمپ حرارتی به طور مداوم آب را گرم نمی‌کند، این پتانسیل را دارد که در طی یک سال هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد و صرفه‌جویی کند. در حقیقت، همان‌طور که EPA نشان می‌دهد دارای استاندارهای روز دنیا و توانایی سالانه ۳۰۰ دلار صرفه‌جویی را دارد. به عنوان یک امتیاز اضافی، پمپ‌های حرارتی هوای سرد را به داخل اتاق آزاد می‌کنند که این مورد می‌تواند در هزینه‌های سرمایش در تابستان صرفه‌جویی کند. این چیزی است که باید در طول زمستان نیز از آن آگاه باشید زیرا این امر می‌تواند تأثیر منفی بر گرمایش داخلی بگذارد.

خرید آبگرمکن

معایب

به طور معمول، بزرگ‌ترین اشکال پمپ‌های حرارتی آلودگی است که اطراف آن جمع می‌شود و به طور مداوم باید تمیز شود و همچنین جریان مداوم سروصدایی که منتشر می‌کند. پمپ‌های حرارتی به طور مؤثر در آب و هوایی که خیلی شدید نیستند، عملکرد خوبی دارند. در نتیجه این نوع آبگرمکن در مناطقی مانند نیویورک که سرما هوا بسیار شدید است کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آبگرمکن‌های “کانونشال”

نحوه عملکرد

این آبگرمکن معمولی از یک مخزن ذخیره‌سازی استاندارد و تحت فشار استفاده می‌کند و آب را با استفاده از برق، پارافین، روغن یا گاز طبیعی گرم می‌کند. سپس آب در دمای مخزن قرار می‌گیرد تا زمانی که شما بخواهید از آن استفاده نمایید.

طول عمر

این مدل در صورت نگهداری صحیح دارای یک مخزن قابل‌اعتماد برای ذخیره آب است که می‌تواند حدود ۱۵ سال دوام آورد.

مزایا

این نوع آبگرمکن معمولاً گران نیست. علاوه بر این، از آنجا که از یک مخزن بزرگ استفاده می‌کند، تقریباً همیشه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در صورت نیاز به آب گرم دسترسی خواهید داشت. این بدان معناست که چند نفر می‌توانند به طور هم‌زمان و بدون داشتن جریان ضعیف از آب استفاده کنند. به همین دلیل برای خانه‌های چند حمام بسیار عالی است.

معایب

مخازن ذخیره‌سازی معمولی مستعد از دست دادن گرما هستند که می‌تواند به طور قابل توجهی هزینه‌ها را افزایش دهد.

خرید آبگرمکن

راهنمای خرید آبگرمکن‌های خورشیدی

نحوه عملکرد

این نوع آبگرمکن سازگارترین مدل با محیط زیست است که گرما را مستقیماً از خورشید جذب می‌کند و از آن برای گرم کردن آب استفاده می‌نماید. آبگرمکن خورشیدی دارای یک پانل خورشیدی برای جذب اشعه خورشید است که آب را گرم می‌کند و یک مخزن ذخیره‌سازی برای ذخیره آب را در اختیار دارد. مدل‌های بالاتر دارای ویژگی‌هایی مانند گردش آب هستند، اما همه این مدل‌ها این قابلیت را ندارند.

طول عمر

آب گرم‌کن‌های خورشیدی اگر به درستی نگهداری شوند می‌توانند چندین دهه دوام بیاورند.

مزایا

به طور کلی، بزرگ‌ترین فواید یک آبگرمکن خورشیدی این است که از انرژی کاملاً تجدید پذیر برای گرم کردن منبع آب شما استفاده می‌کند. با استفاده از این روش می‌توانید صدها دلار در سال و در نهایت هزاران دلار در طولانی‌مدت پس‌انداز کنید.

همچنین این مورد یک راه عالی برای استفاده از انرژی‌های پایدار در خانه است، زیرا می‌تواند نیاز شما به منابع غیرقابل برگشت مانند گاز یا زغال‌سنگ را کاهش دهد.

معایب

مانند هر سرمایه‌گذاری خورشیدی دیگر، ابتدا باید در مورد مدت زمان اقامت قطعی خود مطمئن باشید. اگر قصد دارید پس از گذشت سه تا پنج سال، محل اقامت خود را ترک کنید، این نوع سرمایه‌گذاری منطقی نیست. همچنین نکته مهم دیگر این است که شما در هنگام نبود انرژی خورشیدی دیگر آب گرم ندارید.

خرید آبگرمکن

راهنمای خرید آبگرمکن بدون مخزن

نحوه عملکرد

همان‌طور که از نام آن پیداست، این نوع از آبگرمکن بدون استفاده از مخزن ذخیره سازی یا پمپ حرارتی، آب را گرم می‌کند. این مدل آب داخل لوله‌ها را به راحتی با استفاده از برق و یا گاز گرم می‌کند.

