برجسته کردن لب یک روش آرایشی است که می‌تواند منجر به زیبایی، نرمی و لطیف شدن لب‌های شما شود. این روزها، استفاده از ژل لب رایج‌ترین روش بزرگ کردن لب است. در این مطلب از پین‌ورک به بررسی روش‌های بزرگ کردن لب می‌پردازیم و اطلاعاتی را که جمع آوری کرده‌ایم در اختیار شما قرار می‌دهیم، امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما ارزشمند باشد.

برجسته کردن لب و اطلاعات ضروری راجع به آن

انواع مختلفی از ژل‌ها وجود دارد که می‌تواند منجر به تقویت و زیبایی لب‌هایتان شود؛ اما رایج‌ترین و بهترین این نوع محصولات مواردی هستند که حاوی موادی شبیه به اسید هیالورونیک باشند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می‌شود و به برجسته کردن لب کمک می‌کند. این نوع محصولات بعضاً “محصولات اسید هیالورونیک” نامیده می‌شوند.

درگذشته، کلاژن رایج‌ترین تقویت‌کننده لب محسوب می‌شد، اما امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. گزینه‌های جدیدتری که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایمن‌تر هستند و اثرات آن طولانی‌تر است. تزریق ژل لب و چربی روش دیگری برای بزرگ‌تر کردن لب‌هاست؛ اما امروزه از آن‌ها استفاده نمی‌شود زیرا نتایج متفاوتی دارد و گاهی عوارض و خطرات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد.

ژل لب

موارد استفاده از محصولات اسید هیالورونیک

این محصولات با تأثیرگذاری بر روی شکل و ساختار لب شما می‌توانند ظاهر لب را بهبود بخشد. این اثرات به‌طورمعمول تا حدود شش ماه باقی می‌مانند. پس از آن تزریقات بیشتری لازم است تا حجم لب‌های شما حفظ شود. محصولات بسیار زیادی در بازار وجود دارد که حاوی اسید هیالورونیک است.  همه این محصولات به همان روش تزریق اعمال می‌شوند و نتایج مشابهی به شما می‌دهند. برخی حاوی لیدوکائین هستند که یک ماده بی‌حسی موضعی هستند.

فواید محصولات اسید هیالورونیک

پس از تزریق، ژل موجود باعث شکل‌دهی به بافت لب‌ها می‌شود. فواید استفاده از محصولات اسید هیالورونیک شامل موارد زیر است:

کنترل حجم لب

میزان مواد تزریق شده قابل کنترل است، بنابراین پزشک کنترل بهتری در میزان ایجاد حجم لب دارد.

تزریق تدریجی

تزریق را می‌توان به تدریج در طی بازه‌های زمانی مختلف انجام داد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

برطرف شدن برجستگی‌های روی لب

هرگونه برآمدگی اضافی که روی لب ایجاد شود پس از مدتی از بین خواهد رفت.

کاهش کبودی

ممکن است در مقایسه با سایر ژل‌های تزریقی کبودی و تورم کمتری مشاهده شود.

داشتن نتایج ماندگار

تزریق این ژل اثر طولانی مدتی بر روی لب‌ها دارد اما ماندگار و دائمی نیست.

عدم ایجاد واکنش آلرژیک

ازآنجاکه محصولات اسید هیالورونیک از موادی شبیه به مواد موجود در بدن ساخته می‌شوند، بعید است که باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک شوند؛ اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از مصرف حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

ژل لب

در طول دوره مصرف چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

تکنیک‌های برجسته کردن لب از طریق تزریق می‌توانند به‌سرعت در مطب پزشک انجام شوند. تزریق چربی از این قاعده مستثنی است، زیرا این عمل نیاز به یک لیپوساکشن کوچک دارد تا بتوان قبل از تزریق، چربی را از قسمت دیگری از بدن خارج کنند.

قبل از تزریق، ممکن است از یک ماده بی‌حسی موضعی استفاده شود تا بتوان راحت‌تر این کار را انجام داد. بعضی اوقات، قبل از درمان می‌توان ماده بی‌حسی را به اعصاب لب تزریق کرد تا به‌طور کامل لب بی‌حس شود. این کار شبیه به تزریقاتی که در دندان‌پزشکی‌ها برای بی‌حسی لثه‌ها انجام می‌شود، است.

پس از علامت گذاری دقیق، برای تزریق ماده به مناطق مشخص شده لب که باید تزریق به آنجا انجام شود از سوزن‌های بسیار ریز استفاده می‌کنند. پس از تزریق، استفاده از یخ به کاهش درد و کنترل تورم کمک می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه آن ناحیه را فشار ندهید. بهتر است بلافاصله بعد از عمل از رژ لب یا سایر محصولات لب استفاده نشود. پس از انجام این کار شما به راحتی می‌توانید تفاوت را احساس کنید.