طول عمر

طبق برنامه EPA، یک آبگرمکن بدون مخزن در صورت نگهداری صحیح می‌تواند تا ۲۰ سال دوام آورد.

مزایا

بزرگ‌ترین حسن این نوع از آبگرمکن‌ها این است که شما هیچ‌گاه نگران داشتن آب گرم نخواهید بود چرا که آب در داخل لوله‌ها مستقیماً گرم می‌شود. در مدل‌های مخزن‌دار مقدار محدودی آب گرم می‌شود و در صورت اتمام شما مجبور هستید صبر کنید تا مخزن دوباره پر شود. همچنین این نوع آبگرمکن‌ها توانایی ذخیره انرژی بالایی دارند که هم به نفع محیط زیست است و هم از نظر مالی به نفع شما است. با استفاده از این مدل شما بر اساس میزان تقاضایتان آب را گرم می‌کنید بنابراین در مصرف برق بسیار صرفه‌جویی می‌شود.

معایب

تنها اشکال واقعی در استفاده از آبگرمکن‌های بدون مخزن این است که شما به طور معمول نمی‌توانید بیش از یک جریان آب گرم در یک زمان معین برای مدت طولانی داشته باشید. استفاده هم‌زمان از آب گرم به وسیله چندین شیر آب برای طولانی‌مدت امکان‌پذیر نیست.

اکنون که با مطالعه این راهنمای خرید آبگرمکن اطلاعات بیشتری را درباره انواع مختلف آبگرمکن موجود در بازار به دست آورده‌اید، به بیان نکات مربوط به نگهداری و ایمنی آبگرمکن‌ها می‌پردازیم.

خطرات معمول

همان‌طور که در بالا ذکر شد، آبگرمکن‌ها وسیله‌هایی کم‌مصرف هستند که در هنگام خرابی به آن‌ها توجه می‌شود. با این حال در این راهنمای خرید آبگرمکن چند نکته که در رابطه با ایمنی آبگرمکن‌ها است، بیان شده که شما باید حتماً از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

خرید آبگرمکن

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید و به آن توجه داشته باشید تهویه مناسب هواست؛ مانند هر سیستم دیگری که از گاز طبیعی استفاده می‌کند، آبگرمکن‌ها نیز باید تهویه درست داشته باشند. برای جلوگیری از نشت و ایجاد انفجار یا آتش‌سوزی، اطمینان حاصل کنید که لوله‌های تهویه به خوبی عایق‌بندی شده و در خارج از خانه مسیر درستی دارند.

در مرحله بعد، شما باید نگران دما و فشار مخزن آب باشید. بهتر است درجه حرارت آب را بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ درجه فارنهایت بگذارید تا خطرات احتمالی به شدت کاهش یابند. با این وجود، انجام این کار می‌تواند به رشد باکتری‌های مضر در داخل مخزن که ممکن است سمی باشند، منجر شود. اگر می‌خواهید هیچ‌گونه نگرانی درباره دما و فشار مخزن آب نداشته باشید، بهتر است از مدل‌های بدون مخزن استفاده کنید.

سرانجام، عدم توجه به فشار می‌تواند منجر به انفجار شود که ممکن است مرگبار باشد.. انفجارها گاهی به دلیل نشت گاز ایجاد می‌شود، اما بیشتر اوقات به دلیل فشار آب در مخزن است. به طور معمول، مخازن فشار را از طریق دریچه ایمنی رها می‌کنند؛ اما اگر به درستی کار نکند و مکانیسم‌های رهاسازی آن از بین بروند، فشار ایجاد شده و در نهایت می‌تواند منجر به انفجار شود. برای کاهش احتمال انفجار، آبگرمکن خود را سالانه بررسی کنید.

به عنوان یک اقدام احتیاطی دیگر، به طور مرتب شیر و فشار را بررسی کنید. T&P که برای آزادسازی فشار بیش از حد طراحی شده است، هنگام کشیدن اهرم مقداری آب آزاد می‌کند. همچنین باید دمای گرمایش را حداکثر ۱۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید. دمای بیش از ۱۳۰ باعث آسیب بیشتر به آبگرمکن می‌شود.

همان‌طور که جوانب مثبت و منفی انواع مختلف آبگرمکن‌ها را بررسی می‌کنید، فضای مناسبی را باید برای قرارگیری آبگرمکن در خانه‌تان در نظر بگیرید. ابعادی را که برای نصب آبگرمکن در نظر گرفته‌اید، اندازه‌گیری کنید. اگر فکر می‌کنید در سال‌های آینده میزان مصرف آب خانوار شما افزایش می‌یابد، باید لوله‌کشی‌های لازم را انجام دهید تا امکان ارتقا مخزن را داشته باشید. اگر سقف خانه شما کوتاه است به راحتی می‌توانید از مخازن کوتاه‌تر و پهن‌تر استفاده کنید.

خرید آبگرمکن

فناوری مدرن آبگرمکن‌ها و راهنمای خرید آبگرمکن

آبگرمکن‌ها با راندمان بالا گزینه کم هزینه‌ای هستند که از نظر سازگار با محیط زیست نیز بسیار مناسب هستند. راندمان یک آبگرمکن با رتبه بندی فاکتور انرژی EF نشان داده شده است که بالاترین رتبه با بالاترین بازده برابر است. ک مدل با EF بالاتر عموماً هزینه بیشتری خواهد داشت، اما بازده آن موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایش آب در ماه‌ها و سال‌های آینده چند برابر خواهد شد. برای درک بهتر چگونگی عملکرد هزینه‌ها و عملکرد آبگرمکن‌های مختلف در طول زمان بررسی برچسب انرژی مدل مورد نظر است. با بررسی این مورد شما به راحتی متوجه می‌شوید که مدل مورد نظرتان چقدر آب را می‌تواند گرم کند و در مقاله هزینه‌های عملیاتی متوسط سالانه آن چقدر است. در این راهنمای خرید آبگرمکن برخی از استانداردهای مورد نیاز برای شما توضیح داده شده است:

“انرژی استار”: “انرژی استار” به عنوان مهر تأیید شده فدرال برای کارآیی محصولات و خریدهایی که از نظر قیمتی و محیط زیستی مناسب هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه‌هایی که این نماد را به طور مشترک از سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت انرژی دریافت می‌کنند، نسبت سایر دستگاه‌هایی که فاقد این نشان هستند بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ صرفه‌جویی انرژی دارند. آبگرمکن‌هایی که اکنون دارای این نشان و استاندارد هستند ضریب انرژی ۰٫۶۲ را دارند. برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال بهره‌وری بالا هستند، نماد “انرژی استار” به عنوان نشانه‌ای از قیمت مناسب و سازگاری با محیط زیست در نظر گرفته می‌شود.

فناوری بصری

در بسیاری از مدل‌های آبگرمکن‌های مدرن و جدید‌تر تنظیمات و سنجه‌های دما بر اساس عادت مصرفی خانوار شما قابل تغییر است. این کار باعث می‌شود تا بهره‌وری بالاتر، کارایی بهتر و عمر طولانی‌تر برای آبگرمکن شما در نظر گرفته شود.

خرید آبگرمکن

شیر گاز الکترونیکی پریمیوم: در بعضی از مدل‌های آبگرمکن‌های جدید و مدرن شیر‌های گاز بسیار پیشرفته‌ای به کار گرفته شده است. این شیر‌های جدید و مدرن با دقت و اطمینان کامل دما را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر کنترل می‌کنند. شیرهای گاز الکترونیکی پریمیوم به راحتی نصب می‌شوند. این شیرها چون از نوع حرارتی هستند در منابع خارجی قابل نصب نمی‌باشند.

ایمنی در برابر آتش‌سوزی: این ویژگی در برخی از مدل‌های آبگرمکن به کار گرفته شده است و نحوه عملکردش به این گونه است که در صورت افزایش احتمال آتش‌سوزی آبگرمکن به صورت خودکار خاموش می‌شود.

با مطالعه نکات ایمنی که در این راهنمای خرید آبگرمکن آمده است شما می‌توانید در ایمنی کامل از آبگرمکن‌های خود استفاده نمایید.

راهنمای خرید آبگرمکن و لوازم جانبی آبگرمکن‌ها

در این راهنمای خرید آبگرمکن برخی از لوازم جانبی این محصول توضیح داده شده است. شما می‌توانید از لوازم جانبی مختلفی برای افزایش بیشتر بهره‌وری و امنیت آبگرمکن‌ها استفاده کنید.

مخازن انبساط

مخازن انبساط به آبگرمکن‌ها متصل می‌شوند تا مخازن اصلی آب فشار کمتری را متحمل شوند.

پارچه‌های عایق

این پارچه‌ها که برای قرار گرفتن در بالای آبگرمکن طراحی شده‌اند، برای واحدهای مناطقی که سرمای هوا بسیار زیاد است، مناسب هستند، چرا که گرما را چند برابر می‌کنند.