عوارض جانبی و خطرات

عوارض جانبی محصولات اسید هیالورونیک موقتی هستند و ممکن است فقط چند روز طول بکشند. این عوارض و خطرات شامل موارد زیر است:

  • خونریزی محل تزریق
  • تورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  • تحریک مجرای‌های لب یا ایجاد تاول (تب‌خال) اطراف لب

موارد زیر شامل عوارض یا خطرات جدی‌تر است:

  • تورم شدید و طولانی مدت یا کبودی که یک هفته تا ۱۰ روز به طول انجامد
  • عدم تقارن لب (قسمت‌های مختلف لب اندازه‌های متفاوت دارد)
  • برآمدگی و بی‌نظمی در لب
  • عفونت
  • تزریق داخل رگ خونی باعث از بین رفتن بافت لب می‌شود
  • زخم یا سفت شدن پوست لب
  • واکنش آلرژیک که باعث قرمزی، ورم یا خارش اطراف لب می‌شود
  • در صورت بروز تورم شدید یا ایجاد تب، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

ژل لب

هزینه بزرگ کردن لب‌

هزینه بزرگ کردن لب بسته به موارد زیر متفاوت است:

  • نوع عملی که انجام می‌شود
  • تجربه پزشک
  • جایی که زندگی می‌کنید

معمولاً قیمت این ژل‌ها براساس هر سرنگی که استفاده می‌کنید، محاسبه می‌شود. میزان هزینه به مقدار مواد موردنیاز بستگی دارد. بیشتر افراد به بیش از یک یا دو سرنگ احتیاج ندارند. اکثر برنامه‌های بیمه، جراحی زیبایی و عوارض مرتبط با جراحی زیبایی را پوشش نمی‌دهند. قبل از انجام عمل، از اینکه قادر به پرداخت تمام هزینه‌ها هستید مطمئن شوید و از پزشک خود درباره تمام جزئیات این موضوع سؤال کنید.

آیا تزریق ژل لب برای شما مناسب است؟

برای پاسخ به این سؤال، ابتدا باید از خود بپرسید که چرا می‌خواهید لب‌های خود را تغییر دهید. عمل برجسته کردن لب را شما نباید تحت‌فشار محیط قرار بگیرید و باید خود قلبا خواهان این تغییر باشید. اگر برای خوشحال کردن شخص دیگری یا تلاش برای تکمیل یک تصویر ایده‌آل از خود هستید، ممکن است پس از انجام این کار پشیمان شوید و دیگر ظاهر خود را دوست نداشته باشید.

همچنین، داشتن انتظارات واقع‌بینانه از نتیجه مهم است. انجام این کار ممکن است لب‌های شما را بزرگ‌تر و پرتر نشان دهد. پس باید قبل از انجام عمل به تمامی جوانب فکر کنید و آن‌ها را در نظر بگیرید. پزشک شما می‌تواند در مورد جوانب مثبت و منفی تزریق ژل لب با شما صحبت کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام تکنیک یا محصول برای شما مناسب است.

قبل از انجام عمل باید از سلامت کافی برخوردار باشید و به هیچ عنوان سیگار مصرف نکنید. در صورت داشتن موارد زیر نباید کاندیدای این عمل باشید:

  • عفونت دهانی مانند تبخال
  • دیابت
  • لوپوس
  • مشکلات مربوط به لخته شدن خون

اگر قبل از انجام عمل دچار سرماخوردگی (تب‌خال دهان) شده‌اید، باید حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. اگر آلرژی شناخته‌شده‌ای دارید یا به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از انجام این عمل به پزشک خود بگویید. همچنین، در مورد هرگونه دارویی که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل‌های گیاهی، حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

پیدا کردن دکتر مناسب

چندین متخصص وجود دارد که می‌توانند عمل برجسته کردن لب را برای شما انجام دهند، از جمله:

  • جراحان پلاستیک
  • متخصص پوست
  • جراحان زیبایی پوست

مهم‌ترین نکته این است که پزشکی را پیدا کنید که در زمینه تزریق باتجربه و بامهارت باشد و شما به او کاملاً اطمینان داشته باشید. باید توجه داشته باشید که برای انجام این کار پیش هر کسی نروید و خود را به دست افراد غیرحرفه‌ای و بی‌تجربه نسپارید.

ژل لب

هنگام تصمیم‌گیری درباره انتخاب پزشک برای برجسته کردن لب حتماً درباره تحصیلات او نیز پرس‌وجو کنید. چه مقدار چربی یا ژل باید تزریق کرد؟ آیا این پزشک دارای مجوز وزارت بهداشت و انجمن تخصصی پزشکان است؟ همچنین حتماً عکس‌های قبل و بعد بیمارانی که به آن پزشک مراجعه کرده‌اند را ببینید. آیا بیماران قبلی از نتایج به دست آمده راضی هستند؟ اگر این‌گونه نیست باید در تصمیمات خود تجدیدنظر کنید.


مقالات مرتبط :


در آخر پیشنهاد پین‌ورک به شما تصمیم‌گیری عاقلانه برای انجام این عمل زیبایی و برجسته کردن لب است. این عمل همان‌گونه که باعث زیبایی هرچه بیشتر شما می‌شود اما عوارضی نیز دارد که در این مطلب به توضیح کامل آن پرداختیم. امیدواریم بهترین تصمیم را بگیرید و از آن همیشه خرسند باشید.

منتظر دیدگاه شما هستیم
به اشتراک بگذارید

4 سال پیش فرزانه شریعتی

درباره نویسنده

فرزانه شریعتی هستم. همیشه عاشق خوندن کتاب و مقاله بودم و به دنبال یاد گرفتن موضوعات جدیدم. دانشگاه مدیریت خوندم ولی به هنر و صنایع دستی علاقه ی زیادی دارم. تولید محتوا کار فعلی منه و ازش لذت میبرم. امیدوارم تو این کار موفق بشم و شما هم از خوندن مطالب من لذت ببرید!

مطالب مشابه

افزودن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.