تنظیم کننده فشار

برای جلوگیری از عبور بیش از حد آب از مخزن، تنظیم کننده‌ها را می‌توان در یک واحد گرمایشی به محل‌های خروجی وصل کرد. این مورد از لوله‌کشی‌ها در برابر فشار محافظت می‌کند. در صورت نبود این گزینه لوله کشی‌ها ممکن است دچار نشتی شوند.

تایمر: با توجه به منبع تغذیه آبگرمکن‌ها، تایمر به شما امکان می‌دهد در صورت لزوم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و هزینه‌های گرمایشی خود را کاهش دهید.

هشدار دهنده آب

این محصول معمولاً در کنار واحد گرمایش قرار می‌گیرد و در صورت تشخیص مشکل نشت یا آب زیاد در سیستم، زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد.

خرید آبگرمکن

منبع آبگرمکن

این منابع برای جذب آب نشتی ناشی از سرریز شدن مخازن گرما طراحی‌شده‌اند و زیر واحد‌ها قرار گرفته و به شیلنگ‌های تخلیه متصل می‌شوند.

سیم‌هایی برای جلوگیری از خطر آتش‌سوزی: در صورت استفاده از مایع قابل اشتعال، استفاده از این گونه سیم‌ها خطر آتش‌سوزی را به شدت کاهش می‌دهد.

در حالی که بیشتر بخاری‌های آب ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کنند، احتمالاً در طول این زمان ممکن است مشکلات و مسائلی برایشان به وجود آید. در این راهنمای خرید آبگرمکن برخی از این مشکلات بیان شده است:

افزایش هزینه‌های آب و برق

اگر آبگرمکن شما مصرف آب و برقش نسبت به گذشته افزایش یافته باید حتماً تعمیرات مناسبی را برایش انجام دهید.

نشت یا زنگ‌زدگی

برای اطمینان از عملکرد بهینه آبگرمکن باید آن را سالانه بررسی کنید تا نشتی یا زنگ‌زدگی نداشته باشد. اگر در هنگامی‌که آبگرمکن روشن و در حال کار است آب روی زمین می‌چکد، حتماً باید نسبت به تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید.

وجود آب کثیف یا آلوده

اگر آب کثیف یا آلوده از آبگرمکن بیرون می‌آید، احتمالاً مشکلی در آن به وجود آمده است.

سر و صدا بیش از حد

اگر آبگرمکن صداهای غیر معمولی از خود بروز می‌دهد، ممکن است مکانیسم‌های گرمایش تحت فشار قرار گرفته باشند.

دستورالعمل سال ۲۰۱۵ برای آبگرمکن‌ها

در تاریخ ۱۶ آوریل ۲۰۱۵، دستورالعمل‌های جدیدی برای افزایش بهره‌وری در قانون ملی حفاظت از انرژی لوازم خانگی (NAECA) اجرا شد که ما در این راهنمای خرید آبگرمکن به بیان آن‌ها می‌پردازیم. طبق اعلام وزارت انرژی ایالات‌متحده، قوانین جدید که شامل همه آبگرمکن‌ها به کار برده شده در واحد‌ها مسکونی می‌شود، باعث کاهش مصرف انرژی به میزان ۶۳ میلیارد دلار طی ۳۰ سال آینده خواهد شد. علاوه بر این، استاندارد جدید میزان انتشار دی‌اکسید کربن را تقریباً ۱۷۲٫۴ میلیون تن کاهش می‌دهد.

خرید آبگرمکن

برای اجرای این قوانین و دستورات جدید، آبگرمکن‌ها بزرگ‌تر خواهند بود و فضای بیشتری برای نصب نیاز دارند. این بدان معناست که افراد باید فضای بیشتری را برای نصب آبگرمکن‌ها در نظر بگیرند. ممکن است شما برای نصب یک آبگرمکن با همان ابعاد قدیمی به فضای بیشتری نیاز داشته باشید. به طور کلی ما می‌خواهیم در این راهنمای خرید آبگرمکن به شما بگوییم که باید فضای بیشتری را به این محصولات در خانه خود اختصاص بدهید. ما امیدواریم توانسته باشیم در این راهنمای خرید آبگرمکن تمامی نکات مورد نظر را برایتان بیان کرده باشیم.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما این است که قبل از اینکه اقدام به خرید هر گونه آبگرمکنی بکنید، در ابتدا باید لوله‌کشی‌های ساختمان خود را چک کنید و از مناسب بودنشان اطمینان حاصل نمایید. همچنین قبل از انجام هر کاری باید با یک لوله‌کش مشورت کنید. شما به تنهایی نمی‌توانید آبگرمکنی را که مناسب فضای خانه شما است را تشخیص بدهید، پس بهتر است از یک فرد متخصص و حرفه‌ای در مورد راهنمای خرید آبگرمکن کمک بگیرید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.